ANGELICATO

Alla inlägg under maj 2014

Av angelica - 14 maj 2014 22:03

Tömma bilen lantisstilen.. Lutar åt att skaffa sig någon annan bil i sommar.

Idag tog jag en promenad med Glomur och sen löslongering med ett litet hinder på banan, skiiitkul tyckte Glomur! Sen for jag till Maria en sväng, fikade och kollade på folk genom fönstret. Alltså DET är riktigt byatidsfördriv! När jag är i stan och gör samma sak brukar folk tycka det är konstigt haha...

Jag senast i helgen, hehe... LÅÅÅL ska fan ladda ner Mr Bean nu, lätt!

    

Funderar över hur vintern kommer att bli, en killkompis är också less på allt som har med Luleå att göra, vi funderar på att dra oss till att flytta ner till gbg, vore ju något! Annars kanske prova på London i brist på annat, men får se. Norge kommer jag nog inte lägga energi på en vinter till iaf känner jag. Funkar inte ena planen går jag hellre över till andra. Livet är kort..

Av angelica - 12 maj 2014 22:05

Jag gillar att observera andra och fundera på varför de gör som de gör. Speciellt på saker folk tar för givet. Mest för att de lärt sig att så ska det vara. Omedvetet tänker de "det är såhär man ska göra i livet". De planerar framtiden efter hur samhället tycker, det är en självklarhet inpräntad i de i smyg.


Jag stör mig på när folk säger "i framtiden när jag har barn..."
HUR FAN VET DU ATT NÅGON SKULLE VILJA SKAFFA BARN MED DIG?
HUR FAN VET DU ATT DU KOMMER TYCKA OM NÅGON NOG MYCKET FÖR ATT SKAFFA EN UNGE MED DENNA?


...och folk väntar då fan inte länge! Nä det räcker med att själva precis slutat vara barn själva så ynglar de av sig och jag tycker ofta att det är de med låga ambitioner som hinner dit först, de korkade.

Konstigt att "alla" vill ha barn. Hallå, alla vill inte ha exvis katt varför skulle då alla vilja ha barn? I min värld skulle nog max var 10e välja att skaffa barn, de som VERKLIGEN vill. Men nä, alla låter såna där "biologiska klockor" styra och de flesta "råkar" det ju bara hända. Patetiskt.


Tycker bara det är så jädra konstigt att ta för givet något så stort, men visst, de flesta verkar inte vara så kräsna utan bara hugger tag i närmsta köttmänniska, så jag tror de flesta bara nöjer sig med någon. Har faktiskt hört en kompis erkänna det själv, denne har iaf inte barn med partnern, än. En annan annan ynglar av sig med sin "kära" när det inte var alltför länge sen de båda var otrogna och ville ha förhållanden med andra hejvilt. Vad är det för fel på folk..

 

Jag vill ju inte ha barn eftersom jag för det första inte tycker om barn eller vill ha det livet. Varje gång nån får barn tänker jag att de är förlorade. Sen om jag skulle vilja ha det skulle jag förfan inte vilja DELA den med någon annan?! Typ what's mine is mine? Hooka upp nån het random och sen dunsta från jordytan och inte säga att det blev en bulle i ugnen av bakningen. Skulle jag skaffa en hund vill jag ju förfan inte dela den med nån? Det som är mitt vill jag kunna ha preciiis så mycket som jag själv vill.

Av angelica - 11 maj 2014 20:52

Se han vill ha min själ igen men får inte en jävla spänn
  Varit till schtoorschtauuwn och rantat ett par dagar, passade på att hälsa på kusinen som just nu bor där.

Tycker håret ser olika ut i färgen från bild till bild! Stämmer sämst på denna bild haha, typ rosa.

Första tävlingshelgen avklarad! Eftersom det regnade och Glomur då blir jättespänd i ryggen/rumpan och inte går att komma åt/motarbetar varandra så gick det rätt dåligt så vi kom till B-final och inte längre i tölten men i fyrgången lyckades vi ta oss till A-final direkt och blev 4a där. Han tog vänster galopp direkt (omöjligt få fram vänster förut) och fina poäng för den så jag höll på att börja gråta mitt på banan för att jag vart så lättad över det och stolt över honom!


Av angelica - 4 maj 2014 22:43


Sofie har köpt hus så har varit dit med henne i helgen och rivit ner tapet! Började riva en vägg med spatel och tvålvatten, hittade 6-7 tapetlager så det slutade med en ångmaskin som funkade superbra!

Vi hälsade på Carro på jobbet sitt och klappade lite kalvar, fytusan så söt speciellt den här var, vacker färg.

Av angelica - 1 maj 2014 13:45

Blir en sväng ner till fjollstan nästa vecka, bo hos kusinen och intervju för big brother. Vet att det är liten chans att komma med men det hade vart så jädra roligt så jag måste ju försöka mig dit iaf.

Var ju till Norge en vecka i Hönefoss i slutet av mars, början av april (en timme från oslo) och jobbade en vecka på prov, fick tyvärr inte fortsätta pga för lite erfarenhet inom de slags grävningarna och fanns ingen tid att lära in sig. Hade det iaf väldigt bra, mycket fina maskiner, de betalade hotell 3 dagar, boende, bil och resa hem, trevligt folk och företag! Blir Luleå denna säsong igen har jag efter det bestämt mig för! Det är så nära nu till det börjar och jag trivs ändå på jobbet.



Roligt att få bekanta sig med en större maskin, jättemjukt men jag föredrar ändå hjulare framför band! MEN ljudet när den startar, fysaatan så härligt!

Just nu lånar jag en kollegas papillon Betty, lånade henne en sväng förra året också, jättemysigt! Egen hund har hitills aldrig varit aktuellt och är det fortfarande inte, olika anledningar såsom allergier i familjen, levnadsförhållanden etc. För min del vill jag inte binda upp mig till en hund som det ser ut nu, päronen vart faktiskt sugna nu när lilla Betty är här, kul kul.


» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards