ANGELICATO

Alla inlägg under mars 2010

Av angelica - 31 mars 2010 07:15

Av angelica - 30 mars 2010 18:15

Tjejer går knappt beskriva med ord. Skulle jag få välja skulle inga tjejer få leva. De skulle vara förbjudna. Nu låter ju det motsägelsefullt och falskt eftersom jag själv är tjej? Men vet ni vad, jag har inte sagt att jag gillar mig själv heller så in your face osv.



Tjejer är fjantiga, oroliga, kackliga, onödiga. Jisses, ja, jag har skrivit om hur mycket jag stör mig på tjejer förut, men störande tankar slutar aldrig prutta fram i huvudet. Det är ju bara att kolla vilka som kommenterar tjatiga kommentarer på folks bloggar, JO TJEJER... Herrejävlar vad less jag är, och här sitter jag och tjatar, ytterligare en tjej som gnatar.


"Tala inte om dig själv för andra, det blir gjort efter du gått."

Med det sagt tänkte jag berätta om två minst sagt lustiga tillfällen från då jag vara yngre. Som handlar om just tjejer, i detta fall samma tjej faktiskt.


 


- Jag och en av mina närmsta tjejkompisar är hemma hos mig, tjejkompisen pratar i telefon med en gemensam vän till oss, vi kan kalla henne Puckot. (kan säga att vi inte har kontakt längre med henne) Vad Puckot inte vet är att jag lyssnar! Puckot säger x antal idiotiska saker, ren rappakalja, så då hoppar jag in i samtalet. HEHEHE sååå jävla skööön känsla alltså. Så vi vet ju en person som slängde på luren, hihi !


 

- Puckot står och pratar med en då annan gemensam vän, jag kommer dit och där står puckot i full fart med att prata rappakalja och falska ord etc om mig då såklart. Ovetande om att jag står bakom. Puckot vänder sig om och ja, där står ju jag. Det enda som kom fram var "Oj.." HAHA vilket skämt alltså.

Ordet "tjejer..." med en vacker tystnad efter säger så jävla mycket mer än jag någonsin skulle lyckas klämma fram mig. Tjejer är så jävla pinsamma. Tillbaka till spisen ffs!


Någon som har något praktexemplar att berätta om ?

Av angelica - 30 mars 2010 07:15

freeena !

Av angelica - 29 mars 2010 18:15

Folk klagar ju på att man kan ha celluliter - Fast hur tur har vi inte EGENTLIGEN att allas ändor inte ser ut som RUSSIN ?! Jag tänker på armbågar, de ser ju lustiga ut as hell? Armbågen böjs ju och den är skrynklig, likaså fingrarna, baken böjs ju också när vi sitter. Så jag tycker inte att folk har så mycket att klaga på? Med tanke på vad som skulle kunna finnas där. Så jag tycker att vi har jävligt TUR att vi har släta ass! Eller ?


Var glad att din bak inte ser ut såhär! hihi

Av angelica - 29 mars 2010 07:15

Sushi ser alltid farligt gott ut, men jag tycker den här Obama-sushin ser äcklig ut, jag skulle inte vilja äta den iaf. Skulle ni ?

Av angelica - 27 mars 2010 12:15


I torsdags var det modevisning på UF-mässan i Boden. Isabell hade visning för en del av sin kollektion. Här kommer dagens konstigheter ! Varning för mycket ord.


    Min ass/troschock !


-Jag hade en en tajt och kort klänning som var rätt hal på mina hudfärgade strumpbyxor. Hahah, behöver jag säga mer ? Hade aldrig provat plagget förut och vi hade inte hunnit provgå en enda gång, så visste inte hur plagget skulle "bete sig" på kroppen. hehe. Hur som helst så gled den upp en rejäl bit på podiet. Inför folk från hela norrbotten. FAIL! Märkte det inte direkt heller, det kändes knappt. Sjukt skämmigt. Eminem - Ass Like That skulle passat in osv, höhö. Klänningen var tvådelad, en underdel och en överdel som överlappade varandra, och den var tub dessutom så efter att jag hade märkt att jag flashade baken (förmodligen framdelen också) så vart jag paranoid och trodde tubtoppen skulle trilla ner också, haha. Inför andra visningen så tog vi fram tejpen och tejpade fast hela klänningen så gott det gick.

-Podiet var ju en bit ovanför marken och det satt fan folk mindre än en meter framåt, vilket vi inte hade tänkt på i första laget, alltså kunde de se rakt upp in i klänningarna osv. Försökte fixa med ben-poserna så att det inte skulle visas för mycket efter att vi hade lagt märke till det.

-Första visningen satt det mest tjejer i publiken, långt innan andra visningen så var det flockat med killar runt scenen, under visningen satt de aaallra längst fram, förmodligen hoppades de ju på att få vara riktigt nära en eventuell andra tros-chock? (Isabell, jag hoppas att mitt fail fick fler att kolla på din visning åtminstonde! Så att något gott följde med den pinsamma ondheten! he..he..)


Isabells första visning i november

Sendrag bara minuter innan scendags.

-Medans jag pysslade med tejpen bara någon minut innan jag skulle upp på scenen så fick jag sendrag bröstmuskeln! Isabell fick dra hela min arm bakåt och sen fick jag stå så i typ en halv minut innan det släppte. Fatta idiotiskt det skulle blivit om sendraget kommit på scenen istället, HAHA, först troschock och sen krampig. Vilket skämt alltså. 


  Klacken åkte ner i en glepa.


-Jag råkade kila fast klacken i någon glepa på underlaget vi gick på, kände hur jag sjönk ned någon centimeter (tror inte någon såg det), fasade över att fastna och faila ännu mer men den gled upp lätt igen. När jag kom hem märkte jag att det hade skalat av ett lager, flera centimeter lodrätt på klacken så jag måste typ gå till skomakarn och kolla om det kan åtgärdas. (Ska nog köpa ett till par av de skorna också)


Jag och Izabella

(Har på mig klänningen som orsakade troschocken, hehe)


Nu kommer vi till något som var jävligt

omskakande, som var så jävla mycket värre än att visa trosorna och rumpan för hela norrbotten..


Eftersom uf-mässan är ett stort evenemang så fanns det en anlitad fotograf där under dagen. Han verkade först jättetrevlig och gav oss råd att tänka på medans vi förberedde oss för visningen. Oj, så fel vi hade.


Isabell hade dagen innan då hon fixade i sin monter upplevt det som att han aldrig tog bilder då hon stod upp utan bara då hon hukade sig ner osv. Under torsdagen, dagen då visningen var så hade han pratat med hennes pojkvän och visat en bild då han sa nånting i stil med "det här var en snygg röv." Därefter skulle han visa bilder för Isabell och hon märkte att han hade tagit MASSA närbilder på våra RUMPOR. Trosor syntes osv.

Vi blev såklart skärrade och letade upp två ansvariga som vi berättade det för. Under tiden (2 timmar ) vi väntade på att någon skulle prata vett med honom så höll vi koll på honom för att se vad han gjorde. Tror ni inte han går upp en våning ovanför båset/montern där alla vi modeller stod och FOTAR RAKT NER i 30 minuter! Han stod alltså och zoomade in alla jävlas hyllor. Syntes tydligt.


Först ville de flesta att vi skulle vänta med att gå och prata med honom tills efter andra visningen.Tyckte det var dumt att vänta med att ta tag i honom tills efter andra visningen eftersom ingen ansvarig hade sagt åt honom. Jag vart så jävla förbannad att jag fick nog och gick fram och bad om att få se bilder han tagit under dagen.


  


 Detta är ungefär som jag minns av vad som sades:


Jag: -Kan jag få se bilderna du har tagit?

Han: -Javisst, men kan du vänta så kan jag få ta bort skrotbilder och sånt? Jag har så mycket bilder från montrar, möten som du inte vill se. Jag har ingen kamerasladd med mig så det går inte se på dator, men jag går och tar bort skrotbilder först isf så visar jag dig era bilder sen, är det okej?


Jag: -Nej, jag vill se de NU! Jag bryr mig inte, det gör ingenting, jag är ingen som dömer hur bra bilder du har tagit så det spelar ingen roll. Det är ju inga konfidentiella bilder ändå. Josef har kamerasladd. (jag ljög, ville bara pressa honom) Vad har du att förlora på att visa mig bilderna?

Det är nämligen så att du har tagit en massa bilder på bara bakar, rakt ner i tröjorna, saker som man inte ska ta bilder på.

Han: Jo, det gick inte att ta nå bilder längre ifrån därifrån jag stod, det var dumt att jag råkade visa en sån bild till en av dina tjejkompisar.

Ungefär här märkte jag att han absolut måste vara van att prata med och inför folk, (eftersom han försökte prata omkull mig, vilket jag fick bekräftat eftersom han senare presenterade företag på scenen osv) och att det skulle sluta med att jag står och skriker och sliter i kameran.


Så jag avslutade med:

Jag: "Det här är ju ett jävla skämt!" Innan jag tvärvände och gick därifrån.

Några sekunder efter kom han ikapp och sa

Han: Jag hoppas att du inte tar illa upp, jag vill bara inte visa dåliga skrotbilder, är det okej med dig?

(Svarade inte, viftade bort honom av irritation och gick bort.)

Detta var 20 minuter innan andra visningen, darrade som ett jävla asplöv.

När jag kom hem så ringde Kristofer till en ansvarig för att se till att det inte rann ut i sanden. En timme efteråt fick jag veta att han hade fått prata med chefen, ta bort alla äckliga bilder och ringa Isabell och säga förlåt (vilket också är ett erkännande). Hoppas han får sparken det jävla mongot!









Det var en minst sagt speciell dag. "strulig, stressig, kall, nervös, irriterad, glad, förvirrad (och alltså ganska jobbig) dag." För att citera Bella. Skönt att det inte var Isabells stora visning som kommer att äga rum i kulturens hus, utan en av de mindre, trots att det var flera hundra personer där. och återigen, fler saker än min trosvisning var nära att gå snett för min del, så jag är nästan lättad i slutändan. (Isabell, jag har gärna samma klänning med tejp i högsta hugg igen för den är äckligt snygg, pöss)


Aja, sport på detta osv !

Av angelica - 27 mars 2010 00:24

 

Foto: Kevin Hemphälä


Mer finns nu att se här !

Av angelica - 26 mars 2010 21:45

En sko ser alltid likadan ut oberoende på vem den sitter på.


Ingen brud får fettvalkar som framhävs i allt för tajta tröjor. Skon fo rmar foten, till skillnad från kroppen som formar tröjan. Det måste ju vara därför tjejer ofta är helt besatta av skor? Just därför att om skon ser bra ut tom så ser den exakt lika fin ut fylld. Till skillnad från en hel del andra plagg.


Eller ?


» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards