ANGELICATO

Alla inlägg under november 2008

Av angelica - 30 november 2008 00:06


Nyss vart på bio med Kristofer och Ville, såg Twiligt.


Ni har just slösat en bit av ert liv till att informeras med denna egentligen onödiga fakta. Känn er slaktade.


EDIT: DEN VAR BRA. Läste på wiki vad som skulle hända i följande del och sen drömde jag om det haha så det var som att jag själv fick vara med.

Skillnaden var att jag hoppade från en balkong istället för ett berg och det var vampen och inte varulven som räddade.

Av angelica - 26 november 2008 23:13

Jag är sedan långt tillbaka fast i svart-härvan vad gäller kläder.


Nu har det gått såpass långt att när jag väljer kläder i lådan på morgonen så måste jag orientera mig med händerna och känna efter vilka tyger det är och på så sätt fatta vilket plagg det handlar om.


Gah, den här finns i svart och jag är dödssugen.

Brun får det dock bli att beställa sen.


Av angelica - 26 november 2008 22:28

 

 

Av angelica - 26 november 2008 20:10

Volontärjobb är grymt lockande

vad det än gäller, man behöver inte hundra års utbildning för att få göra något kul.

Ska lätt göra något mer roligt, för SOS animals är bland det bästa jag gjort.


Om jag inte blir rik innan jag är 30 så är nog enda lösningen att sätta alla pengar på trisslotter och hoppas på en jävla tur.


Sydafrika - jobba i en Big Five Park

Afrikanska savannen Balule Nature Reserv.

  • Man möter de fem stora(elefant, buffel, lejon, noshörning och leopard)
  • Inriktat på djur- och växtlivet och på hur man sköter ett naturreservat för att på bästa sätt upprätthålla ekosystemen och biodiversiteten på ett sätt så att utnyttjandet av området är hållbart.
  • Delta i olika föreläsningar om djurliv och naturreservats skötsel.
  • Delta i deras ekologiska övervakningsprogram där man arbetar med elefanter, bufflar, lejon, noshörningar och flodhästar. Varav man köns- och ålderbestämmer djuren samt fotograferar. Andra uppgifter är att utföra vanliga marksysslor.
  • Äter på en liten camp som ligger inne i parken vid Olifantsfloden.


MEN det kostar fetmycket

Pris:

2 veckor - 7 500 kr

3 veckor - 9 500 kr

4 veckor -11 500 kr

6 veckor -14 500 kr

8 veckor - 16 500 kr


Ingår:
Introduktion Volontärplats, Mat och boende på naturreservatet

Ingår inte:
Flygresa, Försäkring

Förkunskaper:
Engelska



 
Av angelica - 25 november 2008 23:18

Alla fina tjejor

Hundarna, speciella Loppan (Maja) nedan

Den underbart fetgoda kebaben

 

Av angelica - 25 november 2008 23:11

Jag saknar Kristofer ;)


The one and only!

Av angelica - 21 november 2008 14:14

Bilder har lagts upp på pixbox från SOS och det kommer ännufler.


Ken Ring ska tydligen uppträda här på kulturens nu i helgen. Hertsön kommer väl vara tom på blattar och kulturens ett slagfält.


btw så sitter det en man här på kulturens och jag uppskattar att han är ca 45 år. Han sitter utanför magasinet vid musikavdelningen med hörlurar på huvudet, stolen är riktad rätt ut och han ser helt missplacerad ut, likaså uttråkad.


Jag skulle aldrig kunna sitta där han sitter nu, för det första skulle jag känna mig utstirrad och för det andra ivägen.


Undrar om han har nå fel i skallen, det måste han ju ha. Eller så är han väl inte lika brydd om att ha folk som klampar in i hans "zoon" helatiden.


Teorin om att han är störd känns mer hållbar.


och nu sitter han och klappar händerna i takt (?) med musiken. Inte heller det skulle jag kunna göra. Då skulle jag känna mig dum och blottad.


Mycket till liv jag har, sitter och dumförklarar folk på kulturens.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards