ANGELICATO

Alla inlägg under december 2009

Av angelica - 2 december 2009 13:45


Minns ni den från i sommar?



Var obeslutsam.


Avbeställde den här i sommar men ångrade mig och beställde den på nytt, dock var den sjuuukligt liten trots att den var min vanliga storlek S/M. För lite stretch. Dyster blev jag när den var så galet liten. Gav inte upp hoppet utan tänkte att jag skulle lämna in den till skräddaren för att sy till den.


  Skräddar'N.


Begav mig igår till skräddaren och hon nästan totaldissade min idè att sy till en kil på sidorna upptill för den var framförallt liten över bysten, även på andra ställen, men hon har väl högre krav än mig tänkte jag så drog och köpte svart tyg och återkom. Hon gav med sig.


Upp till bevis.

Hur som helst var jag tvungen prova den för att se hur mycket som behövdes sys till. Vad händer? JO, -FITTKLÄNNINGEN PASSAR?! Hur är det möjligt? Happyface


Av angelica - 2 december 2009 09:45

 


Seriöst, korvar i pizzakanterna. Skall göras och mumsas någon gång!

Kan man typ be turkarna i pizzerian ba "Tryck in några korvar i kanterna"? Eller typ jalapeños eller liknande.

Av angelica - 1 december 2009 21:45


Här kan ni rösta på min -->Your Moda


Tävlingen

Vero Moda har en "designtävling" där klänningen kommer säljas i butik, må hända de modifierar de innan, presentkort, intervju osv.


Härmapor

Strax efter att jag publicerade den på hemsidan så har det regnat fram otaliga antal liknande klänningar; samma mönster, samma design på klänningen etc. Äckligt, skämmes tamejfan på er! Finns ingen fjantigare och bättre än min!


Här kan ni rösta på min -->Your Moda



Av angelica - 1 december 2009 18:45


The crew



Backstage

Hade två/tre outfits och gick fyra gånger. Sjukt stressigt mellan bytena, kläder flög hit och dit. Efteråt hördes helt random-konversationer "Är det här dina trosor? Vems löshår ligger på golvet?" Blandat med tre familjepizzor, en tomte? och en sminkös som hjälpte oss på med kläderna i farten. En gång visade det sig att min överdel var dubbelbokad, sekunder kvar till nästa runda roffade jag i panik åt mig en annan överdel, tur som fan! Hejhopp.


 




  


On the run

Ingen failade som sagt, great.


   


Efteråt

Ett trött och hungrigt folk, så dagen avslutades med tjejerna på Waldorf.



!

Av angelica - 1 december 2009 16:15


Fucked up bitches



 


  Hej tragik.


Varje gång jag läser cp-bloggar med cp-bråk så flödar mina negativa tankar om tjejer (som redan är nog låga). Tjejer är höns. Kacklande hormongnälliga höns. Dumma får. Tröga tanter. Babysar med blöjor. Finner inga ord nog passande. Tragiska. Patetiska. Äckliga. Som små barn som grinar i sandlådan över att sandslottet gick sönder. Överkänsliga. Skrikande efter klubban som står för högt upp i godishyllan. Ovärda. Fel.


- "Min blogg är finare än din" (Mitt gosedjur är finare än ditt)

- "Jag har mer besökare än dig" (Fröken gillar mig mest)

- "Du stavar fel och din blogg är dålig" (Jag kan skriver finare bokstäver än dig)

- "Jag är snyggare än dig" (Min mamma är bättre än din mamma)

- "Jag har stil, inte du" (Mina pokèmonkort är coolare än dina)


Negativa läsare. Bloggen tappar värde. Bloggaren förlorar sig själv och drar ner bloggen i avgrunden. Samtidigt försöker denne rida på bråkets våg så länge som möjligt. "All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet" -Nej.BUÄ BUÄ BUÄ. Skjut mig.

Av angelica - 1 december 2009 09:15


Akta, djurnördsvarning!


Det här blir nog Nostalgi-tripp för alla föredetta Granare. Har även gjort ett nytt album på Pixbox där jag tänker lägga upp bilder så ofta jag kan så att ni också kan kika och hållas uppdaterade om vad som händer, vilka nya djur som kommer in etc. Är ju inte där så ofta nuförtiden men ska jobba i helgen osv så ska passa på.


En morgon i lillstallet, frukostdags.



Smilla, Fina och Alva + Allan.





Idag: Var jag handledare för två tjejer som hade något handikapp, märktes nästan inte men anar att det var aspergers? Var iaf kul och fick käka lunch på skolan.


Kort skriftlig update: Matts har dött (Horngrodan). Nya raskaniner; hermelin, fransk vädur? och en annan nåntingalbino. Nyfödda kaninungar av hermelinen. Flera styvken grön anolis, varav ägg har lagts i smyg i buren, dock var ungen död i helgen. Flera guldlövgrodor. En ny kejsarskorpion? Kalle & Bruttan har två nästan helt befjädrade ungar nu. En ny sköldpadda, grekisk tror jag? Blandar om den med morisk, ej säker. Taggmöss. Black ghost knifefish. Ska komma nya ormar säger ryktena, arga?

Av angelica - 1 december 2009 02:45

Brevid mitt bloggande står detta kaos.


Hahahah, alltså jag måste visa vilken "burk" jag sitter på. Den här röran är alltså DATORN. Tro det eller ej. Anledningen är min lil'bro som finner datorer otroligt roliga att skruva i. Slutade någon gång med att den aldrig byggdes ihop efter att den monterats isär x antal gånger. Finns ett helt bord med massa datordelar på. Egentligen använder jag en i mitt rum, men den har pajat efter att en lampa i mitt rum typ exploderade?! Det jämnar ut sig eftersom det till höger finns en 42" skärm. Skönt som fan. En av minst fem datorer hemma.


 

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards