ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

RANDOM GNÄLL OCH DVÄRGKOCHIN

Av angelica - 22 maj 2014 12:57

Eftersom alla töntar bara bloggar om sina jävla mammaliv och barn så kan jag ju lika gärna mata fram hönsbilder! Det som är poppis nu är ju; barnbloggar och träningsbloggar. Anledningen till det tror jag fan är alla vi 90sar! Följt av att alla 90sar börjat yngla av sig och att många är arbetslösa så då har de mycket fritid=börjar träna.


JAG HAR SÅ JÄVlA SVÅRT FÖR ATT alla (syftar på tjejer främst) alltid verkar ha samma mål i livet. JAG FÖRSTÅR INTE..?! Förut skulle alla vara så beniga de kunde och nu är alla träningsmaniska och det enda målet de ser är att vara vältränade, som att de kommit på meningen med livet.. Däremot tycker jag det är bra för välfärden haha. Jag tror inte på att (de flesta) tränar för att de tycker om det, nä det är grupptryck som startar det, helt klart! Bara kolla på alla kommentarer på insta "Grym du är! Bra jobbat! Snygg kropp!" Det är DET de vill åt. Tränar de inte/lägger upp bilder på det så kommer de inte få den bekräftelsen. Jag skiter i om någon blir sur nu. Det mest roliga i detta är vad nästa fas blir? För det kommer alltid.

Hönsen fick för sig att de inte var sugna på att ruva längre så de brydde sig inte om äggen alls sen igår, de tycker de har aaalldeles för mycket annat roligt för sig, så imorse akutlånade jag en äggkläckare av undulatuppfödaren som också har höns, räddare i nöden! Jag tror dock inte att det kommer bli något av de äggen, men utan kläckarn så hade jag inte vågat hämta avelsäggen på söndag, de åker också in här då eftersom hönsen tycker de har fullt upp med annat!


 
 
Karén

Karén

23 maj 2014 02:22

Känner igen dig i hur du känner. Känner exakt likadant, lol. Kul att känna att man inte är den enda som stör sig.

http://sekretia.bloggplatsen.se

 
jenny

jenny

23 maj 2014 10:32

När/om du själv blir mamma kommer du nog att förstå det där "jävla mammaliv alla bloggar om". själv läser jag ingen sådan blogg eftersom ja själv har barn har jag fullt upp med det och kan inte fatta att någon har tid att sitta och skriva på en blogg dagarna i ända med små barn i huset!

en sak till en annan : när du skriver att hönorna slutade ruva, han äggen bli kalla då? isåfall gör det något? har själv en dvärgkochin som ruvar och en kyckling har kommit och nu plötsligt har hon lämnat äggen och bara ligger på dom ibland..vet inte varför hon gör så?! H/jenny

http://kallblodochvarmblod.bloggplatsen.se

angelica

23 maj 2014 11:34

jag tycker inte om barn/vill inte ha :S

jo de vart kalla länge :( är inte säker på om de var befruktade eller om allt stanande av men ger de en chans i kläckaren iaf. Det är inte lika farligt om de kallnar i början av utvecklingen som i slutet när de är små kycklingar där inuti.

om ett ägg kläcks men inte de andra så kan hönan lämna de för att hon tror det inte blir nå av de andra. Har läst om folk som lagt lämnade ägg i fuktig handduk med värmelampa över.

sök på en grupp på facebook som heter vi som har höns och skriv en rad där, det finns så otroligt mycket kunnigt folk där och du kommer garanterat få svar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards