ANGELICATO

Alla inlägg under december 2009

Av angelica - 9 december 2009 22:45


Birdman ft Lil Wayne & Gudda - Hustle

Birdman ft Lil Wayne - Priceless

Birdman - Been About Money

Av angelica - 9 december 2009 17:00


Planerat strömavbrott inatt där jag bor!



Vilket innebär att jag nu måste börja planera så att det inte slutar som bekant att jag fetgrinar pga att jag inte hittar dörren om jag går i sömnen. Gjort det för många gånger för att orka med det igen. Ljus och åter ljus skall bringas fram!

Av angelica - 9 december 2009 14:45


Den här är ju tydligen från BARNavdelningen på Lindex!

Kids från typ sju år, har de verkligen blogg?


Av angelica - 9 december 2009 13:15


Angående mina mardrömmar så är råden alltid samma. Kanske senare, nån gång, om jag tar tummen ur arslet att jag följer de.

"Man skulle kunna göra ett projektarbete på dig" -Bekant


 



"Ingrid Gråberg svarar:

Du skriver ingenting om hur du har det när du är vaken eller hur du hade det för två år sedan när mardrömmarna började. Men jag utgår ifrån att allt inte är frid och fröjd, med tanke på alla dina mardrömmar. Om din uppskattning stämmer så har du hunnit med ett eller ett par tusen mardrömmar under loppet av två år och det är inte normalt.


Personer som varit utsatta för trauman av olika slag kan lida av mardrömmar under långa perioder. Om det är så att dina drömmar började efter en skräckfylld och omskakande händelse, så behöver du hjälp med att bearbeta det traumat.


Det kan ju också vara så att det är flera, mindre dramatiska, händelser eller omständigheter som gjort, och gör, att du inte är tillfreds med dig själv och ditt liv. Eller en långvarig allmän oro och stress. I så fall behöver du nog hjälp med att se över ditt nuvarande liv och fundera över hur du förhåller dig till nuvarande och tidigare händelser och relationer.


Eftersom mardrömmarna pågått så länge är det rimligt att tro att du medvetet, eller omedvetet, nästan bävar för att gå och lägga dig och faktiskt förväntar dig att du ska få en obehaglig upplevelse i sömnen. Går man och lägger sig med en malande oro i kroppen så är risken stor att mardrömmarna kommer som ett brev på posten. Och för varje mardröm du har ökar oron för att få en ny mardröm. En sådan ond cirkel brukar man också behöva hjälp med att bryta. Kort sagt behöver du nog någon form av psykologisk behandling – oavsett vad som ligger bakom dina mardrömmar.


Om du äter mediciner eller använder droger ska du i första hand kontakta en läkare, eftersom det finns läkemedel och droger som kan ge mardrömmar. I annat fall rekommenderar jag dig att ta kontakt med en psykolog eller psykoterapeut.


Vissa kommuner har så kallade Unga Vuxna-mottagningar inom psykiatrin dit det är lätt att få komma och en del vårdcentraler har psykologer knutna till sig. Kolla med din husläkare vilka alternativ som finns där du bor.


Vänlig hälsning Ingrid Gråberg, leg psykolog"



Av angelica - 8 december 2009 23:10

25% vill inte att jag ska veta att de läser min blogg?!


Enligt min tidigare omröstning. Det är ju fan mycket! Varför vill ni inte att jag ska veta? Läser ni min blogg bara för att snoka? Är det kul att hålla koll på mig? Är det för att vi kanske bor i samma stad och halvvet vem varandra är? Något otalt? Blir sjukligt nyfiken på de smygande spökläsarma! Kläm fram vem ni är, det gör iaf jag!



Av angelica - 8 december 2009 22:00


Vad har jag format min blogg till?



Fick en fråga av en tjej vad jag har för slags blogg om jag skulle beskriva den?


HJÄRNSLÄPP. Jag kom inte på vad min blogg egentligen handlar om, vad den ska kategoriseras som? Så lätt för de som har modebloggar, mammabloggar, hästbloggar, fotobloggar. Det är så tydligt och distinkt. Vardagsblogg vet jag inte riktigt om det matchar bra? eftersom jag undviker att skriva om just vardagen om det inte är något jag tycker kan vara värt att nämna.


Fick sen höra "Saker du tänker på".  Vad blir det då,; klagoblogg, åsiktsblogg? + vardagsblogg ändå?


Tips?

Av angelica - 8 december 2009 20:45


How come?




  Inbjuda till läsning


Den emotiva synvinkeln är att fånga läsarens blick för att inbjuda till läsning. Det kan också ge en rent estetisk dimension åt skriften. Informationen som bilder ger kan fördubbla textinformationen genom att komplementera.


Fånga uppmärksamhet


Dock kan det också användas just bara för att fånga uppmärksamheten. Eftersom man oftast slumpas in på en blogg så ger man de inte lång tid innan man dömer de, inte jag iaf, några skroll om ens det. Första intrycket gör ju som sagt mycket. Finns det något som får dig att stanna till, ja då är ju cannolikheten större att du faktiskt läser det som står, och fortsätter. Förlänga uppmärksamheten; menar hon någonting med en gaffel med tre pasta på? Finns det ett samband? Är det jag som inte förstår? I ett tal hade jag bild på godis med, relevant? - Nej. Kan det väcka tankar? - ja?


   Vem ska förstå?


Kanske är det bara jag som ska förstå? Kanske vill jag att bara jag ska veta att det kläckta ägget symboliserar vad som egentligen finns där bakom det hårda och vita skalet? Då falskhet. Gaffeln som symboliserar djävulens stav som elakt ska hugga mot det störande objektet, i det fallet folket? Eller något helt annat, eller inget, något personligt?


Experimentera


Man kan väl även säga att jag testar mig fram också. Uppenbarligen fungerar det, eftersom statistiken ökat sen jag börjat med det, eller är det kanske jag som blir mer motiverad? Svårt att säga. Tills jag hittar något nytt intressant så kommer jag nog att fortsätta. Tydligen kan även en negativ bild förstärka det positiva i en positiv text om de kontrasteras mot varandra.


   Ve och fasa


Det absolut värsta jag kan tänka mig är att folk skulle snubbla in på min blogg och ändå inte lägga märke till den. Jag gör er hellre förvirrade än att inte påverka er alls. Ett intryck är för mig ett måste, något hellre än inget, för vem vill ha inget? 


Eller jävlas jag bara med er för att få er förvirrade?

Av angelica - 8 december 2009 08:15


Det här med bilder till ett inlägg?


 


Varför tror ni att jag ofta har helt irrelevanta bilder i texterna?

Vad tror ni syftet är, om det ens finns något?


» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards