ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

don't drink and drive

Av angelica - 18 maj 2008 20:46


Jag fattar inte varför man dricker, vare sig man egentligen vill det eller ej.

Grupptryck eller blyghet skiter jag fan i.


Någon ?

kommentera

 
 
Nyfiken kollar in

Nyfiken kollar in

18 maj 2008 23:12

När man blir äldre så tycker jag det är mer naturligt, avkopplande legitimt på annorlunda sätt. Som tonåring är det för att man vill vara vuxnare och mera kör på. Men som äldre njutare man på annat sätt, oavsett om det är after work drink eller en whiskey på sin gräsmatta på en söndageftermiddag med sin granne:)

http://pokervirtuosen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kristofer

19 maj 2008 17:24

grupptryck kan det ju vara för de små (på den vågen kan jag ju säga att jag inte hängde med alls) men när man blir lite äldre inser man att det är en kul och social grej.

och jag ser inte heller något fel i det, men det är ju olika i allas ögon.

 
angelic

angelic

19 maj 2008 17:37

"social grej" -då är det ju visst grupptryck.

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

uaeolnaö

19 maj 2008 23:49

nej, det är ju inte så att man dricker om man är ensam, men däremot träffas man flera så kan alkohol involveras, och för att omformulera det tidigare, dra upp den sociala nivån ett snäpp, vilket leder till att det blir roligare.

vilket som så är det kul.
och jag ser inget fel i att göra någonting som är kul ännu roligare.

 
f

f

20 maj 2008 09:49

"social-grej"- man blir social ;p ?

http://prism.bloggspace.se

 
angelicato

angelicato

20 maj 2008 09:50

ja men då har du ju fallit för grupptrycket iaf, mainstream

http://angelicato.bloggagratis.se

 
f

f

20 maj 2008 15:37

Hur menar du? Alltså jag menar att man vill vara social, att man vill kunna öppna sig mer genom alkoholen. Och då gör det man ju för sig själv. För som när man pratar sker det oftast trots allt för att man vill ha et utbyte av det, dvs lite egoistiskt perspektiv.

http://prism.bloggspace.se

 
Ingen bild

yui

20 maj 2008 17:35

Nej, det anser jag inte, jag har mitt eget val och skiter fullständigt i om andra gör det eller inte.

Om du däremot, anser det och tolkar det som du själv vill så kan jag iaf säga att jag ändå inte ångrar det.

harmlöst

 
angelic

angelic

20 maj 2008 18:22

Du bryr dig väl visst om vad andra gör; när ingen av dina vänner gör det, har du nånsin gjort det då ?

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tukd

20 maj 2008 18:33

nej för att det skulle inte vara lika kul, om än det kanske hade varit roligare så känns det inte värt om ingen annan ska dricka?

så droppa detta med blyghet och grupptryck, det är en rolig grej som oftast bara är roligt när man är flera.

 
angelica

angelica

20 maj 2008 18:40

...och jag kommer alltid äcklas av det och även dig när du dricker eller fan ens tänker på det.

ursh

http://angelicato.bloggagratis.se

 
f

f

20 maj 2008 21:00

Det är ju ändå olika från person till person, en del kanske blir mindre blyga?

Man borde ju även kunna "glömma" en massa problem för stunden, eller?

http://prism.bloggspace.se

 
angelic

angelic

20 maj 2008 21:07

Så man ska måsta droga ner hjärnan för att man vill fungera annorlunda än vanligt socialt ?

Om man dricker för att glömma då har man fan problem och borde ta tag i de ist, imo.

http://angelicato.bloggagratis.se

 
f

f

20 maj 2008 21:19

Joo, egentligen, precis som jag var inne på när jag pratade om alkoholism i ettan.

Men det kanske inte är så lätt. Vare sig om man är väldigt blyg eller om man mår dåligt. De gör ju ett val, de kanske tkr att det är himmelriket att dricka och då förlorar vad de lever för om de ej dricker?

Det kan ju vara ett intresse precis som vi tkr om djur. De har roligt av att dricka och andra har roligt av att rida på en häst ;-)

http://prism.bloggspace.se

 
angelic

angelic

20 maj 2008 21:30

intresse in my ass

men häst som intresse kan inte bli framtida alkoholism.

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

hahaehae

20 maj 2008 22:22

hahahaha, ni snackar om alkohol som att det är krig. drick det eller inte, men bry er fan inte om någon annan dricker det.

Ni snackar om att man måste ha nån jävla tragisk anledning till varför man dricker.

Angelica, det är tråkigt att du tycker så.

Får väll leva med att du kommer att äcklas utav mig för jag förstår fortfarande inte varför min åsikt är så otroligt fel.

drar slutligen en smaskig parallel och formulerar mig som sådan:

Inte heller kan du garantera att du inte ramlar av hästen och bryter nacken vilket senare ledde till din död.
-----------------------------------
Du är min ängel och mitt dyrbaraste.


 
angelic

angelic

20 maj 2008 22:28

dumjävel räkna inte med mig

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kristofer Peter Svanberg

20 maj 2008 22:57

du vet vad du måste komma med för att få ett slut på denna argumentation.

Uppenbarligen så finns det en anledning men jag tänker inte krypa utan presenterad orsak.

 
angelica

angelica

20 maj 2008 23:15

Folk gör så jävla dumma saker när de är påverkade, bråkar, kladdar, kör rattfull, alkoholister splittrar familjer, blir oftare våldtagna, säger saker de inte menade, är otrogna and so on.

alla går runt och är falska, så satans nöjda över att de lyckats häva i sig det där glaset eller flaskan.

Tävlar om vem som drar snabbast eller mest för att i nästa stund bli en spyende grönsak oförmögen att ta hand om sig själv.

Mest av allt äcklas jag av falskheten hos de människor som är påverkade. Det är inte den personen, utan bara en fasad tillfälligt uppbyggd av den där jävla sörjan.

Att dricka sig till en helt annan personlighet för att kunna roa sig.

Att se hur personer gör sig mer och mer falsk, utan att denne ens tänker på det.

Den där 'nya identiten' känner man inte, den person man känner bleknar och framträder gör en personlighet man inte känner - annorlunda värderingar, tankar och handlingar.

Varför skulle jag lita på en person jag inte känner?
Varför skulle jag känna mig trygg med en person som inte är stabil?

Det där begäret "en till - jag vill ju känna av det" är så äcklande.

Desto mer jag känner personen ifråga desto mer äcklas jag av dennes tankar och handlingar.

Veka sate

Varför ska man ens lita på någon...

____
Det närmaste sörjan jag vill komma är att bo på en vingård i nå nice land, så sjukt fint, charmen i de små bären på klasarna.
det har jag drömt om länge, men knappast för att dricka.

http://angelicato.bloggagratis.se

 
angelic

angelic

20 maj 2008 23:26

Därav ser jag inte på alkohol till mat åså på samma sätt, för där är inte målet att ändra personligheten och genom det varken äcklande eller skrämmande.

http://angelicato.bloggagratis.se

 
f

f

21 maj 2008 09:42

Jag förstår dig att du blir äcklad av det. De blir så förändrade. Jag tycker inte om det och jag gör det då inte själv.

Men jag kan inte tvinga dem som vill att inte dricka.

Exempelvis så så har mamma och pappa tagit avstånd från dem med problem samt aldrig heller själva är fulla. De har inte kunnat säga att "nej ni måste sluta med erat beroende eftersom att ni har skadat oss så mkt", det går inte. De som dricker de dricker och de har valt de själva. Såå, de tog avstånd för allas skull.

Självklart så känns det som att ingen borde dricka eftersom att om man ex kör rattfull så skadar man ju så många fler än bara sig själv...

http://prism.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards