ANGELICATO

Alla inlägg under augusti 2007

Av angelica - 22 augusti 2007 19:04

Skrapa lik från datorskärmen.

Det brukar vara mycket småflugor här vid datorn på kvällarna, de brukar jag våld mot så att de dör. Sedan måste jag skrapa av deras lik från datorskärmen för det ser så fult ut med en likhög där man skriver.

Av angelica - 22 augusti 2007 18:03

Imorse var det bara jag och Anna som åkte buss, för de andra från min förra klass hade sovmorgon!

Det var kallt på morgonen så jag tog med jacka, men det har varit så hett hela dagen så det har typ blivit bara en top på hela dagen.

Vi har varit ute hela dagen, målat skjulen till fölet och stoet, samt fårens och kalvarnas. Jag råkade doppa håret i färgburken så var röd i topparna, men det gick bort. Vi såg även ut som anticimex pga att vi hade kritvita päsiga engångsoveraller på oss. Sedan har vi mockat ponnysarnas och grisarnas utehägnad och deras sovplats.

Vi har vart ute så mycket så det kliar jättemycket nedanför halsen, soleksem osv. Jag är helt trött i kroppen efter allting.

Minna hälsade på på skolan idag, det var roligt, det känns så tomt utan henne och allt sånt!


~~Jag hittade spån i toppen nu~~


'Himlens änglar ska vaka över dig'

Av angelica - 22 augusti 2007 17:52

"Kommentar till Svensk Afrikan
Ja dom diskussionerna saknar jag då i alla fall inte. Det är skönt att slippa bli halvt halshuggen för sina åsikter. Tammie hon sitter bara tyst och lyssnar (nästan i alla fall) när jag säger vad jag tycker o tänker :P
" // Minna


Såpass vidriga är våra samtal på skolan, helt galet, haha men jag blir ruskigt road av det ändå. Fanny och jag kunde sitta på kvällarna i 9ans elevhem på toaletten och vara helt försjunkna i ämnen.

Av angelica - 22 augusti 2007 00:57

Rösta på omröstningen till höger, ty jag är nyfiken -->

Av angelica - 22 augusti 2007 00:39

Vi fann ett hett ämne idag på lunchen. (Som vanligt drar vi upp känsliga ämnen som nästan alltid någon misstycker att vi pratar om det)

Det lyder såhär:

Jag och Fanny tycker t.ex ; att en person som har ett afrikanst ursprung, bär de generna i sin kropp och då ser ut som en afrikan. Om den individen  flyttar till Sverige, och får svenskt medborgarskap, så är den ju fortfarande en afrikan, men möjligtvis med en svensk kultur då. Även fast personen aldrig ens vart i afrika vars denne härstammar ifrån så är den rent genetiskt sett en afrikan. Jag har ingenting emot svenskar och jag har ingenting emot övriga.

Emmi tycker då att även fast dess afrikanska genetik, härstamning och utseende att denne person är HELT svensk, om den har svenskt medborgarskap, har svensk kultur, växt upp i sverige osv, såna saker. Att vi inte är mer svenskar än de.

Hon nämnde sedan att samerna egentligen är mer svenskar än oss, för att de är mer urprungsbefolkning. -DÅ SÄGER HON JU EMOT SIN TEORI- att ingen är mer svensk än de andra, eller hur?! Hon blev arg över att jag och fanny påpekade detta.

Om jag hade flyttat till tex afrika, och levt där resten av mitt liv, afrikanskt medborgarskap eller hur det nu blir, inte hade jag kallat mig för en afrikan då. Jag hade sagt att jag är en afrikansk medborgare med svensk grund, en svenne i ryggraden helt enkelt.

Eftersom vi har rejäla nästan debatter dagligen om allt och ingenting så vet jag att denna fråga kommer att ställa till med mycket intressant och delade tankar inom viss tid.

Av angelica - 22 augusti 2007 00:33

När vi var hos Emmi i helgen så vart det rejält med nattsvammel!

Vi satt och läste nya testamentet, FYFAN vilken satans bok alltså, den var helt LUSTIG ! PILTRE


"Där fanns en kvinna som hade lidit av blödningar i tolv år."


"I min tro på herren litar jag på att också kunna komma själv."


"En hora kan kosta dig din sista brödbit, men den gifta kvinnan är ute efter ditt liv."


"Men slug som jag är så har jag kanske lurat er ändå!"


Vem fan har skrivit den, det var ju typ värsta skämtsamlingarna aHAHA!


IZA kom även fram till att Minnas mobil är lite av en hora.

-Minna, din mobil är lite av en hora!

Hon syftade på att den gör det med alla telefonladdare, ingen långvarigare än den andra.

Av angelica - 22 augusti 2007 00:21

Jag är dålig på att äta glass, min sked GICK AV, så sämst alltså. Sedan ringlade jag nå chokladsås på den, och när jag tittade ner för att ta så trodde jag att de var en jävla MASK. SÅ SÄMST! LOL !


"GB Gräddglass vanilj med krossad choklad

Smäcker gräddglass där den krossade chokladen smälter i munnen i takt med den lena vaniljglassen."


GB Gräddglass vanilj med krossad choklad För någon natt när jag inte kunde sova så blev jag så fruktansvärt sugen på den här glassen som låg i frysen, så jag skulle bara smaka liiite från den, det slutade i att jag utan sked hade ätit upp hela paketet på en kort stund, smutsig blev jag, glass på näsan, hakan kinderna och på handen. Men roligt var det!

Av angelica - 21 augusti 2007 22:48

Minna "Jag saknar er något så jävla enormt!!! Kram!
Saknar er extremt mycket! Jag började gråta när jag hörde att ni saknade mig!
Kramar i massor till alla!"


' angelicato säger:

När vi satt i matsalen så tänkte jag att undrar vem som måste sitta på kanten, men så kom det ingen minna så alla rymdes


wicca aurora säger:

haha naww

nånting bra förde det med sig


' angelicato säger:

haha, ja en sittplats ; O


Denna dag har varit en stor förändring, inte bara att skolan just har börjat om igen. Vi är halvt splittrade åt lite varstans. Jag i en annan och ny klass och Minna har bytt skola helt. Jag är inte längre en nv dvs ingen "specare" längre. Nu går jag i 2D, dvs Djurvård 2, en "Djurare".

Aldrig att jag kommer kunna slita mig från mina sötnosar i ex klassen, när lektionerna slutar går jag och hälsar på de andra i deras klassrum.

Men det det känns ändå bra, klassen verkar helt okej än så länge och vi har APU, praktiktiskt arbete hela veckan ut! Jag hade inte fått välja vilken riktning jag ville ha; lantbruk eller djur i park. Det som lockade med lantbruk var att det var slöare, men det är väl bättre med erfarenhet av smådjur för min framtid än kossor och får.


Tänkbart scenario:

"Har du någon erfarenhet av marsvin"

"Nej, men av kossor!"



Folket i klassen gav sina tycken om vilken jag skulle välja. "Var med oss i laggårn!" ""Nej förfan, ta djur i park med oss!"

Djur i park passar mig gode bra hitills! Vi har; Fångat in marsvinen och kaninerna, badat alla marsvin, klippt klorna, borstat, torkat, rengjort burarna hos kaninerna, marsvinen och illrarna, samt rengjort i uteburarna. Vi skulle mocka hos småponnysarna idag men vi fick sluta tidigare så jag antar att vi ska göra det imorgon, illrarna ska '"installeras" in i inneburarna imorgon också. Samt att vi ska pyssla i trädgårn imorgon också. Måla någonting har jag för mig. Jag har även fullt med blåsor på händer och armar efter kaninjakten i utehägnaden på kullen.

Jag trivs så djupt, pga att jag får umgås mer på riktigt med djuren och inte bara med en äcklig miniräknare, fysikbok och miniräknare! Saknar specvännerna! Jag är otränad gånger 3000 och jag har redan träningsvärk från dagen!


Skolans uppdateringar som jag har fått reda på:

  • Det ska komma getter till skolan, då några elever ska ha ett projektarbete med de.
  • En av minigrisarna ska betäckas.
  • Lorran ska inte vara kvar på Grans, utan till en familj i Öjebyn. Istället ska Fias ponny komma till skolan.
  • Det finns två stycken nya till illrar som är vita. Deras förra ägare åkte in på psyket eller om det var fängelset. En tragisk historia var det iaf, så illrarna hade ingen som kunde ta hand om de.
  • Grisarna har inte kommit till skolan än och jag vet inte när de gör det heller.
  • Det finns nästan inga möss kvar, men det är små typ nyfödda musungar som ligger vid någon mamma.
  • Jag har alltid undrat varför det inte finns några råttor, nu hörde jag att det har funnits, men att de bara låg och sov mestadels av tiden.
  • Det 'nya' marsvinet som är abbessinier och beige/vit är ett lånemarsvin, dvs att grans tar hand om den åt en annan ägare nu under sommaren. Dock har den en defekt på vänster framtass, Fia (läraren) funderar på tumör.

Jag måste kliva upp kl 6 och fara till bussen kl 06:45 för att hinna med bussen som går 07:02 från Ersnäs.

När jag slutar så kan jag hinna med en buss som går 15:45 eller 16:05 om jag missar den tidigare. Om jag får hämtning från Ersnäs så är jag hemma ca 17, men om jag inte kan få hämt så måste jag åka in till stan och sedan vänta på en av de bussarna som går till Mörön, då är jag hemma kl 18.

Så skolan kommer att ta 50% av mitt liv på vardagarna från och med nu. Ej inräknat plugg hemma.


 

Izabella har klippt kortare hår och färgat det lilasvart, RÅSNYGGT verkligen!

Jag är helt fascinerad och vågar knappt känna, läskigt!


Snart kommer angelina lindgren hem och när hon gör det så planerar vi att umgås i helgen!


PUSS PÅ ALLA SOTNOSAR!

piltre

<3

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards