ANGELICATO

Alla inlägg under oktober 2009

Av angelica - 7 oktober 2009 12:15


Eftersom jag inte matar in massvis med bilder på mig själv i bloggen så tänkte jag att det var dags för några.



För vem är jag?


De som känner mig vet ju, men ni andra kan ju knappt ha nån aning.


Därför har jag i någon vecka försökt komma på saker om mig som kanske bara jag vet !

Så håll utkik om ni vill snoka er in i mitt liv.

 

Av angelica - 7 oktober 2009 08:15


Visste ni att man kan köpa sjöhästar på ICA MAXI ?



Som ni ser på bilden så är de ganska små eftersom den bara ligger på en liten assiett!

Den är stekt och smakade fisk men konsistensen var som bläckfisk!

De är snuskdyra så köpte bara en!

Av angelica - 6 oktober 2009 20:45

Ursäkta mig men..


Jag tycker inte om nakentavlor. De är äckliga för jag tänker på typ förbrukade kvinnokroppar (såna som fött en massa äckliga barn och förfaller). Såna här tavlor hänger ju överallt, i skolor osv, MEN VARFÖR?! Det är ju äckligt!

 



Gör ni illa er men vill ha lite smygporr på er själva kan ni köpa såna här plåster

 

 




Av angelica - 6 oktober 2009 13:45

Provocera mera - Utnyttja "Jantelagen" !

 

 

 

Gör tvärtemot den oskrivna lagen "att man inte får sticka upp och tro att man är bättre än andra på något sätt." Tänk näsan upp i vädret.

  

  • Var inte riktigt dig själv. Utan ha en andra personlighet som du växlar mellan. Du drar alltså på dig "bloggmasken" och är redo för nya tuffa tag. Du kan alltså vara hur ödmjuk som helst i verkligheten men exempelvis en självkär attentionwhore i bloggen. Ditt liv ska vara bäst.

  • Att vara egenkär sticker i mångas ögon. Antingen lägger du ut riktigt snygga bilder på dig själv eller så agerar du som att du ser bäst ut på även på fulare bilder. Du ska alltså visa att du ALLTID tycker att du ser bäst ut. Det är vad du ska visa utåt, även om du inte tycker det. Här kan du även självutnämna dig till bloggprinsessa/bloggdrottning. Allt för att visa att du "är" bäst. Storhetsvansinne.

  • En rejäl självdistans är viktigt! Det är ett måste för att du ska orka med hela showen utan att sluta som något fiasko som tar åt sig och faller som en vedklabbe som visar sig vek. Ja, jag kallar att vara känd bloggare att föra en slags show där du ständigt håller uppe masken. Att bloggare triggas av elaka kommentarer är en del av detta.

  • Om du har pengar - Visa det! Är du en rich bitch kan eventuellt avundsjuka triggas igång hos läsarna. Eller så kan de tycka att du är urbota korkad som bränner allt på kläder istället för värda saker. Hur som helst har ju pengar den förmågan att dra till sig folk som en magnet.

  • Visa hur "känd" du är. Det kan vara att visa besöksstatistiken, berätta om besöksrekord, visa kommentarer, samarbeten med företag mm. Allt för att blåsa upp kändismagen och sticka näsan i vädret. Att din blogg är större, håller på att bli större eller försöker visa sig större är ofta kaffedroppen som får allt att rinna över för många. Det är då stalkersfolket drar igång, allt för att trycka ner dig i kaffet igen.

 

Härma andra bloggare

Här snackar vi dagens "blondinbloggar".

 

 

  • Ha en bög som vän. Så bögig som möjligt som gärna också vill in i strålkastarljuset lika mycket som du.

  • Hävda att du följer en diet. Gärna så korkad som möjligt. Misstänker läsarna ätstörningar så flockas de som djur. De VILL moralpredika.

  • Var blond. Ser du ut som de andra jämförs du med de andra vilket får dig att förknippas med de.

  • Skapa låtsasbråk. Ett fenomen som blivit vanligt numera, smutskasta varandra och skapa drama.

PSST !

 

 

  • Glöm inte bort de negativa läsarna! De som vill ha något att klaga på så ge de anledningar för de kommer i stora skaror och kommer förmodligen utgöra en stor del av dina läsare.

Det finns de typiska "reglerna" att följa: Var dig själv, ha en snygg design, ladda upp mycket bilder, svara på kommentarer, uppdatera ofta, anordna tävlingar etc etc. Men det är var baksidan av det hela.

 

Av angelica - 6 oktober 2009 08:15

Uggs är fortfarande fruktansvärt fula, men de med snörning är bättre in my opinion.


Ovandelen på högra skon ser ju t.om helt nice ut, men "ANKNÄBBSFÖTTERNA" FÖRSTÖR ALLT!



 


JAG TROR att det är samma folk som använder foppatofflor som använder uggs?


Har jag fel eller har jag rätt??



Av angelica - 5 oktober 2009 18:45

Pepparkaka, right?



Kardemumma, nejlika, peppar, ingefära, kanel och vanilj.

Antingen är den hyffsat god eller också snuskigt äcklig.

 


I övrigt så är jag allergisk mot viss choklad ?


Av billigchoklad som just Maraboun ovan får jag sjukt myckt utslag över hela underarmarna, men inte av mörk choklad! How come?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards