ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

ALLERGI ÄR INTE ATT LEKA MED

Av angelica - 7 januari 2010 23:00




Det tar faktiskt emot att skriva detta inlägg, blir sådär halvt paranoid att någon som läser detta får griller i huvet och utnyttjar det jag kommer att skriva. Ödet får väl bestämma om jag ska bli mördad eller inte ?


Jag är nämligen farligt allergisk mot KIWI. Jag höll en gång i en skål med uppskuren kiwi några sekunder och strax efter hade jag eksem över hela armarna. Har tidigare smakat en droppe vätska från en kiwi från fingret, vilket resulterade i att min hals höll på att svullna igen. Smakade en gång för mer än tio år sedan och då svullnade mina ögon igen. Vägrar också hålla i de även när de är hela för säkerhets skull.


Tänk om jag råkar dö ute på dansgolvet, någon drink  kanske innehåller kiwi utan att det syns, då får någon gääärna rädda mig innan det går så långt att jag kolavippar. För om en droppe kan göra så mycket vad kan då lite till göra ?



Jag är uppväxt med farlig allergi inom familjen.


Det är nästan ett under att min lillebror lever! För när han var liten så var han så sjukt allergisk, så jag tror inte någon riktigt kan föreställa sig! Han kunde under sina första år nästan inte äta någonting, inte bröstmjölk, bara en sojavälling utspädd med vatten. Samtidigt låg han på nätterna med eksem över hela kroppen. Så småningom åt han bara sojaprodukter och älgkött + druvsocker för att få i sig nog med energi.


En gång när pappa glömde tvätta händerna efter att ha ätit våfflor så lyfte han ner Erik från en sittplats, därefter fick han stora vätskefyllda blåsor över ryggen i formen av två stora händer, det såg fruktansvärt ut.


Eftersom han var så allergisk var det vissa saker jag inte kunde göra och var tvungen att göra när jag var liten. Att baka bullar hemma fick jag aldrig göra, därför minns jag såväl en gång på lilla fritids när jag väl fick göra det, jag kände mig som en kriminell, att jag gjorde något fel ändå! Trolldeg fick jag inte heller hålla på med och jag var så besviken. Hade också stenkoll på alla som var hemma hos oss när jag var liten, en gång glömde någon tvätta händerna efter maten och jag vart råarg! För jag trodde det var något alla visste att de var tvungen göra.



Mystiken: Detta är det perfekta sättet att mörda mig utan att bli fasttagen. Ungefär som att mörda någon med en istapp.

 
 
saynoo

saynoo

7 januari 2010 23:15

Mys på ikväll:D

http://hollywoodnews11.blogspot.com

 
Emelie

Emelie

8 januari 2010 00:19

Gud vad läskigt det låter :O

http://emelievanamnet.blogspot.com

 
Louise

Louise

8 januari 2010 02:36

Haha, de där är inte min dator! ;D Hittade den på google så tyckte de var en passande bild! :D

http://lillasyster.bloggplatsen.se

 
Louise

Louise

8 januari 2010 03:48

Haha, jaadå så de är inte jag iaf som gjort de! ;D
Dock är de nog någon eftersom att den fanns upplagd på nätet! :)

http://lillasyster.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

8 januari 2010 10:46

farliga hemligheter du lämnar ut ;)
Jag är faktiskt också allergisk mot just Kiwi, min enda allergi! Jag har dock tur får det enda som händer är att det kliar i halsen och på tungan om jag äter en liten bit, har aldrig prövat att äta mer.... ludna frukter är läskiga!

Jag är så besviken Halmstad HAR inte 3D...Avatar kunde vi iaf inte se i 3D *gråt*

http://www.missvivis.se

 
Ellika

Ellika

8 januari 2010 12:46

hej hej, du har det snyggaste håret jag sett, tror jag iaf. vad har du för hårfärg, hur får du det så snyggt?
kram

http://gummilummi.blogg.se

 
Ellika

Ellika

8 januari 2010 12:48

och var har dy fått ditt snygga tema ifrån?
kram

http://gummilummi.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards