ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

MAMMA SA ATT JAG VAR SJUK

Av angelica - 20 januari 2010 12:15

Funderar på att fixa den här boken.

Någon som läst den, är den bra ?


"Julie Gregory överlevde Münchhausen by proxy, förmodligen den mest komplicerade och dödsbringande formen av barnmisshandel som är känd idag. Från sin tidiga barndom blev Julie Gregory regelbundet röntgad, opererad och medicinerad i en fåfäng kamp mot sjukdomar som skapades i hennes mors fantasi. Münchhausen by proxy (MBP) är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavaren, oftast modern, uppfinner symtomen hos sitt barn därför att hon eftersträvar läkarnas uppmärksamhet."



Tyckte inte att "När ingen annan ser" alls var bra, den var enformig och trist, det enda han sa var typ 'min pappa rövknullade mig idag' tusen gånger om i boken.

 
 
Elin/Sugar

Elin/Sugar

20 januari 2010 14:35

Dne var sådär... lite ologisk på sina ställen men ändå helt okej.

http://thesedaydreams.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

20 januari 2010 18:11

Hej!
Jag läste den boken för några år sen, men tyckte inte den var så bra... Ganska seg och massor av sjukjournaler som man egentligen inte bryr sig om (handen på hjärtat). Skulle inte rekommendera den iaf!
Har du läst Flyga Drake? =)
Kram

 
Ingen bild

angelicato

20 januari 2010 20:26

aha men då tycker jag säkert den är seg ;P


Har blivit tipsad om flyga drake förut, kanske borde sikta på den ist = )

 
Blondiinbarro

Blondiinbarro

20 januari 2010 21:59

Sv: du har delvis rätt men kan inte hålla med dig till 100%

http://blondiinbarro.blogg.se

 
Jeanette

Jeanette

22 januari 2010 00:39

Visst det är lite medicinska grejer hit och dit, men jag valde att mer koncentrera mig på själva historien som verkligen är hemsk. Hur man kan behandla sitt barn så är obegripligt. Men om du vill läsa en liknande bok, dvs om barnmisshandel, utan journaler, så rekommenderar jag boken Äcklig om du inte har läst den.

http://throughtheeyesofabutterfly.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards