ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 18 maj 2008

Vilken hjärnhalva använder du: Test

Av angelica - 18 maj 2008 14:12


Om du ser kvinnan spinna klockvis så betyder det att att du använder högersidan av din hjärna. Spinner kvinnan åt andra hållet så använder du vänstra hjärnhalvan.


Enligt Universitet Yale i USA som genomfört en studie på 5 år kan bara 14% av det amerikanska folket se kvinnan spinna åt båda håll.


Kristofer ser endast klockvis, och jag ser båda hållen.


Vad ser ni ?


'

'

'

'

'

Vänster hjärnhalva anses vara logisk och tar hand om vår verbala förmåga. Höger hjärnhalva är konstnärlig och intuitiv.


Vänster hjärnhalva
–logiska hjärnhalvan

° Logiskt tänkande
° Analytiskt tänkande
° Strategiskt tänkande
° Taktiskt tänkande
° Kritiskt tänkande
° Rationellt handlande
° Verbalt uttryckssätt
° Linjära samband


Höger hjärnhalva
–gestalthjärnhalvan

° Irrationellt handlande
° Helhetssyn
° Kreativitet
° Intuition
° Inlevelseförmåga
° Positiv feedback
° Bildspråk
° Kroppsspråk
° Visualiseringsförmåga
° Känslomedvetenhet

 
 
virtuosen

virtuosen

18 maj 2008 17:13

Jag kan växla när jag vill, nästan så hennes
högerben går som en elvisp.

http://pokervirtuosen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

19 maj 2008 00:23

Jag ser båda hållen, men jag måste anstränga min hjärnkapacitet för att "växla" :P

 
Jzza

Jzza

19 maj 2008 12:41

Jag kan se åt båda hållen, men hon vill som mest snurra åt vänster tycker jag :) Det är ju inte helt förvånande eller hur?

http://jzza.bloggagratis.se

 
Minna

Minna

19 maj 2008 14:39

Alltså jag akn växla när jag vill, och det första jag ser när ajg kolalr på bilden är annorlunda. och som ni alla vet är jag ju enormt begåvad med både språkfärdigheter och fotografering så det är ju inte så konstigt *skojjar* haha

http://den-annorlunda.blogspot.com

 
angelic

angelic

19 maj 2008 18:14

kan få henne snurra fram och tillbaka 180 grader over and over again:'D

alltså så hennes fot aldrig pekar mot mig

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ah

19 maj 2008 20:17

Jag henne snurra åt båda hållen, jag behöver bara tänka att hon ska byta så gör hon det.

 
nyfiken kollar in

nyfiken kollar in

19 maj 2008 21:20

En iaktagelse, när hon snurrar medurs så står hon på vänsterben, moturs höger ben.why? lite x-file känsla!

http://pokervirtuosen.bloggagratis.se

 
angelica

angelica

19 maj 2008 21:27

snackade med en kompis idag om just det =D

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

20 maj 2008 08:40

Jag kan se henne snurra åt båda hållen :D

 
e-ma

e-ma

20 maj 2008 23:30

för mig ser det ut som att hon byter när hon vänder ryggen till :O

http://emaema.blogg.se

 
Oskar

Oskar

2 juni 2008 10:21

Haha jag ser endast att hon snurrar klockvis. Hur mycket jag än försöker växla så går det inte :)

http://osskie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards