ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 20 april 2009

NÄR INGEN ANNAN SER

Av angelica - 20 april 2009 00:42

Brukar inte orka läsa böcker ofta.  När jag gör det så ska det helst vara verklighetsbaserade,  exempelvis Pojken som kallades det osv.

Läste ett tips på en blogg om denna bok som verkar bra, ska kirra den lätt.


När ingen annan ser av Duncan Fairhurst

"Min far har stulit första halvan av mitt liv", tänkte jag.

"Men den andra halvan tillhör mig."



"Det här är en gripande sann berättelse om en ung pojke som blev oerhört sviken av den person han älskade allra mest - sin far. Från fyra års ålder bar Duncan Fairhurst på en fruktansvärd hemlighet. Uppfostrad i ett hem där sjuka ritualer var en del av vardagen, blev Duncan manipulerad, retad och sexuellt utnyttjad av sin egen far. I ett desperat försök att slippa undan sin pappas förtryck försökte han vid fjorton års ålder ta sitt eget liv. Till slut flydde han in i en kriminell värld fylld av alkohol och droger. När Duncan för tre år sedan såg sin far hand i hand med en liten pojke, bestämde han sig. Det handlade inte längre bara om honom, andra tvingades uthärda samma sak. Den 16 augusti 2004 anmälde Duncan sin far för sexuellt utnyttjande av barn. Det här är hans berättelse."


 
 
Rantalicious

Rantalicious

20 april 2009 01:07

tack att du läste min blogg, läs den gärna fler gånger. Ska försöka kika på din ibland. Skitbra bok du tipsar om, har den här hemma. Gillar såna böcker

http://www.metrobloggen.se/rantalicious

 
Ingen bild

lisa

20 april 2009 01:09

hur får du den där bakrunden som?:)

 
Jny

Jny

20 april 2009 07:42

åh va kul att du blev tipsad :) ja det tycker jag, jag älskar också verklighetsbaserade böcker, man kan känna igen sig mer då & denna bok är så jävla stark & bra. hoppas du gillar den :)

http://www.jnyprod.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny

20 april 2009 12:34

Jag har läst och den är rätt bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards