ANGELICATO

Alla inlägg under april 2010

Av angelica - 29 april 2010 15:46

Jag bor på landet och jag är van vid hederliga brevlådor. Inga brevinkast. Jag måste nog säga att brevinkast är  en av mina vardagliga fiender.

När jag sover i en lägenhet och posten kommer så blir jag fan alltid lika vettskrämd posten exploderar in. Det spelar ingen roll om det är mitt på dagen och jag står och gör någonting, lyssnar på musik eller om det är på morgonen när jag sover. Jag blir ungefär mer rädd än den här katten !

Det är så äckligt att bli rädd så hjärtat slår volter, för något så fjantigt som post !

Av angelica - 29 april 2010 11:19

M A T L A G N I N G S V I N


Det framhäver alla smaker gode fint. Nu har ju jag ett par månader kvar då jag ännu inte kan köpa riktigt vin, så detta är ju alkoholfritt, men det spelar ju ingen roll för det skulle ju ändå bara försvinna under tillagningen så jag klagar inte. Snör ner litegrann i kycklinggrytor osv så blir det finemang. Blir som att maten var smaklös innan man tillsätter det. Mysko, fast jag gillart.

Av angelica - 28 april 2010 23:33


Även fast jag inte bloggar om mode så kan jag inte sluta hålla koll på svängarna. Jag säger inte att jag nappar på något för att det är mode. Finner jag något som mina ögon och tankar fastnar för så är det antingen för att det är roligt, jävligt snyggt eller bara rent utav praktiskt. DÅ faller jag som en kägla i en strike på bowlingbanan.


- I n n e

Det jag STÖR mig på vad gäller "mode" är når folk köper saker för att det är inne. Många gånger vill folk inte ens inse det själva för att de själva tycker det anses "fult" att följa mode, köper det som de "tycker" är snyggt, de vill vara sin egen master och inte någon slave. När de i själva verket är en supertoffelslave utan att erkänna det för sig själv.


- N i t a r

Ta det här med nitar exempelvis, som exploderat under vintern i alla dess former. De som hyllade de innerligt slänger nu ner de på "disslistan". Finns det något fjantigare? Om något är snyggt så blir man fan inte LESS. Inte jag åtminstonde. Antingen är något snyggt eller så är det inte det.


- U t e

När jag "slutar" köpa saker jag tycker om, så är det för att sakerna helt enkelt inte FINNS KVAR längre. Inte för att det är "ute". Modets tvära kast har slukat bort de från marknaden, hyllorna har blivit erövrade av andra saker istället.


- D a g s l ä n d o r

Kalla mig enformig som gärna hänger kvar på saker. Men skam åt folket som gör allt till dagsländor, ämnade att tvärt somna in efter några soltimmar.



P e a c e

Av angelica - 28 april 2010 22:14

 


Är aningen efter, brukar inte läsa Aftonbladet, det här kom ut för några dagar sen, men ack så bra. Antar att de flesta hört talas om eller sett filmen om detta.


Förövrigt så är min frånvaro på bloggen pga att jag är i sluttampen gällande körkort och inte har tid, samt att jag har fullt upp med att söka jobb/praktikplats. Fast helt kan jag ju inte hålla mig undan såklart!

Av angelica - 28 april 2010 10:03

-Ni som inte gillar hiphop/rap etc: FLY till ett annat blogginlägg!

Young Jeezy är så farligt bra.


Lil Wayne ft Gucci Mane & Young Money - Steady Mobbin


DJ Khaled ft Usher, Young Jeezy, Rick Ross & Drake - Fed Up


Dj Khaled ft Akon, Rick Ross, Young Jeezy, Lil Boosie,

Trick Daddy, Ace Hood & Plies – Out Here Grindin


Lil Wayne - BM J.R


Rick Ross ft Akon - Cross That Line


Yo Gotti - 5 STAR Remix ft. Gucci Mane, Trina & Nikki Minaj


Min spotify playlist finns här.

Av angelica - 28 april 2010 08:51

Ska försöka ta mig in på en utbildning till maskinförare! Så jag ska strax ringa BDX och höra om de har nå lämplig praktik. Det är nämligen större chans att komma med ju mer erfarenhet man har.


Annars får pappa anställa mig på praktik, han har ju företag inom jordbruk även fast han inte pysslar med det just nu.


Vad jag fattat så måste man ha förarbevis för grävmaskin, fast jag har ju iaf traktorkort så lite får jag ju göra redan nu.


Tack och hej.

Av angelica - 26 april 2010 10:06

Jag och busungen Amanda var och busade en sväng på Kafelino och sen på Cleo. Vilket GREPP quinnan har om mig på bilden !

Av angelica - 22 april 2010 00:18

Spotify vart tyst för några minuter sen, orkade inte slå på nån låt igen, sen nu bara slås det på en låt helt plötsligt bara sådär, som råkar heta Ghosts... Asså nä det måste vara ett skämt ? :(

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards