ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

AVATAR = POCAHONTAS

Av angelica - 14 februari 2010 12:56




En bekant som nämnde att det är som i Pocahontas, googlade och fann dessa. Nu kom jag på att trädet Eywa i Avatar motsvarar gammelmor pilrot..

  Liknelserna tar aldrig slut verkar det som.


FAAAIIL!

 
 
fiffiluren

fiffiluren

14 februari 2010 13:55

det är ju inte omöjligt att han använde Pocahontas som mall när han skrev Avatar, det är ju trots allt bara ett år mellan Disneys picahontas och Avatars första tid i ljuset (storyn var klar redan 96 och filmatiseringen skulle börja samma år, men det blev uppflyttat).

Sen, en serie säger du? Ja, om jag hade några idéer till manus så kanske det hade gått, men där tar det stopp. Får leta lite inspiration på nätet då, då jag ju inte har några egna att studera.

http://fiffiluren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Amanda

14 februari 2010 21:59

Tänk att två filmer kan ha så många likheter men kännas så fruktansvärt olika!

 
Therese

Therese

14 februari 2010 23:34

Svar-- Tack så mycket! Vilken fantastikt fin blogg du har :) Jag är imponerad!

http://cayha.blogg.se

 
Sandra

Sandra

15 februari 2010 00:41

Jag tänkte faktiskt på Pocahontas när jag såg filmen.

http://jigglyxoxo.blogg.se

 
Vivi

Vivi

15 februari 2010 10:37

Ha ha .... bra jobbat!

http://www.missvivis.se

 
vanadesse

vanadesse

15 februari 2010 18:35

dok e ju Avatar 1000 ggr bättre än pochahontas ;)

http://vanadesse.blogg.se

 
Linnéa

Linnéa

16 februari 2010 14:24

Såg det där för ett tag sedan. Sant att de är väldigt lika men med tanke på att de har samma budskap ("lev i frid med naturen") vilket inte är så där jätte konstigt eller annorlunda, så är det inte så konstigt att filmerna är lika. Sen, vilken Disneyfilm innehåller inte en prinsessa som blir kär i en främling? Med tanke på att Avatar skrevs för 15 år sedan kan de inte ha härmat pochahontas som släpptes 96.

http://rubin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards