ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 21 december 2009

FÄRDAS I TIDEN VIA MUSIKEN

Av angelica - 21 december 2009 22:45


 

Dyster nostalgi utav musik.


Om det är något som kan få en att färdas tillbaka i tiden så måste det ju vara musik. Så mycket som man grävt ner under lång tid kan tvärt dyker upp till ytan. En svunnen tid som på något sätt helt plötsligt känns så färsk, som att det inte riktigt stelnat, allt är inte bearbetat klart än. Som att man öppnat korken på en skakad flaska med kolsyra i. En liten vulkan som blir förbannad, ett litet moln som börjar regna. En frisk blandning av hat och vemod.


Samtidigt kan jag inte sluta lyssna på dessa låtar som för allt åter till ytan. Musiken som fanns där i de mest kaotiska och sorgsna stunderna, ständigt spelandes på repeat. Alltid ett öra med musik i, dag som natt. Det känns som att jag flyr ifrån det om jag slutar lyssna på låtarna nu. När låtarna börjar kännas avlägsna och irrelevanta, då, är det dags att lägga undan de.


Skönt att titta tillbaka och veta att det är över nu, tiden är ett underbart fenomen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards