ANGELICATO

Alla inlägg under september 2007

Av angelica - 5 september 2007 23:03

Jag somnar från och till på varje lektion, sov 25 min på en rast, låg däckad med huvet på bordet, ashärligt var det, men sen kom klassen och väckte mig med sitt stojj, det var mindre härligt!


Fick feber när vi slutade, fick sådär ont i kroppen efter att jag hade gått till busshållplatsen vid OK, typ 2-3 km dit. Åkte in till stan och bytte buss till en Möröbuss, varenda lilla gupp smärtade i hela kroppen, mest i lederna. När jag kom hem käkade jag och somnade i 2h, vaknade precis innan Idol och frös som ett lik. Tog två Ipren och febern håller nu på att gå ner, det är asvarmt och det är inte speciellt mysigt må jag säga. Måttligt ont i halsen.

Stannar nog hemma imorgon.


.Two Colored Flip Flopped.Candy Red Lollipop.


UMGÅS MED KRISTOFER AKA KVALSTER

till helgen, ohja!

Av angelica - 5 september 2007 14:28

jag är på skolan och ska skriva om papegojsjuka

tjing!

Av angelica - 5 september 2007 00:45

Two Colored Flip Flopped

Candy Red Lollipop

Av angelica - 5 september 2007 00:13

Då var första ridlektionen på över 1½ år avklarad! Fler ska det bli!

Jag var ju som sagt lite ringrostig efter ett så långt uppehåll, men känslan finns ju kvar. Vi jobbade med "öppna" på långsidorna och i volter, samt skänkelvikning K-M osv. Jag har typ inga muskler kvar i benen längre, kan inte ge samma hjälper som förut, känner mig handikappad. Men det gick ju hyffsat trots allt, hon gav inga större klagomål, bara att jag måste våga ta i tygeln och inte vara rädd att göra illa hästen. Trots att jag fått det tipset i flera år är det som att jag inte vågar ändå, det ger ju inget att peta i hästen, det blir mindre missförstånd ju tydligare man är. Mitt mål hitills är att bli bättre på det.

Jag ska byta grupp till onsdagar kl 19-20. Det var en kvinna i den gruppen som ville byta med mig för att hon ville pendla tsm med en från den gruppen jag red i idag, och onsdagar passade bra för mig, så det var ju bra!


Fick vara lite stöd nyss i telefon, hojjah, jobbig situation, känner igen alla tankar och hur man resonerar så väl, jobbigt säger jag bara...


Igår på hundlektionen på morgonen så gjorde vi inte så mycket, en ny lärare presenterade sig sen fick vi gå ut med respektive hundar, Jag har ju Maja, aussin som jag verkligen tycker om!


Jag är lite förkyld, har haft ont i halsen under dagen, är ganska bra nu, men det är ju på morgonen som det brukar vara ondast. Vaka? Min nacke är riktigt jävla stel, äckligt.


Jag har dragit slutsatsen att oboy MED socker

är GODARE än oboy utan socker. Den utan socker var bara som kakao, med socker var den där härliga smaken!


Det har dykt upp två 1:or till i öjebyn, jag måste kirra lägenhet jag avlider. De släpps i december tydligen, hoppas på det bästa!

Av angelica - 4 september 2007 19:18

Snart far jag till stallet,

dvs första ridlektionen på över 1½ år (!)

LÄNGTAR<3

är typ nervös fan, hähäh!

Av angelica - 4 september 2007 00:08

Helgen var ASNICE, först då umgås med flicksen, och dagen efter natta över hos Krills, kan det bli bättre?! PILTRE x 2


Jag och Krills såg på Get rich or die tryin' med 50 Cent

Vi såg också på Alpa Dog med Justin Timberlake

&Alpha dog


Krills lillasyster har en guldhamster som heter Smulan (lil'sis kallar Fulan), verkligen urgullig, hade bara sett såna på bild första gången jag fick känna på en sådan! Rätt så stor med typ enorma svarta pepparkornsögon



Kristofer Piltre

Av angelica - 2 september 2007 16:10

JAG ÄR MED KRILLS! PILTRE


Det finns många exempel på helt normala uttryck som blir fula om man säger dem snabbt många gånger på raken:

Till exempel:

  • Daffi
  • Ja vilken Ulla!
  • Nisse P
  • Ungkarl
  • Sabai Sabai
  • x
  • q
  • Gå runt kapellet (Norrländsk dialekt med stumt t förespråkas)
  • En gubbe och en assiett på bordet
  • Pappa hänger upp hinkar i taket
  • Pappa trycker upp hissar

Vissa är på engelska också.

  • I love on a knee. (Jag älskar på ett knä.)
  • Isak my brother. (Isak min bror.)
  • Buy Sea Chair Ten. (Köpa, Hav, Stol, Tio.)
  • Köpa, Hav, Kock (köksmästare), Tio på engelska
  • I buy pink sheets. (Jag köper rosa lakan.)
Av angelica - 1 september 2007 02:35

Timern har inte slagit av än, det var Kvalster som märkte de åt mig, jag som alltid har full koll på timern hade totalt glömt bort den! Undrar om det är päronen eller lil'bro som kirrat?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards