ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Veterinär-lektioner

Av angelica - 17 april 2008 17:38


Under veterinär-lektionen under hela eftermiddagen så skedde detta:

  • Sydde igen ett högdräktigt får som fastnat i en påle och slitit upp ett 10 cm stort sår på undersidan strax bakom frambenen.
  • Kastrering en hanhund
  • Ett får lammade
  • Avlivaning av två st rödörade vattensköldpaddor


Det såg rätt så brutalt ut när tackan (mamma får)bökade omkring ibörjan då de höll fast henne, man var ju så orolig för lammen i magen !


Mot slutet av ingreppet på hanhunden så vaknade han upp och skulle i stort sett slänga sig av operationsbordet, men de i klassen som var nära hade snabba reflexer må jag säga, allt gick bra. Han var bara förvirrad och kände ingenting för han var bedövad.


Under avlivningen på sköldpaddorna så dök det upp lite minnen från när jag själv hade mig ett par. De kräver ju såpass stort akvarium i längden så vi kunde inte ha kvar de/arbetet kändes inte värt det, då man inte umgås med de mkt. Så det kändes typ som att "Det här är ditt straff, att se de här två dö, som symboliserar dina tvp som du en gång hade" Blev tårögd där ett tag, var tvungen tänka på annat, distansera mig ifrån det så att säga. Jag är känslig av mig ja.


Tusen år har gått, men ändå hänger du kvar som ett jävla spöke.


Allting jag sa igår står fast

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards