ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

NACKDELAR MED ATT VARA LÅNG

Av angelica - 21 oktober 2009 20:45

-Nackdelar-

(Med att som tjej vara längre än de medellånga)


1.   Ryggproblem

Man får lättare ont i ryggen av att stå upp. För mig låste sig ryggen ofta förut vilket resulterade i sängliggande minst en vecka. Tror det kan bero på att så få långa tränar upp magmusklerna så att de verkligen orkar ge rätt stöd till ryggen, vilket jag själv inte har gjort av lathet. Har även lättare skolios vilket inte kan underlätta för ryggen?

2.   Retad

Vanliga "skällsord": pinne alternativt vandrande pinne, älg, långben. Framförallt då i de yngre åren då killarna inte hunit växa ikapp en och man var längre än just alla. Efter att killarna växer ikapp så sägs inte orden på samma sätt.

3.   "Problem" med vikten.

För några år sedan så rusade längden fram före vikten, vilket för mig fick skolsköterskorna att anklaga mig för anorexi vilket kändes otroligt förnedrande eftersom jag åt dubbelt så mycket som vännerna, ändå fick man höra pikar från just de vännerna typ "du måste äta mera". Hög förbränning är inte heller till hjälp i en sådan situation. Eftersom du är smal och det kräver mer vikt för att brösten ska se större ut så har många långa mindre bröst än korta.

4.   Kläder som inte passar.

Svårt att hitta kläder som passar. Är de nog långa i benen så är de enorma i midjan och tvärtom. Tröjor är ofta Korta i ärmarna eller korta mot midjan, alltså hoods som man visar magen med. Hittar man något som passar i längden så kan kläderna vara som gjorda för en smällfet, som att lång=fet. De tunikor/klänningar som går nedanför rumpan på er medellånga döljer bara halva baken på mig, så kan inte ha exvis strumpbyxor till.

5.   Storfot

Med bra längd följer större fötter. Skor ser sämre ut då man har större storlek. Det må bara vara någon storlek extra men det gör ofta att skor ser dumma ut, antingen får skorna en lätt kalle anka-touch eller så ser det bara allmänt klumpigt ut. Aldrig nätt och fint.


6.   Obekvämt!

Dåligt benutrymme i exvis bussar. Vilket gör att man ofta sitter ofta på snedden med benen eller bresar och vreden kokar när personen framför fäller bak ryggstödet, framförallt då någon sitter bredvid en så man inte vill bre ut sig åt sidan.

7.   Klumpigt.

Eftersom vissa bussar har hatthyllor så händer det att huvudet slås i där när man sätter sig eller ska ställa sig upp. Vilket faktiskt är pinsamt. Det är inte lika gulligt att vara lång.


8.   Håret upplevs kortare.

Det krävs mycket längre hår för att det ska ses som långt pga proportionerna. Långt hår på en kort/medel tjej är när en lång har medellångt och vice versa.


9.   Dåligt samvete.

Man kan få höra sina nära vänner klaga på sin lite kortare kropp. Höra de säga att idealet är som jag ser ut, att denne känner sig kort och fet när jag är i närheten. Kan man INTE få dåligt samvete av att  höra sådant?!


10.   Undviker fina skor.

Pga att man "Kan" inte ha högklackat utan att känna sig för lång. För man känner sig klumpig som ett UFO som är en skalle längre. Folk i brösthöjd är inte kul, man känner sig som en förväxt jättekvinna på rymmen från mentalsjukhus!

11.   Avtändande?

Anses ibland avtändande för killar. Dock har de ego-problem och upplever det väl som att de inte har lika mycket övertag, så det är lika bra egentligen!


12.   Ofta dålig hållning.

Vissa skäms men det kan också bero på att allting är längre ner i vardagen, vännerna är ju det t.om så man "anpassar" sig väl antar jag.

skell_trä_jagbög


Jag skulle aldrig byta till medellängden eller kortare när det kommer till kritan,

för jag älskar känslan av att vara lång för mycket. Fördelar kommer snart!


 
 
Hanna

Hanna

21 oktober 2009 21:04

Sv: Haha, så bra då! Ja, det färgen är skitsnygg verkligen! Både och om man inte kan bestämma sig för att vara blond eller mörk :D

http://redsam.blogg.se

 
Oskar

Oskar

21 oktober 2009 21:41

Håller med dig om typ allt. Nu är jag väl bara just över medel för en kille, till skillnad från dig då som är bra över medel för en tös.
Men ah, håller med dig om att fördelarna väger över nackdelarna :)

http://osskie.blogg.se

 
maddlur

maddlur

21 oktober 2009 22:29

Läskig, eller bara väldigt nutida? :) Är det inte så man ska se ut nu för tiden?

Kul att du lämnade en kommentar!

Ha en fin dag! Mvh maddluren

http://maddlur.bloggagratis.se

 
Walentin

Walentin

24 oktober 2009 17:51

Sweet :)

http://walentin.blogg.se

 
Steve Lando

Steve Lando

27 oktober 2009 18:02

angående nummer elva där, så är det allsomt bra. Killar bör titta upp på dig, på alla sätt och vis.

http://landosteve.blogspot.com

 
Arre

Arre

8 februari 2010 15:07

Gott snack på kroppen där, mkt gott snack adda mig på face linus engborg

http://www.badboys.com

 
SaraKring

SaraKring

11 mars 2010 23:02

Hur lång är du? ,

http://www.sarakring.blogg.se

 
Ingen bild

jonna

26 juli 2012 14:38

älskar det du skriver!
är själv 1.80 och känner igen mig i precis allt det du har skrivit, vikten och det stämmer korrekt, jag har en väldigt smal midja och alla klagar på att jag är för smal. eftersom jag bara är 15 år så förstår jag, men det är inte alltid så roligt att höra det eftersom man vet att man fysiskt sätt äter mer än dom andra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards