ANGELICATO

Alla inlägg under augusti 2007

Av angelica - 15 augusti 2007 22:33

Det är inne med kattögon

Man använder eyeliner så att ögat får en mer kattliknande form.Man kan ta trenden steget längre. Det här leopardtryck-kattögat från Harpers Bazaar är inget för den blyge men det ser otroligt häftigt ut!

Här finns en bild på en tjej som provat denna sminkning.



(Någonting att testa på våra 'sminkkvällar' Minna ?)


Man använder sig av en concealer- och puderbas på ögonlocket, samt flytande eyeliners i flera olika nyanser. Testa till exempel Macs Fluidline i nyanserna Brassy, Rich Ground och Blacktrack.

Mjaow!

Woff!

Piiip!



Av angelica - 15 augusti 2007 19:15

Då var jag officiell medlem av Voice TV VideoPanel !

The Voice är så härligt! Izabella förstår mig på den punkten!

Det är typ att man tycker till om låtar. Jag kommer förmodligen tycka om de flesta.

Av angelica - 15 augusti 2007 15:48

' angelicato säger:

Vi får höras eller nå, när går ert flyg?

är det imorgon ?


angie säger:

ja 07:05

jag kan ringa 5 på morgon och väcka dig


angie säger:

pusss <3


' angelicato säger:

PILTRE<3


Nu far söta Angelina Lindgren mot Stockholm för att sedan bege sig till Kreta!

Du är saknad !

Av angelica - 15 augusti 2007 14:43

"Ikväll var jag ute med Mio, vi gick till Rovön och när vi kom hem fick jag en traumatisk upplevelse. Min syrra hade sina kompisar på besök, och det var anledningen till synen jag mötte i vår hall - Över HELA golvet låg minst sju par FOPPATOFFLOR i alla möjliga vidriga färger utspridda. EN FOPPA-ORGIE PÅ HALLGOLVET! Djupt äcklad av åsynen av dessa groteskt fula grällt färgade plastklumpar skyndade jag mig förbi och flydde för livet.


ELIMINERA ALLA FOPPATOFFLOR! FOPPATOFFLORNA SPRIDER SIG SOM VIRUS! DE TAR ÖVER VÄRLDEN! TAKE COVEEER!" //Annas blogg


FOPPATOFFLOR ÄR DET VIDRIGASTE!

Av angelica - 15 augusti 2007 14:26

Av angelica - 15 augusti 2007 00:52

kärlek:

"en stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".


Otrohet:

"Att icke vara trogen, att bryta den trohet som man är pliktig att visa någon".



Det är aldrig roligt att få veta att ens partner har varit otrogen.
Även fast man haft sina misstankar så är det en chock;

När situationen involverar "en annan".


Riven  och  förvirrad ,  förbrukad  och  kastad .

Paniken som kröp fram från ingenstans, växlingen mellan ilska,sorg och förtvivlan likt berg- och dalbanor.



Jag minns såväl samtalet den där vinternatten. "Det är en annan tjej, hon tycker om mig.." Jag hade tidigade sagt "Om du är otrogen mot mig, då kommer jag aldrig mer att prata med dig." De orden, den meningen och innebörden resulterade senare i "Jag ville att du inte skulle tycka om mig längre, du hade sagt att du aldrig mer skulle prata med mig igen, därför var jag otrogen.."


Hängiven och ägd av kärleken, blind som aldrig förut - en dåre.


Min tillit är så totalt krossad och det känns som en enda väntan på att bli bedragen, men mitt hjärta kan glänsa, för jag tog tillbaka min själ.


Det går inte att tänka på någonting annat än vad som hänt. Man anstränger sig till det yttersta för att hålla masken, det brister. Jag minns på fysiken, det behövdes bara att läraren frågade hur det stod till, så brast det. Klumpen i halsen, tårarna som brände i ögonen, ingenting gick att hålla tillbaka. Fick ledigt resten av dagen och gick hem och la mig på rummet. Efteråt kom bla Emmi och de tog med mig hem till de andra, så åt vi tårta.

Jag gick hem till rummet på elevhemmet och sov på rasterna, glömde bort middagen flera gånger för att jag sov. Sov hur mycket som helst då, allting för att komam bort från verkligeheten.


Många som har varit otrogna ångrar sig och vill ha en ny chans.
" Angelica, vad fan har jag gjort mot dig?! Det här är någonting som jag måste leva med varje dag i hela mitt liv, förlåt! "
Det är upp till dig om du orkar med det eller inte, att försöka rädda det som finns kvar och bygga upp tilliten på nytt.


Det känns, det lämnar spår, det blir ett liv plågat av misstänksamhet


Att ständigt  leta tecken på om du är på väg att bli sviken än en gång,
ett ständigt försök till att förhindra och upptäcka eventuell otrohet.


~~Du blir märkt för livet~~


Det är olagligt att kalla folk för smädes ord men fullt tillåtet att bedra den som litar på dig mest. Psykisk misshandel.


Man lägger skulden på sig själv. Tankarna kastas omkring och koncentrationen och intresset för omvärlden är lika med noll.
"om jag bara hade varit där oftare",
"om jag bara hade sagt att jag älskade henne/honom oftare"
"om jag bara hade varit lite intressantare"
"Vad gjorde jag för fel?"
"Var jag inte tillräckligt bra?"
"Var hon snyggare och bättre?"
"Varför?!"


De vanligaste orsakerna till otrohet är:

  • Att man har en dålig relation. (Då är man mer öppen och mottaglig för uppvaktning)
  • En önskan om att bli bekräftad - att man fortfarande är att räkna med.
  • Avsluta ett gammalt förhållande - I en del fall beror otroheten på att förhållandet har börjat bli sämre men man vågar inte avsluta det.
    En del är rädda för att leva ensamma och väljer att avsluta ett förhållande först när man träffat en ny partner.
  • Bekräftelse - Förhållandet hemma har kanske blivit slentrianmässigt och man söker sig därför vidare för att få bekräftelse.
  • Förälskelse - Det kan vara så enkelt att man blir förälskad i en annan person och går över gränsen.
  • Hämnd - Om partnern har varit otrogen kan man känna att man får sin hämnd genom att själv vara det.
  • Spänning - Vissa personer känner att de upplever spänning när de är otrogna.
  • Alkohol - Många otroheter sker under påverkan. Alkoholen kan göra att det blir svårare att sätta gränser och säga nej.
  • Sexmissbruk - En del personer kan söka sig tvångsmässigt efter nya sexpartner oavsett man har ett förhållande eller inte.

(Frågan är om orsakerna verkligen är försvarbara.)


Det som fick mig att skriva detta inlägg var när jag såg på ett tv-program för någon vecka sedan, och jag blev förbryllad när de gav TIPS på HUR man är otrogen utan att bli påkommen! De avslutade med "Lycka till där hemma!"


Tipsen de nämnde:

  • Lämna inte mobilen obevakad
  • Röj undan potentiella skvallrare
  • Undvik möte mellan partner och älskare
  • Döva inte ditt samvete med presenter

Det var en tjej som sade "Det är inget som är okej och det är inget jag är stolt över" Hon är den av alla som medverkade som jag tyckte bäst om, de andra visade knappt någon ånger, och hade varit otrogna flera gånger.

"De som blir påkomna förstör ens liv och krossar förtroende"


Övriga tips för att det ska fungera!

  • Tro aldrig att det aldrig händer dig.
  • Ta aldrig varandra för givet.
  • Var öppna och ärliga mot varandra.
  • Tala med varandra.
  • Berätta sanningen.

TILL ER SOM BEDRAR:

Sanningen hinner ifatt dig, förr eller senare!

Kan du se dig själv i spegeln utan att kräkas?

Du kan själv bli utsatta för samma behandlig!


Ska man berätta om man har varit otrogen eller inte?

Vill man veta eller inte?


Tack, Milan, Jonas, Angelina Larsson, Fanny, Izabella och Emmi-lie

För att ni fanns där för mig!


Kärlek och tillit är för skört för att slösas

Kristofer, du är verkligen underbar!

Av angelica - 14 augusti 2007 23:32

Resume av dagen: Jag duschade osv, sedan tog jag moppen in till Ersnäs och tog bussen in till staden. Fixade sak till Emmi. Träffade Amanda och Robin inne på Vero Moda, så vi socialade oss ett tag. Jag fick dock en äcklig syn inne på Smedjan och jag höll på att börja garva, äcklad uti själen HAHA, ange duvet vad jag menar ! Efter det så kom Kristofer in till stan, så gick vi runt och jag skaffa svart till håret. Har typ redan 1 cm utväxt lr nå. Jag träffade NinaJack and Jones och hon malde på om modellyrket för mig osv, gullig hon är. Krills drägglade över byxorna som han vill ha och efter det så tog vi bussen hem till honom. Jag tog bussen in till stan efter någon timme och köpte två White Cola Powerking medans jag väntade på bussen hem. Min kära MP3 glömde jag såklart hemma hos honom, så jag sörjde den medans jag väntade på bussen.

Nu sitter jag hemma och har fått x antal vredesutbrott för att internet och msn inte fungerade. Efter ett tag av hetsande och vrålande här hemma så kom pappa och fixade det. Nu är jag nöjd, men varje kväll är ett evigt stressande tills timern slår av. Fyfan, ofta min mage mår bra av det.


På fredag kanske jag ska umgås med Angelina Larsson om hon ska in till Luleå, innan jag ska umgås med Emmi, Fanny, Minna, Izabella, Gabriella, Niklas mfl (?). Det blir parteY lr nå hos Emmi på fredag och det blir att natta över där mest troligen. Vet dock inte om jag ska ta moppen in eller om jag ska få skjuts. Jag känner mig mer fri när jag tar moppen någonstans, för då kan inte päronen hålla koll på mig och jag vill vara mig egen person och inte någons ägodel som kontrolleras.


Nu ska jag ta och förbereda dagens nästa inlägg om otrohet!

Av angelica - 14 augusti 2007 13:12

Ska typ in till stan nu, ska höra om jag får skjuts in till busshållplatsen?

Angie kunde inte umgås idag, så jag kommer inte träffa henne förns nästa helg tidigast (!) SORGEN är väl det !


Har inga planer för vad som ska ske efter stan, men typ jag har ju mobilen med mig osv.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards