ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 6 januari 2008

DJUR, jag vet, jag tjatar nästan

Av angelica - 6 januari 2008 20:23

If I was a bird, I would fly high over the world


Redogörelse över mina djur


Jag har två undulater, en kinesisk eldbukssalamander och tre möss. Jag har även haft två rödörade vattensköldpaddor, två andra möss plus en dvärgklogroda och X antal vandrande pinnar.

Jag gick första året Djurvård NV på Grans Naturbruksskola i öjebyn och har nu bytt inriktning till Djurvård.


Sigge - Hane som blev 4 i vintras. Han är gulgrön utan svarta tecken-gråvinge. Han är ganska tam, och väldigt busig. Oftast är han ute och flyger i rummen.

Sissi - Ljusblå hona som är ca 3 år gammal. Sissi är av det blygare slaget, men kommer gärna när det bjuds på mat och blir flitigt uppvaktad av Sigge Hon är lite dominant av sig och vill gärna bestämma över Sigge.


Sigvard, en kinesisk eldbukssalamander (Cynops orientalis)Som en klasskompis gav bort till mig. Sigvards ålder är inte riktigt på det klara, men han är minst 10 år.

För det mesta latar han sig på stocken, men ser han att det är mat på gång blir han ivrig.


Har nu även 3 st möss, en brun och två vit/brunfläckiga som alltid har någonting på gång.


*hjärta* Till minne av Lili *hjärta*

Lili var min första undulat och även den varelse som stått mig närmast av alla. Finns ingenting som kommer få mig att glömma henne för en sekund, ty hon är fortfarande min älskling, mitt gullefjun i mina tankar.


Lili dog den 3 augusti 2005. Efter att ha varit sjuk en period så gick hon bort, trots medicin. Jag hade henne i nästan tre år, och hon blev otroligt tam. Jag saknar henne...

 
 
Ingen bild

Jenny

6 januari 2008 21:37

Jag kommer igåg de där vandrade pinnarna.. Fast de var rätt tuffa men mina dog fast jag kommer inte ihåg hur? :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards