ANGELICATO

Alla inlägg under juli 2011

Av angelica - 24 juli 2011 13:45

Folk tror för det mesta helt knasigt om mig. Att jag gick estet, är singel och lyssnar på rock är väl det vanligaste. När jag i själva verket gick djurvård, är upptagen och lyssnar på hip hop. Nog för att jag i skrivande stund lyssnar på Frank Sinatra vilket är en annan kaka.


På krogen blir jag ofta kallad dryg/svår av killar. Vilket säkert stämmer. Det räcker med att en kille kommer fram och säger hej, så är de idiotförklarade i mina ögon. Hahah elakt det lät. Frågar någon om namn så säger jag namn, inget mer, men oftast förväntas det att man frågar nånting tillbaka aka kallprat, vilket jag inte ser någon mening med. Känner jag dig inte ser jag ingen mening med att fortsätta prata för det mesta. Så på den punkten kan man väl kalla mig osocial, vilket jag hört antal gånger, men jag förstår inte att det ska sättas krav på att man måste vara social hela tiden, falskt. De som inte bryr sig om det eller inte märker det är såklart de jag trivs bäst med.


Nu ska djurnörden, upptagna och hip hop-lyssnande människan göra något annat. Förresten så blev jag nypt på handen av en SVANUNGE för någon dag sen


 

Av angelica - 23 juli 2011 22:30

Vart en vecka i London idag.

Jag och gullegullekorre i Hyde Park.


De som känner mig vet att jag är otroligt virrig och har sämst lokalsinne, tappat bort mig ganska många gånger på tuben. Hahah fast nu har jag väl typ lärt mig rätt hyffsat. FramstEeEeEG.


Känns inte som att jag har nån speciell stil men när jag är här så märker jag ju att jag har det. Gillar futuristiskt och smått rockiga plagg? Musikvideofeelings över plagg gillas också. Om man nu ska tvinga fram en beskrivning. Har någon bättre beskrivningar så säg gärna haha. Förväntade mig att överväldigas av shopping, och visst; det finns mycket att köpa, om man inte är kräsen. Vilket jag är.

Nästan ingen har någon klädstil här i mina ögon. Allt är bara kläder för att ha på sig kläder typ. Ingen har smink förutom arabtjejerna lr vad de nu är, alla mörkhyade tjejer har barn, alla är hjälpsamma; är väl mina observationer hårt drana.

Har däremot ätit som en gris. Fast inte så onyttigt som man tror, det är billigt att äta här, mycket jordgubbar, sushi, smoothies och mackor har det blivit. Samt godis på kvällen hahaha. Har slösat som jag vet inte vad men i princip inget på prylar. Nåja pengar kommer och går. Druckit mitt livvs godaste milkshake och imorgon ska vi prova göra den själv hemma. Baileys och Oreokakor.


Har varit på London Zoo och naturhistoriska museet själv, blir ju att sysselsätta sig eftersom kusinen jobbar som satan. Men jag är inte en av de som är förälskade i London, som i princip alla jag vet vart här blivit. Det är charmigt ibland men oftast jobbigt. Göteborg äger mitt hjärta när det gäller boende.


Och jag vet att typ ingen hänger på den här bloggen längre, inte flera hundra längre som förut då jag pysslade mycket här, haha. Som sagt är jag inte lika irriterad längre och då känner jag inget behov av att dampa på bloggen, fast tråkigt typ aaah.

Av angelica - 4 juli 2011 10:45




Har ju börjat maskinförarutbildningen för någon vecka sen. Påtat på i sanden.
 

Min blev paj en dag, läckte hydraulolja och nästa dag blev en annan paj, spruta hydralolja som fan från denna.


Funderar på vart praktikplats skall sökas, kanske dra sig mot Aitik om det går?

Av angelica - 3 juli 2011 22:52

Har en "soltatuering" på magen, mot höftbenet.

Fast den syns inte så värst mycket nu när jag vart ute och bränt den. Förut lyste den, nu är den gode mer diskret. När jag råkade bränna den i solen så blev den rosa, haha, syns väl sådär på bilden. Funderar på om jag ska göra nån mer sen? Skulle vilja ha en vit vanlig tatuering, en liten fågel typ. Har senaste året börjat tycka att tatueringar är mer och mer fult? Vad hände osv.


Tacka vet jag solarium.. Förut kunde jag inte vara ute mer än 20 min för att jag fick utslag, alltså soleksem. Drog mig som fan för att gå ut, gav mig ju bara ont. Nu kan jag vara ute flera timmar och bränner mig bara på några få ställen där jag har svårt att få färg.

Av angelica - 2 juli 2011 18:35


Gode tankspridd igår - tänkte börja ploppa i mynt så det blev jämnt när jag betalade igår, så hade jag kortet i kortläsaren? Letade handduken när jag hade den på huvet. Råkade slänga besticken i soptunnan ist för matresterna. Senil.


Gårdagskvällen blev grillning, bastu och poolbad med sötfolk. Det var 29 grader varmt i vattnet men jag frös rätt mycket ändå, haha, vek.. Jobbade på att frysa på land så det skulle kännas varmare, nice. Badringar är roande.


Har fått grejs för ett bra tag sen så jag ska få sova sammanhängande under nätterna. Ordinerad att få sova såhär härligt i MINST ett halvår för att ta igen och få huvet att slappna av, är det kvar blir det annat. Minns inga drömmar eller bara fragment om jag inte sover för länge (så mycket jag vill sova dvs 10h), funkar bäst när jag kliver upp tidigt då de inte hinner komma. Funkar så otroligt bra och jag är förvånad över hur mycket mitt humör har förändrats, de dagar jag inte kommer ihåg drömmar är jag gladare och de jag gör det är blä. Orkar så mycket mer och tycker mindre känns jobbigt. Lite som att komma ur ett geggigt moln känns det som, befriande är ordet.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards