ANGELICATO

Alla inlägg under januari 2010

Av angelica - 6 januari 2010 13:15

Skönt muckfoto!

Av angelica - 6 januari 2010 08:30

 

Svensk skinnskalle intervjuad i TV -1998.

Av angelica - 5 januari 2010 20:30


Nokia 5310 VS Samsung S5230



Kikar runt på mobiler och undrar om någon av er läsare har erfarenhet av dessa? Lämna gärna en kommentar isf.


Av angelica - 5 januari 2010 15:15


Kissie ska skaffa hund och självklart är det uppror.




En stor del är upprörda över att man klär hundar. De kallar det respektlöst, förnedrande och onödigt. Till vilken anledning?


Hur kan det vara fel att klä en hund som onekligen inte är rustad naturligt bra för att värma sig själv när det gäller det kalla land vi kallar Sverige? Chihuahua, kinesisk nakenhund etc, tror ni att de trivs med att frysa så de skakar ?


Har man tagit hit en ras som egentligen inte passar för vårt klimat så får man fan ta sitt förbannade ansvar och se till att djuret inte lider av kylan vintertid då kylan är ett faktum, för DET är respektlöst om något.


När det gäller att klä sin hund bara för att vara fashion, utan ett behövligt syfte så anser jag det onödigt, en hund ska få vara så fri om kroppen som möjligt i mina ögon. Sen om hundägaren väljer "finare" kläder eller inte ska väl inte spela någon stor roll för andra, huvudsaken är att djurets välmående sätts i första hand!


Jag tror det finns en liten tröskel vad gäller kläder till hundar. Folk kan känna så mycket avsky och dumförklara de som klär sin hundar, att man "inte ska göra de till människor" men har de verkligen noga vägt den nackdelen mot fördelen att hunden inte fryser ? Skulle inte tro det. I mina ögon väger fördelen i detta fall över multum, även om risken finns att folk inte ser de som lika mycket djur längre, men då måste ju de vara korkade och där sätter jag punkt.


Vad tycker ni själva om kläder till hund ?


 

Av angelica - 5 januari 2010 10:45


Handsmycken suger - Lårsmycken duger




Vad tycker ni ?

Kedjan som går vertikalt ska enligt mig vara ganska grov, annars ser det bara misslyckat och tattigt ut. Har antagit mig ett miniprojekt att snöra ihop en egen, som lätt kommer vara min kära ögonsten på fest eller total-fail !


Tips sökes!

Om du gör egna såna här eller har tips på andra som gör så länka gärna så jag kan kolla på nå bilder, hittar inte så mycket när jag söker själv nämligen!

Av angelica - 4 januari 2010 19:45


Gillar att googla på sånt här, finns så mycket fränt att se. Självklart finns det ju fula som typ elefantsnablar på kukar etc, vissa går inte ens att se vilka kroppsdelar det egentligen är. Fint är det iaf. Har dock inte hittat något som slår tigern.




   

Av angelica - 4 januari 2010 16:45


Någon som är sugen på att prova ?


Av angelica - 4 januari 2010 12:30



Sjukt roligt och samtidigt grymt fascinerande att en så liten varelse härmar.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards