ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

SEXUELLA ÖVERGREPP PÅ DJUR

Av angelica - 25 mars 2009 10:38

300 djur skadas årligen av sexuella övergrepp enligt Sveriges veterinärförbund och siffran tycks öka.


I nuläget bygger dagens djurskydd inom Sverige att man inte får skada djur fysiskt eller psykiskt. Trots det är sexuellt umgänge med djur tillåtet sedan 1944, ett umgänge som ofta leder till hundratals övergrepp på sällskapsdjur som orsakar både fysiska och psykiska skador så grova att de ibland avlider eller måste avlivas i efterhand. Dessvärre går inga anmälningar till åtal.


Eftersom att tidelag är lagligt ända tills att djurplågeri kan bevisas så är det bästa stödet att observera och förklara hur djuren faktiskt påverkas av akterna. Det bästa stödet för ett förbud mot att djur ska få utnyttjas sexuellt hittar man om man studerar hur djuren påverkas av handlingarna.


Med tanke på ovanstående är syftet med detta arbete att jag vill uppmärksamma tecken för sexuella övergrepp samt visa hur fel det faktiskt är, allt för att fler ska få veta och kunna ta ställning.


Jag kommer att fokusera på skador hos djur orsakade av sexuella övergrepp inom Sverige eftersom att tidelag är förbjudet i många andra länder men inte här. Det är även viktigt för svenska folket att förstå att detta inte är något som bara händer i utlandet, det händer här i vår omgivning rakt framför oss men få vet om det.


Kommer lägga ut vidare skrift när jag kommit fram till all skit jag kommer finna, det finns att läsa massor på internet om sådant här, men jag väljer att sammanfatta mitt eget här i egen text

 
 
Camilla

Camilla

25 mars 2009 17:07

Nej, jag har ju inte det. Men testet fanns på Facebook. Så det är väl bara att gå in där och kolla ;P

http://foolishnews.blogg.se

 
Jenny

Jenny

26 mars 2009 17:10

Det är helt sjukt att det finns de som vill ha sex med sina husdjur :s

http://tjockjenny.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards