ANGELICATO

Alla inlägg under maj 2014

Av angelica - 30 maj 2014 22:25

Jag känner mig lite frustrerad..? Jag vill göra massa grejer men folk har aldrig tid! Det är inte tillfälligt, det är nästan alltid så! Har så mycket äventyr jag vill ut på med folk, mestadels småsaker men också större, men jag orkar inte ens fråga folk för jag kommer inte få med mig nån utan en massa jävla ditt och datt. Sen är jag jävligt less på att höra av mig till alla och styra upp saker. Ännu mer skeptisk till framtiden för snart lär väl alla polare yngla av sig och bara ha tid för sitt. Står jag där ba "hohooo, nån som vill med mig på äventyr..?" och det bara ekar! Kanske är det meningen att jag ska ha tråkigt här så jag far härifrån till något annat spännande ställe? Skapa något eget annat. Det och de som finns här tillfredsställer inte mina behov. En riktig sidekick/vapendragare vore nått, hade ju en tjejkompis som jag å ena sidan bara umgicks med ett år, slutade pga bristande respekt, men som kändes som en sista pusselbit. Fyfan vad jag saknar henne.. Känns stört att enda lösningen ser ut som att emigrera. Ja jag är lite negg just nu, eller, jag blir ofta negg pga detta men nu säger jag det. Whatever.

Av angelica - 27 maj 2014 18:09

Tog just en bild ute på balkongen, det ser blått ut! Hade släppt så mycket färg under helgen och blivit lite för rosalila så blandade i blå färg i lila färgen men tog kanske liiite för mycket haha! Nåja då lär jag ju bli av med alla varma nyanser i håret ett tag och lär bli bra lila när jag tvättar det. Blir nog finemang! Vita slingan är borta ska kapa lugg när jag ids.


Kass bild, I know, men igår nyfärgat såg det ut såhär inne, ser mer lila ut inne och blått ute?

 

Back in business också, kul kul! Då var sommaren officiellt igång för mig = Jobb, häst, höns!

Alltid lika kul att gå till hönsen och leta ägg!! Får alltid värsta töntiga smilet hahaha, frän känsla! Kan också meddela att iaf ett av mina tre ägg i kläckaren är befruktat, såg ett liiiiitet foster med en svart prick till öga när jag lyste äggen! Så frän känsla att få se det! Vart ju svinglad också. Sen i söndags hämtade jag 12 andra avelsägg som också ligger i kläckaren nu.

Funderar också över livet (som vanligt) och vad man ska göra av det i vinter! Är ju inte bunden till något eller någon så kan ju bara dra! Funderar på att boka enkel biljett nånstans redan nu, och dra i december.

Av angelica - 24 maj 2014 19:05

Stekväder idag på tävlingen i Skellefteå..! Kom 5/14 i fyrgång och 5/8 i tölt så båda A finaler imorgon!

Tog en bild på ett riktigt fint ekipage som brukar vara med på tävlingarna, väldigt bra samspel!

Bor hos moster över helgen och nu ska jag och ge kvällsmat till hästarna så ciaooo!

Av angelica - 22 maj 2014 13:00

Varit sugen ett bra tag på att göra såhär. Lär ju inte bli i sommar iaf och isf en i taget? har så fruktansvärt dåligt läkkött, trist och jobbigt som tusan. Förra året gjorde jag i tragus efter flera års funderan, men den stöttes ut tyvärr som jag misstänkte! Naveln tog flera år att få läkt och den läkte pga antibiotika som jag fick när jag vart inlagd för njuren hahaha... Glad jag vart då!


Idag är jag i Skellefteå tills på söndag för tävling, blir riktigt roligt för ovalbanan är på ett så mysigt ställe!

Av angelica - 22 maj 2014 12:57

Eftersom alla töntar bara bloggar om sina jävla mammaliv och barn så kan jag ju lika gärna mata fram hönsbilder! Det som är poppis nu är ju; barnbloggar och träningsbloggar. Anledningen till det tror jag fan är alla vi 90sar! Följt av att alla 90sar börjat yngla av sig och att många är arbetslösa så då har de mycket fritid=börjar träna.


JAG HAR SÅ JÄVlA SVÅRT FÖR ATT alla (syftar på tjejer främst) alltid verkar ha samma mål i livet. JAG FÖRSTÅR INTE..?! Förut skulle alla vara så beniga de kunde och nu är alla träningsmaniska och det enda målet de ser är att vara vältränade, som att de kommit på meningen med livet.. Däremot tycker jag det är bra för välfärden haha. Jag tror inte på att (de flesta) tränar för att de tycker om det, nä det är grupptryck som startar det, helt klart! Bara kolla på alla kommentarer på insta "Grym du är! Bra jobbat! Snygg kropp!" Det är DET de vill åt. Tränar de inte/lägger upp bilder på det så kommer de inte få den bekräftelsen. Jag skiter i om någon blir sur nu. Det mest roliga i detta är vad nästa fas blir? För det kommer alltid.

Hönsen fick för sig att de inte var sugna på att ruva längre så de brydde sig inte om äggen alls sen igår, de tycker de har aaalldeles för mycket annat roligt för sig, så imorse akutlånade jag en äggkläckare av undulatuppfödaren som också har höns, räddare i nöden! Jag tror dock inte att det kommer bli något av de äggen, men utan kläckarn så hade jag inte vågat hämta avelsäggen på söndag, de åker också in här då eftersom hönsen tycker de har fullt upp med annat!


Av angelica - 21 maj 2014 15:00

HAHA de här snubbarna är så jädra bra!

Av angelica - 20 maj 2014 20:52

Varit en sväng till Hööks och skulle kolla på boots, de snåljåparna har gjort islandsbootsen 60 gram lättare! Det är vikten vi vill åt med islandsboots för att förbättra takt och lyft.. Ser ingen annan anledning än att de ser ett sätt att tjäna pengar!


Drog in till stan en sväng efter det och kollade runt, sticker mest i ögonen vår/sommar för alla färger och plagg är så jädra FUUULAAAA. Skäms för att vara tjej, bjäbb bjäbb bjäbb. Snyggast runt nyår..

Av angelica - 20 maj 2014 11:25

Pajade ryggen iförrgår när jag red (den var känslig pga hönsbygge) så igår longerade jag bara en sväng, vill inte vara dålig till helgen då det är tävlingshelg igen, i Skellefteå. Fast idag blir det en sväng! Man hör inte i filmen nedan att jag säger trava, han lyssnar så bra.


» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards