ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 9 januari 2010

PHOTOSHOP

Av angelica - 9 januari 2010 16:15

 


På dagens skvallerbloggar så tjatas det nå OFANTLIGT om PHOTOSHOP.


Foki råkar göra en miss på himlen på en bild och nog fan är det ett himla kalabalik. Vad är grejen med att hetsa upp sig för exvis en halv millimeter på en näsa, en nyans brunare hy eller en liten miss?! Om exvis då Kissie här inte trivs med sin halvmillimeter för stora näsa eller halvmillimeter för stora haka så är det väl upp till henne om hon vill fixa till det på bilder? Mår ni dåligt av att låta henne göra det eller vad är det som står på med era psykiskt rubbade hjärnor?


Dubbelmoral

ALLT blir bättre med en snabbfix i diverse fixprogram, varför skulle man låta bli att göra något finare om det går? Skulle du falla för alla foundationreklamer om de inte behandlade bilderna innan? -Knappast! Allt du ser i media fixas ju något så otroligt och här sitter ni och gaggar på enskilda personer som nå jävla stenåldersmänniskor med kolbitar och blod på fingrarna som enda hjälpmedel.


Vem har rätt att döma?

Om ni nu skulle kontra med att det är ytligt så har jag bara en sak att påminna om: Det ni stör er på är ytligt och därför är ni också ytliga, för vad har ni egentligen med en annan människas utseende att göra? BUSTED!


Fast jag måste passa på nu och säga att ni som köööper photoshop istället för att ladda ner är kooorkadeeee !

 
 
Ingen bild

Wiilma

9 januari 2010 21:41

Jag tycker du är jävligt cool ! Ärligt talat, jag ser upp till dig. Alla fjortisar som finns där ute kan gå och ta sig.. XD haha.

Aja.. hehe

byebye :)

wilma.stevens@hotmail.com

 
E

E

9 januari 2010 22:09

Det folk irriterar sig över att just Kissie fixar sina bilder är att hon säger att hon är perfekt. Och det tycker hon uppenbarligen inte själv, eftersom hon fixar sin kropp i photoshop. Det är antagligen grejen att hon pratar om att man ska ha skinny legs + att hon inte har det på riktigt, utan bara på sina omgjorda bilder :) I get the point även fast jag inte lägger mig i.

http://www.baramellandigochmig.blogspot.com

 
angelicato

angelicato

9 januari 2010 22:10

sötwiiilmaa: taaack, fan vad kul att höra ;D grymt fint sagt ;)

http://angelicato.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

K

9 januari 2010 23:23

Ursäkta nu lille vän men vad menar du med att alla som köper photoshop istället för att ladda ner det är korkade? Jag vill gärna se dig utveckla vad du menar där!

 
angelicato

angelicato

10 januari 2010 01:35

kuk: Om inte alla klossar faller på plats när du ser det från ett ekonomiskt perspektiv så är du verkligen korkad.. ;)

http://angelicato.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

10 januari 2010 13:06

Peter har en LG som han vann i en tävling men den är skitjobbig. Har så irriterande system plus att den är seg som fan på att ladda menyerna. Värdelös batteritid åxå. Jämförde telefoner och det som verkar va bättre med KU990 är kameran. Men jag ska kolla med Peter när han slutar jobba. Återkommer =)

http://nanolina.bloggagratis.se

 
Ida

Ida

12 januari 2010 00:15

Gillade det du skrev på dessie.se, kul att se att någon har alla hemma iaf=)

http://idasjuveler.blogg.se

 
lisette

lisette

13 januari 2010 04:33

det är ytligt att kommentera att någon gjort en fix med sin bild, lika ytligt är det att fixa med sin bild också.

men jag förstår däremot inte varför man gör det överhuvetaget. jag köper inte pratet om att man ska vara nöjd över hur man ser ut. jag har mycket jag vill ändra på och får jag chansen gör jag det. Men tar jag en bild på mig själv så kommer jag inte sitta och ändra den efterhand. Det är bara fel kan jag tycka. Och varför? Ja, du ser ju inte ut så. varför ge en bild av sig själv som man inte är? Lite brunare hy, visst, ta bort lite märke, visst. Men att göra sig smal och ta bort hälften av sitt ansikte...aldrig förstått poängen. Speciellt inte när man har en blogg för några tusen människor, och många av dom har säkert sett den personen i fråga, i verklighet.

Tanken att jag gör om mig helt på photshop med vetenskap att jag inte ser ut så är lite konstigt. Det blir en stor skillnad efter ett tag. Speciellt för läsarna som får upp ögonen efter långt och länge att allt är inte så perfekt som det är på bilder. Bloggen är en fantasivärld för vissa. Tyvärr är det inte det i verkliga livet. :)

http://lindhekepp.blogspot.com

 
Ellika

Ellika

14 januari 2010 16:56

skilnad? är det bara hud färgen som blir lite mörkare vad annars? :)
kram

http://gummilummi.blogg.se

 
angelicato

angelicato

14 januari 2010 19:23

ellika: +näsa, haka.

http://angelicato.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards