ANGELICATO

Alla inlägg under augusti 2008

Av angelica - 31 augusti 2008 22:27


Laddade ner albumet Made of Bricks av

Kate Nash. Foundation är min favorit.


The Nicest Thing är också chill.

I wish that you knew when I said two sugars, actually I meant three.

Av angelica - 29 augusti 2008 00:27

Som att det är ett mirakel att misantropen Betnèr hävdar sig vara bisexuell.

Ärligt talat så höjer jag inte ens ett ögonbryn över detta.


Detta uttal i mina ögon mycket väl kunna vara en öppen debatt som han startat, jag tror att det här bara är ett sätt för honom att försöka få dumma jävla Sverige närmare jämställdhet.. "– Det är mest en tillfällighet att jag bara har legat med tjejer. Jag är bisexuell. Det tror jag de flesta människor är, om de skiter i att tänka efter"


Vem som helst kan vara det och personen är fortfarande densamma.

För mig är det ingenting unikt på något sätt, det är bara en läggning och ingenting mer.

Att man gillar tjejer, killar eller både och är ju inte ens nytt och fascinerande.


Man har t.om funnit pingvinhanar som inte vill para sig med honor, för de föredrog hanar tydligen.


Ett fenomen jag hakar upp mig på är:

I gayförhållanden verkar det som att den ena intar mansrollen och den andra kvinnorollen, och då menar jag allt från klädstil till kroppsspråk.

Men Varför i hela världen då?


Om jag är killen med den manliga rollen och min manliga partner har den feminima rollen, varför har jag då valt en manlig partner som påminner om en kvinna?


Visst, 'det handlar om hormoner' men om det nu handlar så mycket om hormoner, varför formar sig då ofta den ena partnern till det andra könet?


Människan är inget mer än ett djur, trots allt.

Av angelica - 29 augusti 2008 00:09


Kvinnor har ju allmänt sett lägre lön än män, men om jag då byter kön genom könsoperationer, fejkkuk, hormoner, byter namn till Anders tillslut, you name it.

-Får jag då en mans lön?

 

Av angelica - 28 augusti 2008 19:27

Förbereder inför volontärtiden, innan jag fått svar dessutom, men jag måste om jag inte vill komma hem dregglandes med vredesutbrott.


Idag tog jag rabies och tbe i varsin arm, kändes bara som ett lätt tryck i början och sedan ingenting alls.


  • Har en svag bula på TBE-armen.
  • Rabies-armen gör ont när jag höjer den.

Har dock 2 rabies kvar och 1 tbe inom 5v.


Av angelica - 28 augusti 2008 19:08


Östrogenet ni stoppar i er gör fiskar sterila.

När hormonet lämnar din kropp genom kisset så bryts dessa inte ner och när det når vattnet där fiskarna lever så påverkas de i den grad att fiskar blir sterila. Bla abborrar.


Sånt lär man sig på Grans, hähä.


Av angelica - 28 augusti 2008 18:40

Beroende av cigg och snus är ju välkänt,- men beroende av sorg?


När hjärnan registrerar sorg aktiveras den del av hjärnan som registrerar fysisk och psykisk smärta.

En ny studie från Californa University visar dock att många som har svårt att bearbeta sorg även aktiverar den del av hjärnan som registrerar belöning. Aktiviteten, som inte är viljestyrd utan omedveten, riskerar enligt forskarna att göra vissa beroende av sorgupplevelsen.


Om studien: I studien deltog 23 kvinnor som alla mist sin mamma eller syster i bröstcancer. Av dessa hade elva personer tecken på komplex sorg, medan de övriga visade tecken på en "normal" sorgereaktion, skriver forskning.no.

Samtliga kvinnor blev ombedda att titta på bilder av sin döda mamma eller syster, samtidigt som deras hjärnaktivitet analyserades med hjälp av magnetröntgen.

Forskarna såg hos samtliga kvinnor utslag i de områden av hjärnan som registrerar fysisk och psykisk smärta.

Men hos de kvinnor som hade en komplex sorg syntes också aktivitet i den delen av hjärnan som registrerar belöning.


-Jaha, så deras hjärna går runt och smygnjuter av att känna sorg, lite som en drog fast det är hjärnan som fixar den, hähä.

Men jag undrar Varför hjärnan reagerar med belöning egentligen?


Vilken idiot som helst kan möta en kris - det är det vanliga livet som tröttar ut en.


Expressen.se

Forskning.no

Aftonbladet Härligt Hemma!

Av angelica - 27 augusti 2008 22:20


När SVT sände Englas begravning så kan man ju undra vad som

kommer härnäst, kanske något av följande exempel;


  • Englas begravning med dubbat tal
  • Engla-Karaoke, sjung med till psalmerna
  • Englas begravning på dvd, extramaterial :

      exvis bloopers och "cykelspelet" limited edition


Av angelica - 25 augusti 2008 23:11

Donsbach Mivitotal Energy Boost från Vitapost.se

60 Kapslar 119 kr.


Effekt: Produkt med en örtmix, bla ginseng, som skall motverka trötthet. Ska ge en mental klarhet och skärpa genom en "lugn" uppiggande effekt.


Min upplevelse: Jag har inte alls känt att produkten gett någon effekt alls och pga det skulle jag inte lägga ner pengar på produkten. Jag är alltid lika trött och tror snarare att ett enkelt järntillskott vore det rätta medlet för mig.


Vitapost är ett svenskt företag med hälsokost, kosttillskott, naturläkemedel och hälsorådgivning. De har riktigt mycket produkter, förmodligen allt.


Donsbach Mivitotal Energy Boost från Vitapost.se


» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards