ANGELICATO

Alla inlägg under februari 2009

Av angelica - 28 februari 2009 12:38

När jag storstädade djurrummet på Djurmagazinet så hittade jag...

 

EN FÖRRYMD GULDHAMSTER. Den hade hoppat in i en liten låda i ett hörn av rummet under en massa andra saker. Uttorkad så mycket att ögonen hade stängt sig.


Jag gav den vatten och en ren bur. Någon dag efter så öppnade den ögonen igen, men eftersom ena framtassen var bruten så kommer den ju måstas avlivas... Tragiskt.


Är ändå glad att jag hittade den så den slapp lida i ensamhet.

Av angelica - 22 februari 2009 22:24

Bilder från gårdagen finns på pixbox

Jocke och James 19 år


hej röda ögon btw

Av angelica - 22 februari 2009 14:21

Från festen igår

Av angelica - 22 februari 2009 07:24

alltså fyfan vad fittigt, nån har förstört min kamera! MIN NYA

helvit skärm med blått streck

Av angelica - 21 februari 2009 01:09

Klagomål 1)

När jag ska säga någonting så dyker det ofta upp 3 varianter av meningen. Kan inte välja vilken av de för det är som att alla tre bråkar om vilken som ska fram och det brukar sluta med att det blir totalstopp och att jag måste stanna upp någon sekund för att "samla ihop käften och tankarna" till något som både jag och omvärlden kan uppfatta.


Klagomål2)

Mardrömmarna är som vanligt påträngande varje natt och jag önskar att slakta de.

Exempel 1) Några "läkare" ska rengöra min navelpiercing men de tror inte att jag ens klarar det lilla svidande som descinfektionsmedlet kommer orsaka.

Därför bultar de istället in en gigantisk bedövningsspruta i min kind.


Exempel 2) Fanny hamnar under en stenlavin och att jag stoppar en radio på högt ljud på toppen av den för att hon ska leta sig uppåt om hon fortfarande skulle vara vid liv


Den sjukaste drömmen var nog ändå när jag slog ihjäl en handikappad person i rullstol med en stol, för att hon sades vara den som fick de andra att jaga mig. Roten till det onda som var efter mig.

 

Klagomål 3)

Min mage är så fucked up och stressad att det kändes som att jag skulle spy idag bara pga det.


Klagomål 4)

Jag har nog helt seriöst en spricka i svanskotan. Ärligt och på sanning. Det gör så fruktansvärt ont och inte fan går det att göra någonting åt det heller.


Klagomål 5)

Tvivlar på att en enda jävel läste detta. Alltså är det i stort dett som att jag snackar med mig själv som ett jävla mongo.

 

bullfitta och rövtask, god jul.

Av angelica - 21 februari 2009 00:37

Risen och Rosen fyller 19 so Soon

Lördag blir det Jocke och James gemensamma födelsedagsfirande, fest osv, grymt kul! lånade bilden från deras pixboxar ;p


Först blir det dop med Kristofer för Sam och Sandras lilla unge!

Av angelica - 20 februari 2009 23:22

 

Efter att ha kollat på 500 -kiloskliniken så har många tankar om människan cirkulerat i huvudet. Många självklara tankar såsom hur det kan gå så långt osv men även att människans dubbelmoral är större än vi tror.


Föreställ er en framtid där alla måste ta piller för att behålla normal kroppsvikt?


En sak jag inte förstår är HUR i helvete vi människor har lyckats snöa in oss på fel spår så groteskt mycket. Exempelvis att VI GÅR PÅ GYM. Lyssna bara på meningen igen; VI GÅR PÅ GYM. Vi måste alltså betala för att aktivera vår kropp, betala för att springa runt till diverse MASKINER som en hamster i ett hamsterhjul eftersom vi tror att vi tjänar tid genom alla maskiner som gör vårt jobb men i själva verket betalar vi tillbaka den tiden i GYM, när vi i själva verket lika gärna kunde klättra i träd efter alla jävla äpplen själva.


Sammanfattat visar faktumet att VI GÅR PÅ GYM bara hur FEL det har gått för oss människor.

Vi upplever oss friare än nägonsin men ärligt talat är det som att vi har tagit oss själva och stoppat oss i en bur. Vi behöver numera ett hamsterhjul för att aktivera oss och det hamsterhjulet kallar vi för...gym, och vi använder ordet som att det vore fashion och mode.


De överviktiga "skyller" ofta på "generna", att de gjort de feta, men när de äter så äter de för 5 personer och allt är bara skit.

Skulle knappast tro att ett barn med föräldrar med fetma som adopteras bort som spädbarn till en normalviktig familj skulle bli överviktig.

Jag tror på teorin att det huvudsakliga problemet helt enkelt är matvanorna, hur man ser på mat och hur man hanterar den.

Självklart vet jag att genetik har en roll, men inte så stor att man kan skylla på den komplett bara för att det är enkelt.


Samtidigt upplevs klyftan mellan anorexi-magra och fetma-tjocka öka på ett konstigt sätt eftersom fler än någonsin får anorexi men samtidigt ökar antalet överviktiga.


Vi människor är så jävla rädda för att våga tycka dåligt om något, det är tabu och man är en dålig människa om man inte ser alla människor som självklara och lika mycket värda eller vackra. Då är man plötsligt dålig och en sån människa med såna tankar får man helt plötsligt förakta, då har plötsligt det blivit okej, men varför?


Vi är en osäker generation som är deprimerad och självmordsbenägen.

Första generationen som förväntas dö före sina föräldrar.


Tacka vet jag att jag inte tillhör någon av ovanstående kategorier, jag är bara gnällig och ärlig.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards