ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 14 november 2009

C TO THE ASH

Av angelica - 14 november 2009 20:00


Alltså det här med pengar..?


 

 Min svaghet är mat.

Det finns många som har mycket pengar, många som har mindre och många som har medelmåttigt. Mycket av allt i alla dess slag. Ändå är det som att de som har mycket pengar tror att de är ensamma om det. Att ingen annan har det bara för att det inte syns lika bra på alla. Pengar är inte något som alltid måste skina igenom en person. Pengarna lagras och lagras för en tryggad framtid. Vissa kan hantera pengar, andra inte. En trygghet. Något som ska slösas bara för att man vet att det kommer mer. Bekvämt att ha. Möjligheterna är oändliga. Själv traskar pengarna lätt iväg på ätbara ting för mig.


 Cashflow

Vissa anser att det finns bättre saker att spara till än att slänga pengarna på något halsband som ändå bara är krimskrams när man tänker efter, som personen redan äger ett lager av och alla andra. Hur som helst vill många att det just ska synas. "Varför ska man inte visa det?" Många ungdomar anser sig rika när det i själva verket är föräldrarna som har cashen. Själv förstår jag inte grejen med att det är så kul att just visa det, vem bryr sig om hundra år? Har haft 5siffrigt på kontot över ett år, vore det en större summa skulle jag lägga undan de för att inte förstöra de, för hur vet jag vad jag vill göra om några år? I stundens hetta när folk har pengar och inte ser något mål att samla till så är det som att pengarna automatiskt ses som något som ska spenderas så fort som möjligt, bara för att det går. Idioter.


 Dagens hyllning

Tacka vet jag personerna som har hundratals kronor undanlagda för framtida vettiga ting.

 
 
Jouline

Jouline

16 november 2009 00:34

Man kan inte gilla allt :)

http://stylebyjouline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards