ANGELICATO

Alla inlägg under maj 2008

Av angelica - 29 maj 2008 23:31

Nu är ju inte detta inlägg något som handlar om mig,

jag är ju inte med barn och har aldrig vart det heller, men iaf.


Jag vet inte riktigt vad jag tycker om abort, har inget ja eller nej -svar
Snarare tycker jag det beror helt på hur långt graviditeten har gått, hur utvecklat embryot/fostret är.

Ni som säger "adoptera bort det bara" tror jag knappast själv har fött och adopterat bort ett barn, alltså vet ni inte hur det känns psykiskt, inte jag heller för den delen, men jag skulle aldrig klara det.

Att överge sitt födda barn kan jag inte tänka mig är till en fördel psykiskt sett från mammans sida, men inte heller abort om hon ångrar sig efter att det redan är gjort.

Om ni menar att man inte ska utföra abort pga att den har en unik uppsättning gener så lär du ju behöva tänka över vad du äter om du inte redan är vegetarian, vegan redan and so on. Ett djur med unik genuppsättning likaså där.

Man kan ju inte bara tänka på zygotens, embryots eller fostrets sida, utan även vilken värld mamman och barnet tillsammans kommer att få eller inte få.

OM jag skulle bli gravid nu, skulle jag nog göra abort om det inte passerat typ 15v ålder, med tanke på att jag har kvar ett år i gymnasiet och inte vill gorma och ha mig med den delen.

Såg nån film om graviditet, därikring 15v så tyckte jag det blev för mycket att ta bort. (om jag minns rätt dvs)


Jag tycker dessutom att gränsen för abort absolut bör sänkas.

Det är upp till var och en gravid individ att avgöra huruvida denna människa vill behålla, adoptera bort eller göra abort enligt mig.


Jag tycker också att killen inte har nånting att säga till om, inget avgörande iaf, sin åsikt självklart men inte mer, det är fel att en man ska kunna neka en till abort, eller tvinga en att göra det. Tycker iaf jag.


Vad tycker ni?

Av angelica - 29 maj 2008 20:13


nawawnawnw baby ; http://www.acapela-group.com/Greetings/fish-1-4-b8f3103cc9d4


kristofer skickade söt-länken <3


Av angelica - 28 maj 2008 23:07


Tänkte bara säga till er som dricker kolsyrat vatten istället för cola med tanken på att vattnet inte skadar tänderna;

FEL, det gör det visst !


Det har våran lärare Roger i kretslopp berättat, syyynd, mwhahah.


Fast vattnet innehåller iaf inte socker, om man nu bryr sig dvs.


Älska cola, älska loka and so on

Av angelica - 28 maj 2008 22:00

28/5-08

Klass NP2D

Studiebesök Lycksele Djurpark
Försedd med guide.


Har idag åkt 8h buss totalt.

Sov turligt nog hela resan dit och halva tillbaka!

Vi var i Lycksele från 1100-1530




Ytterligare bilder finns att ses på pixbox



btw så känns djurvård så otroligt mycket mer givande än vad spec gjorde, här lär jag mig faktiskt saker som jag vill veta istället för en massa formler och skit. Vill hellre lära mig mer grundligt om hur djur hålls och är än teoretisk ordskit.


Ska försöka få apu på Djurmagazinet igen till hösten eller våren då vi har 6v praktik totalt i 2 st 3v omgångar. Vill så gärna jobba ett tag på djuraffär, var ju den enda som fått presentkort där som hmm avskedsgåva, de var så nöjd :) Framtida jobb måntro?


Av angelica - 28 maj 2008 21:18


Kan ju tillägga att jag vann en biocheck genom tävlingen på apberget

Även käraste Kristofer vann check! :D

Av angelica - 27 maj 2008 23:59


Leverpastej på tub, det visste inte jag att det fanns.


Det är lättare att bre ut än vanlig bredbar.


En mindre mysig sak är att när man spritsar ut det så ser det ut som

kattbajs med aningen diarrè, tanken på 33% grislever är inte heller frestande.


Med tanke på att jag åt en apelsin så var det säkerligen någon som tog över min kropp, en ande typ, nämen säkert brist som fan på järn antar jag.

Av angelica - 27 maj 2008 23:30


Jag är less! Aldrig får man koppla av, inte ens i sömnen;

näe då ska man se hur människor liksom är fyllda av en demon och skriker av smärta för att sedan bli avlivade av folk jag känner som bara säger 'fan vad han skrek människojäveln, bra han dog nu orkar inte med sånt gnäll'


Eller varför inte att jag gömmer mig inuti en soffa under ett täcke

från missbildade varelser med ruttna långa fingrar som försöker hitta mig med värmesensorer. Under täcket är jag trygg, men min fot sticker fram och sedan ser jag varelsens ruttna hand 15cm framför mitt ansikte.


Ytterligare en hemsk mardröm är att jag var otrogen mot Kristofer (vilket är omöjligt)

och försöker berätta det men han är upptagen med att flamsa omkring, jag får ångest över att jag aldrig kommer få tillbaka honom efter att jag berättat och jag kan inte heller leva med en hemlighet.

Jag vaknar och det tar ett tag innan jag förstår att det var en dröm..


Nu har det varit så i flera veckor, sen jag skrev om det sist om jag minns rätt. Hela 2an med jämna mellanrum har det varit så - Fuck it.

Av angelica - 26 maj 2008 20:14




Bilder från både i helgen och för ett tag sen är nu uppe på pixbox.

Bowling, käka på kina, fler 18års-barn mm.


_______

när min mam o kristofers mam träffades så hade min tydligen sagt nå i stil med "den här flickan hon har verkligen inte varit lätt att uppfostra, många gupp och upp och ner, men sen hon träffade Kristofers så har det som blivit mycket bättre"



Alltså; Kristofer är bra för mig, och jag är inte lika hemsk hemma ?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards