ANGELICATO

Alla inlägg under december 2009

Av angelica - 22 december 2009 19:30

Jag är Sambal Oelekolist. Fan vad fult det blev.


Bilden talar för sig självt till stor del. Jag brukar äta stekt palt med sambal oelek. Gör ni? Är något ostarkt så känns det nästan lika meningslöst som att trycka i mig halm eller hö. Fast detta är något jag i stort sett gör HEMLIGT, bara hemma dvs. För det första är det många som inte har den älskvärda sörjan hemma och för det andra så tänk er "skulle jag kunna få lite starkt till palten?" SÅ jag nöjer mig ofta med peppar.

Av angelica - 21 december 2009 23:00



 P3 Streets Webbradio


Lyssnade mycket på den för några år sedan, men slutade av någon anledning. Nu har jag hittat tillbaka och är mer än nöjd! Är blandat med rnb, hiphop och rap, plus lite annan randomskit. Vill man ta en paus från sina söndernötta spellistor är detta suveränt. Hittade en ny bra låt av en favoritartist, precis i min smak.



T.I - Hell Of A Life 



Av angelica - 21 december 2009 22:45


 

Dyster nostalgi utav musik.


Om det är något som kan få en att färdas tillbaka i tiden så måste det ju vara musik. Så mycket som man grävt ner under lång tid kan tvärt dyker upp till ytan. En svunnen tid som på något sätt helt plötsligt känns så färsk, som att det inte riktigt stelnat, allt är inte bearbetat klart än. Som att man öppnat korken på en skakad flaska med kolsyra i. En liten vulkan som blir förbannad, ett litet moln som börjar regna. En frisk blandning av hat och vemod.


Samtidigt kan jag inte sluta lyssna på dessa låtar som för allt åter till ytan. Musiken som fanns där i de mest kaotiska och sorgsna stunderna, ständigt spelandes på repeat. Alltid ett öra med musik i, dag som natt. Det känns som att jag flyr ifrån det om jag slutar lyssna på låtarna nu. När låtarna börjar kännas avlägsna och irrelevanta, då, är det dags att lägga undan de.


Skönt att titta tillbaka och veta att det är över nu, tiden är ett underbart fenomen.

 

Av angelica - 21 december 2009 19:45



CS @ New Year ? 

Snubblade precis in på denna för mig okända faktan: 



Att det inom CS-världen finns en nyårstradition som går ut på att mängder av spelare samlas på en bana, för att vid midnatt kasta granater upp i luften! Hur nördigt är inte det? Undrar vilka som gör det egentligen ? Måste prova det någon gång i livet, tror jag, bara för att, nu när jag vet om det, HEHE.



Har vi någon här som provat måntro ?


Åååh jag fick en liten tår i ögat, känns så EPIC.

Av angelica - 21 december 2009 17:15

 


Där har vi det!


Då får man ju de dessutom symmetriska och perfekta, det kan inte bli bättre, vilket break through! Snart kommer jag börja sälja de i bloggen för några tusenlappar per ställning, äntligen kommer jag kunna bli rik! Omuskliga magar kommer att bli ett minne blott för alla tack vare mig. Ååh jag är så genialisk!

Av angelica - 20 december 2009 21:28



Nice säger jag bara!

Skulle inte banga att prova bli målad på för såna här fräna bilder. Skulle ni ?

Av angelica - 20 december 2009 19:30



En av de mysigaste känslorna för min del är absolut NOSTALGI. Hur underbart är det inte att tänka " aaah juuusteee, det där! ". Att exvis besöka gamla lekplatser man hängde på när man var liten, stugan, skogsdungar, stigar, leksaker, bilder, musik, godis. Får aldrig nog av det. Var det bättre förut ?


 


Dagens nostalgiupplevelse


Själv fick jag nyss aha-nostalgi! Måste ha varit riiiktigt liten då jag höll på med detta eftersom detta minne lågt djuuupt inne.


Det jag pratar om är SandArt. Det jag minns är rören med färgad sand i och känslan av sand på papperet mot mina fingrar! Samt en glad känsla av då jag höll på med det. Mer minns jag tyvärr inte.


Någon mer än jag som minns denna sysselsättning?


Av angelica - 20 december 2009 18:30




Tycker sån här lattekonst är så fint! Själv har jag aldrig druckit någon med såhär fina mönster. Provade göra själv hemma för ett par år sedan, minns dock inte hur det såg ut!


Exempel på gravyrteknik ↓



» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards