ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

VARFÖR IRRELEVANTA BILDER ?

Av angelica - 8 december 2009 20:45


How come?




  Inbjuda till läsning


Den emotiva synvinkeln är att fånga läsarens blick för att inbjuda till läsning. Det kan också ge en rent estetisk dimension åt skriften. Informationen som bilder ger kan fördubbla textinformationen genom att komplementera.


Fånga uppmärksamhet


Dock kan det också användas just bara för att fånga uppmärksamheten. Eftersom man oftast slumpas in på en blogg så ger man de inte lång tid innan man dömer de, inte jag iaf, några skroll om ens det. Första intrycket gör ju som sagt mycket. Finns det något som får dig att stanna till, ja då är ju cannolikheten större att du faktiskt läser det som står, och fortsätter. Förlänga uppmärksamheten; menar hon någonting med en gaffel med tre pasta på? Finns det ett samband? Är det jag som inte förstår? I ett tal hade jag bild på godis med, relevant? - Nej. Kan det väcka tankar? - ja?


   Vem ska förstå?


Kanske är det bara jag som ska förstå? Kanske vill jag att bara jag ska veta att det kläckta ägget symboliserar vad som egentligen finns där bakom det hårda och vita skalet? Då falskhet. Gaffeln som symboliserar djävulens stav som elakt ska hugga mot det störande objektet, i det fallet folket? Eller något helt annat, eller inget, något personligt?


Experimentera


Man kan väl även säga att jag testar mig fram också. Uppenbarligen fungerar det, eftersom statistiken ökat sen jag börjat med det, eller är det kanske jag som blir mer motiverad? Svårt att säga. Tills jag hittar något nytt intressant så kommer jag nog att fortsätta. Tydligen kan även en negativ bild förstärka det positiva i en positiv text om de kontrasteras mot varandra.


   Ve och fasa


Det absolut värsta jag kan tänka mig är att folk skulle snubbla in på min blogg och ändå inte lägga märke till den. Jag gör er hellre förvirrade än att inte påverka er alls. Ett intryck är för mig ett måste, något hellre än inget, för vem vill ha inget? 


Eller jävlas jag bara med er för att få er förvirrade?

 
 
Eriiza

Eriiza

8 december 2009 21:56

Kanske...
Just det, tänkte säga att jag verkligen gillar din "presentations-bild" ( Om det nu heter så). =)

http://eriiza.webblogg.se

 
haha

haha

14 december 2009 14:53

KUL BLOGG

http://google.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards