ANGELICATO

Alla inlägg under januari 2010

Av angelica - 27 januari 2010 16:52

 Angående en av de här 7


"Ställ dig utanför fönstret på kontor (tex banken) och stå bara och glo på de som arbetar. Bry dig inte om att de arbetande blir besvärade utan stå kvar så läng du orkar. Ha gärna med lite godis eller popcorn och smaska på där du står. Ett anteckningsblock kan också vara roligt då du kan anteckna vad de gör."


Med VEM ? Roligare om man är två ju, åsså nån som filmar med kamera - HEHE LÖFFLI !

   

Av angelica - 27 januari 2010 16:08

Provade bajsa fram en "enkel header" eftersom Tyras.se ville ha en ny osv, fast hon tyckte bäst om de här 5. Aldrig gjort header förr, det var rätt trist ändå.

Av angelica - 27 januari 2010 15:47

Jag har sett det för många gånger nu för att inte orka klaga. Jag måste få ut denna irritation som lagrats och eskalerat. Det handlar om stavning och jag vet inte om det är av ren okunskap eller om det är fingrarna som slinter på tangentbordet på folk all the time, men det bryr jag mig inte i.


LASAGNE INTE LASANGE

LUGNT INTE LUNGT

Av angelica - 27 januari 2010 10:28


Njurbäckeninfektion får man av en urinvägsinfektion som nått njuren, det kommer plötsligt och är en tortyr.


Vaknade torsdagnatt av feber och att ena rygghalvan, midjan och magen krampade. Släpade mig ändå till jobbet (tjurig) på Grans på morgonen, tur nog hade jag jourelever. Började spy så for hem, spydde hela fredagen och kunde inte ens sitta upp för det krampade så mycket, hade också svårt att andas pga det. Kunde inte ta mig upp ur sängen förns lördagmorgon.


Trodde jag hade fått en låsning i ryggen och magsjuka, men mami var lur på att njuren var inblandad. In till stan på kvällen, lipade som en unge när de kände på mage&rygg, vidareskickad till akuten på sunderby sjukhus. Röntgade lungorna ifall det skulle vara lunginflammation, ultraljud på njuren osv. Hög puls, dåliga blodvärden, typ snabbsänkan ? var knepig and so on. Dropp, smärtstillande och penicillin in i blodet. Fick inte fara hem förns febern gett med sig, alltså igår.


Åkte på allergi av lite olika smärttillande också, händer, armar och fötter svullnade upp så allergimedicin i blodet och kortison bla bla. Hatade "kranen" i armen för jag tyckte den var så ivägen och äcklig. Har inget emot blodprov etc men att något sitter kvar det stör mig djupt!


Tappade matlusten och magen stod helt stilla i flera dagar så har tappat några kilon. Det gör lite ont när jag sitter, som nu framför datorn exvis är obehagligt, och om jag trycker på sidan. ursh! Måste ta en paus strax.


Hade man inte gjort något åt infektionen så tror jag det kan sprida sig till blodet om man inte gör något åt det och då bör det ju kunna nå hjärtat antar jag ? Så nu blir det penicillin 10 dagar och blodprov nästa vecka, fresh.


Jag åt stående antibiotika när jag var liten mot urinvägsinfektion eftersom jag har nå fel på urinvägarna och fick urinvägs helatiden, när jag var miniliten så fyllde de mina urinrör med en speciell vätska för att kunna se de på ultraljud eler nå liknande. Min njure gör nånting som den inte ska göra typ, dubbla bäcken pratade de om nu.


Måste säga att personalen på sunderbyn är underbara, alla lika trevliga! <3

Av angelica - 27 januari 2010 08:37


Har legat på sunderby sjukhus sen lördagnatt och fick komma hem igår. Skönt som fan, äntligen hemma..


Av angelica - 21 januari 2010 22:30

Bara underbart, det finns hur många härliga låtar som helst och det är supersvårt att välja ut några ens !

 The Knife - Girls' Night Out


♫ The Knife - Reindeer



♫ The Knife - Bird

Av angelica - 21 januari 2010 15:15

    Läste detta för någon dag sen här.

SAY WHAAAT ? !


Antar att personerna inte kommer att ha en plastslang i magen hela livet ? Alltså måste ju detta vara ETT STORT FAIL. Ska du gå ner i vikt och är smällfet så måste du ju förmodligen lägga om hela din inställning till mat, ändra din kost, för att sedan HÅLLA vid det, inte FUSKA på detta patetiska vis. Vad tror ni de gör under tiden de har plasten i tarmarna? -JO ÄTER SOM GRISAR. Knappast att de heller skulle förändra sin kost efter att kilona har försvunnit. Vad annars? Om de INTE skulle trycka i sig mycket och fettig mat så skulle de INTE BEHÖVA detta, utan gå ner naturligt. Eller ? Vid såna där gastric och allt liknande folk nu gör så lär de ju sig iaf att äta mindre till skillnad från detta. Jag skulle aldrig tillåta mig själv att bli enorm, kan det vara kul ens ?


Ytterligare en ful BJ och en cola, hihi!

Av angelica - 21 januari 2010 02:41

Har ett tidigare inlägg här med två andra fula glassversioner som också är kul, för er som inte redan sett de. Mwhahah de är underbara ! Även fast den nedan med 100% aborterade foster från horor som säkert sticker i ögonen är rätt så brutal så fnissar mitt inre, rå humor, ta inte allt så allvarligt och försök inte läxa upp mig för att jag lägger upp den. HIHI !

   

Mer finns att se här!

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards