ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 12 juli 2007

Vitrinskåp goes musbur!

Av angelica - 12 juli 2007 03:19

Här är mitt projekt vitrinskåp goes musbur!

Jag och mamma for in till den nya stora djuraffären "Djurmagazinet" på Storheden idag för att hämta den nya musen! (Hon ser ut ungefär som min andra fläckiga fast med ljusare fläckar)

Vi for även förbi affären där de hade vitrinskåpet som jag i någon vecka nu suktat efter, för att kolla om man kunde köpa den separat nu (Först var man tvungen att få två gigantiska bokhyllor på köpet) och den var det!

LYCKAN VAR FULLSTÄNDIG!

Nu har jag och min lillebror Erik stylat om den till ett mösshem!

Vi tog ut en glasskiva som var en 'våning' och ersatte den med en kortare tunn platta i mer passande material för att undervåningen och övervåningen skulle länkas ihop. Borrade 21 st lufthål och annat.

Man får ut så mycket mer av mössen nu, ser vad de leker med och man kan sitta som paralyserad framför glaset och studera när de tar små frön i tassarna och äter. Man behöver inte kika ner i en bur och leta vart de är. De får nu automatiskt mer uppmärksamhet.

Tilläggas bör kanske at ena sidan av vårt kök är "offrad" till djuren. På den sidan står ett akvarium till min kinesiska eldbukssalamander, fågelburen till mina undulater, ett stort träd åt undulaterna och nu det nya fina vitrinmusburen! Mer space åt djuren! <3

Än har jag inte tänkt så mycket på vad de nya mössen ska heta, men det kommer väl.


I love my animals!

 
 
Ingen bild

bälla

13 juli 2007 17:36

ÅåÅ vad avundsjuk jag blir! värsta bra det blev :D jättefint! kul för både man och mus

 
Ingen bild

bälla

13 juli 2007 17:38

..men det är så synd att dina möss dör :( hoppas dessa mår bra länge!

 
Ingen bild

kenny

29 juli 2007 12:46

shit vad fint!:) lyxhem för möss

 
Ingen bild

lisa

18 september 2007 10:24

Var hittade du det skåpet? Och hur öppnar du? Har ni fått fast glasskivan framtill på nåt sätt?
ser trevligt ut:)

 
Ingen bild

angelicato

18 september 2007 10:38

Jag köpte det på myrorna!
glasskivan drar man bara åt sidorna, det är två stycken skivor som ligger omlott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards