ANGELICATO

Alla inlägg under april 2014

Av angelica - 19 april 2014 00:04

Snart är det tävlingssäsong igen. Första för året blir i boden 10-11 maj. Eftersom Glomur fått sån jädra tölt i vinter så funderar jag på att prova nån klass med ökning. Fast nu i Boden kommer jag köra på vanliga T8 (valfritt tempo tölt) och V5 (Fyrgång; innehåller skritt trav tölt galopp) eftersom jag vill börja lugnt.


Glomur är inte en lätt häst, de från stallet som vet hur han är sa på tävling en gång "det ser så lätt ut, men vi vet ju hur han är". Man måste verkligen få han med sig, annars kan han sura ihop och bara motarbeta, stå och studsa på stället eller upp på två ben. MEN han är helt fantastisk, lyssnar grymt bra vikthjälper. Idag red jag på banan utan sadel och träns. Bara halsring. Provade det förra året en gång, riktigt roligt och bra övning!


Jag vet att de som rider vanliga hästar kan se ner på islandsridning, att de tror man bara åker häst etc. Har ju själv bara hållt på med islands 3 år nu, innan dess bara storhästar sen jag var liten. JAG tycker islands är mycket svårare! TJONG så har hästen tusen ben och det blir ett mysterium vilken gångart det är. Aldrig fått tänka så aktivt på ridning, fundera ut lösningar på hur diverse gångarter, takt och muskler ska förbättras.


Ser fram emot sommarens ridning!

Av angelica - 17 april 2014 23:07

Ny header av Kristofer enligt mina önskemål, tack! :3

Slängde iväg ett par bilder och när jag kom dit var det redan klart, kändes som man fått tankarna läst!

Av angelica - 17 april 2014 00:09

Av angelica - 15 april 2014 11:30

 

Av angelica - 14 april 2014 23:49

   

Pattaya..   

Av angelica - 11 april 2014 14:08

DONE!

Starkare lila färg än förut eftersom det gick att få blondare än förra gången. Färgen kommer sitta bättre nu. Provade ett ljust parti i luggen som så småningom förhoppningsvis ska få att gå ganska vit, just nu ligger det en typ silverlila toning i det för att dämpa gula skiftningar från blekningen. Får se hur det blir annars färgar jag över det.


Efter 1 blekning!

Före!

Inte klippt det på 10 månader eller färgat på över 4 månader. Gick ända ner till arslet.

Sååå skönt inte känna sig som en död råtta på huvudet längre. Lite ovant nu!

Början av året såg det ut sådär.


Märkte att jag började fundera på lila hår 2010 i ett inlägg. 2013 gjorde jag slag i det, från att jag får en idè till att jag gör den brukar det ta något år, som att jag vill processa det och vara säker. Jag har mycket idèer och saker som jag pratar om, mycket snack lite verkstad kan jag tänka mig att endel tänker, men när jag gör nånting så ska det vara BRA och helhjärtat. Jag gillar impulssaker men gör sällan sånt, utan allt jag gör har jag redan tänkt på mycket något år. Har nog faktiskt rätt svårt för förändring, minns när jag var liten och blev tokig för att ett bord hade bytt plats hemma, jag vill fundeeera och fundeeera och fundeeeeeeera. Sen pangbom är läget rätt och då kör jag. Gäller jobb, höns, hår, resor mm.

Den här bilden som satte snurr på håret iaf.

Av angelica - 11 april 2014 13:48

Finns typ bara ett ställe i världen som kan motsvara Pattaya och det var i Amsterdam? Sjukaste månaden i mitt liv men jävligt roligt samtidigt, knepigt fara dit som tjej hahah men en erfarenhet rikare brukar man säga va? Sjukt äckligt men det har sin charm ändå, inte så ofta man får häpnas så ofta haha. Ingen tråkig dag.

 

 

Satans så jag åt, helt makalöst mycket, varför beställa in en rätt när man kan ta tre? STARKT ska det vara, beställde alltid starkt även fast de frågade mig om jag verkligen var säker, sååå beroendeframkallande gott när det bränner. Jag som mycket sällan kan gå upp i vikt gjorde det tom haha, +5 och det satte sig bara på magen hahahaha. Tamefan bukfett! Springa i trappen "Vadfan är det som skumpar?? min mage!" DafuuuuQ ovan känsla, men det rinner av fort.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards