ANGELICATO

Alla inlägg under januari 2010

Av angelica - 21 januari 2010 01:32


Har varit sugen ett braaa tag på att gå en bartenderutbildning. Då kan man ju fixa lite jobb lite varstans man väljer att flytta och som en kul grej. Däremot känner jag mig vilsen vad gäller att veta vad som utmärker en värd utbildning från en sämre och Sverige eller utomlands ? Vill ju helst utomlands för miljöombytets skull. Någon som har tips ?


Dessutom blir det ju isf bara helgjobb om man lyckas få jobba något när man kommer hem och det suger ju totalt. Vill inte gå back utan minst plus minus noll. Kanske är det ett alternativ att stanna kvar därikring man isf väljer att gå det, fixa nån bar att jobba på några veckor och samla ihop det man lagt ut?


Någon här som gått en bartenderutbildning eller har tips på någon bra som inte är allt för dyr ? Eller andra synpunkter ?

Av angelica - 20 januari 2010 22:45

Jag lyssnar inte på så mkt chillmusik men det här är nice ändå.


Melissa Horn - Jag Kan Inte Skilja På 


Melissa Horn - Lät Du Henne Komma Närmre


♫ Melissa Horn - Falla Fritt


Av angelica - 20 januari 2010 12:15

Funderar på att fixa den här boken.

Någon som läst den, är den bra ?


"Julie Gregory överlevde Münchhausen by proxy, förmodligen den mest komplicerade och dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag. Från sin tidiga barndom blev Julie Gregory regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som skapades i hennes mors fantasi. Münchhausen by proxy (MBP) är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner symtomen hos sitt barn därför att hon eftersträvar läkarnas uppmärksamhet."



Tyckte inte att "När ingen annan ser" alls var bra, den var enformig och trist, det enda han sa var typ 'min pappa rövknullade mig idag' tusen gånger om i boken.

Av angelica - 19 januari 2010 23:02

Sökte precis ett jobb som försöksdjurstekniker/laboratorieassistent.


Det klingar negativt vad gäller försöksdjur men jag hade ju själv en massa möss hemma som projektarbete under gymnasiet och det var ju som en studie av de.

Ansvara för deras välbefinnande, registrering av data, samarbeta med veterinär samt inom teamet mm, mest möss, råttor + marsvin. Låter grymt intressant.


Av angelica - 19 januari 2010 23:00

Sober som har låten Karu Kari är med i denna, niiiice.


Gorillismen - Ta Ner Mig På Jorden


Gorillismen - Skumpan Är Slut


Gorillismen - Ryms Man Inte Finns Man Inte

-Lyssna på Spotify

Av angelica - 19 januari 2010 13:15



1) Vi har fyra hastigheter och kan många olika positioner
2) Vi har på oss tighta byxor
3) Vi gillar att bli smutsiga
4) Vi vet hur man rider rejält
5) Vi gör alltid vårt bästa i ridningen
6) Vi älskar att ha kontrollen
7) Vi kan rida i timmar
8) Vi vet hur vi ska behandla stora saker
9) Vi kommer av och på lätt
10) Vi är alltid redo
11) Vi gillar det hårt
12) Vi har ben och ryggmuskler som hjälper oss att klara alla olika positioner
13) Vi gillar att använda piskor
14) Särade ben är våran naturliga position
15) Vi bryr oss inte om vi blir kastade vilt omkring
16) Rutinerade ryttare kan göra det 3 dagar i sträck
17) Vi kan rida stående eller sittande
18) Vi använder ett läderplagg varje ridpass
19) Vi tycker att de snabba & uthålliga är de roligaste att rida
20) Vi är vana vid att ha hårda saker mellan benen
21) Om vi ramlar av hoppar vi upp igen och kör på, hårdare än någonsin


Klockrent !

Av angelica - 19 januari 2010 01:39

När det gäller minsta lilla träning så är min kropp nästan patetiskt självbevarande vad gäller fett. Ridning dagen efter slalom och den skriker efter något fettigt och idag blev det OST.


Bacon och varmchoklad med massor av grädde var det kroppen vrålade efter förut när jag provade på friidrott ett halvår. Självklart mumsade jag ju i mig det i massor till skillnad från många andra som bara tränar för att de vill få bort fläsk. Jag gjorde det för att det var kul, inget annat. Mums!

Av angelica - 19 januari 2010 00:10


Ryggproblem kan ta sig i arslet!


Dagens gnäll och suriga wain går till min rygg: Lånade en väns bräda i backen iförrgår och då jag druttade på baken en gång så kände jag hur det snärtade i svanken och millisekunden efter i nacken, varav jag fick huvudvärk.

När jag kom hem så höll ryggen på att låsa sig, otroligt nära så låg still och bara smörjde med sån där salva. Var jävligt skraj, nästan så jag höll på att börja lipa av rädsla att den skulle fucka upp sig som gångerna förut. Kunde bara tänka på hur bajsigt det skulle bli om den låste sig; inte kunna göra något, hjälp med att  resa mig upp varje gång, inte kunna klä sig, knappt kunna sitta på toa och att nysa är djävulens påhitt!

Behandlar den som att ryggraden är en istapp; om jag böjer mig åt något håll så bryts istappen och då gör de fruktansvärt ont. Det är mitt motto om ryggen funderar på att låsa sig och mitt råd till er. Hoppningen ikväll på ridningen gick bra men nu strålar det i ryggen igen..


Tur nog så var jag inte ensam den kvällen, utan min underbara bf hjälpte mig med det behövliga som att hämta värktabletter, värma käk, tills det släppte. Annars hade den nog låst sig utan tvekan!

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards