ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 29 januari 2010

ABORT

Av angelica - 29 januari 2010 03:45


Vissa tycker att abort är mord.. Själv tycker jag det är värre att sätta något till livet som en "plikt".



Maskiner ?


När det gäller barn och kvinnor så äcklas jag, alltså av synen många har på barn, synen på att vara på smällen. Som att ens liv ska gå ut på att trycka fram en jävla gris bara för att alla andra gör det. "Jag är 21 nu, kanske borde jag ha barn nu ?" -WTF ?! Typ precis lämnat hemmet bara för att skapa ett nytt ?! Blev du bara till för att vara en barnafödare, var det allt liksom, fann du inga andra vägar att gå i livet ä natt vara en mjölkmaskin ? Man kan ta det sen ? Folk pruttar fram barn som att det är en hobby.



Liv ?


"Det är fel att Förhindra ett liv". Folk dödar myggor utan ett uns av dåliga tankar, många äter kött, bär päls, skinn. Alltså, kan du döda en mygga så ÄR DET INTE JUST LIV du bryr dig om, det är bara din äckliga hjärna som säger åt dig att BEVARA DIN ART. Inget mer än det, du bygger upp "liv" som något vackert när det egentligen bara är djurisk överlevnad. Som att det skulle behövas fler människor ? Nu menar ju inte jag att man ska döda allt folk bara för att någon känner för det. 


Dubbelmoral ?


Nu hoppar vi till KONDOMER och annat preventivmedel. Om du KNULLAR och använder SKYDD så FÖRHINDRAR DU ETT LIV ATT SKAPAS. Det som nyss var så jävla fel. Om en obetydlig CELLKLUMP har "rätt att leva" så ska väl SPERMAN också ha "rätt att leva" och då är du skyldig att överlåta ett ägg till en av maskarna, right ?


 


Gener ?


Vissa gormar om gener, som att de skulle vara en anledning att inte göra abort "åååh en unik uppsättning gener till spillo", har man så dåligt argument att man ska dra fram gener så ska du väl dö också, du skadar ju de unika generna som finns i din fula sallad om du äter den, dö dö dö. Bara för att du blivit med barn just nu, ska du då pressa fram det bara för att du kan ? Som att generna ens är bra, förmodligen fyllda med sjukdomar och svagheter som bara väntar på att få blomma ut i en kropp.


Styrda ?

Det känns ofta som att människan inte själv tänker. Bara rena instinkter som sedan försöker döljas eller inte uppmärksammas. Ursh !

 
 
Vivi

Vivi

29 januari 2010 09:37

Modigt inlägg, bra inlägg. Bra att du lyfter fram detta, jag har itne bestämt om jag vill ha barn ,jag är snart 30år och många kommer undrande på mig (ungefär som om jag avr defekt) när jag säger att jag kanske inte vill ha barn alls.
Det finns alldeles för mycket "borden/måsten" av de som är emot abort eller bara tycker man SKA ha barn.

http://www.missvivis.se

 
Emmelistt

Emmelistt

29 januari 2010 21:10

håller med dig. ditt hår är riktigt nice :D

http://Www.emmelist.blogg.se

 
Ingen bild

Lee-Lee

30 januari 2010 00:46

Jag håller med dig till hundra. Och människor tror inte på den som säger att hon inte vill ha barn,...

 
Ingen bild

Amanda

9 februari 2010 01:23

Haha, kunde inte låta bli att älska ditt inlägg, jag tycker exakt likadant (fast kanske lite värre) och jag tycker det var jätte kul att läsa någon annan jag känner ta upp ett ämne som andra är totalt less att höra fråm mig själv :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards