ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2009

FÖRDELAR MED ATT VARA LÅNG

Av angelica - 22 oktober 2009 18:00


-Fördelar-

(Med att som tjej vara längre än de medellånga)


1.   Snyggt.

En lång person bär oftast upp kläderna bättre. Inga korta korvben här inte och snygga spiror är aldrig dåligt. Vilket ofta ger komplimanger. De flesta större modellerna är just långa.


2.   Praktiskt.

Man ser ju högre upp och har också lättare att nå saker, så ofta behöver ingen stol hämtas och man behöver inte be någon annan om hjälp. Så man blir väl aningen mer självständig också på den punkten. Dessutom brukar större händer vara  ett faktum, så man bör ju få bättre grepp om allting.


3.   Inger respekt.

Med längd kommer också ansvar, du utses oftare till "den mer vuxna och rediga" eftersom längd ofta symboliserar just vuxen. Längd ÄR makt! Det är inte heller lika inbjudande att ge sig på en längre person. Så ett litet övertag har man. Dessutom är du inte heller den lilla irriterande personen.


4.   Underlättande.

Det är lättare att se vid folksamlingar, vilket är bra vid konsert! Är man dessutom två långa personer så behöver man bara titta ovanför resten av skallarna för att hitta varandra. Du behöver inte heller sträcka på dig eller hoppa för att se om något är i vägen. Utöver det är det närmre till pedalerna på bilen, skönt ju.


5.   Bättre att pussas med pojken.

Det är skönt att vara i samma längd som pojken, behöver inte sträcka sig eller stå på tå för en puss och han behöver inte böja sig som en och annan krokig banan heller, lovely! Därför är det skönt att jag är lång såklart.


6.   Ego boost!

En hel del kortare tjejer avundas längden och det känns ofta bra, att man själv inte sitter i den sitsen. Att de aldrig heller kommer få den längd  ditt genetiska arv gav dig utan att sätta på sig skyhöga klackar är kul. Man märks också mer. Känner du att någon försöker "äga" dig eller sätter upp sig så kan man alltid titta lite extra ner med huvudet för att försöka få personen känna sig mindre och sämre, haha sad but true men det är effektivare än ni tror.


7.   "Behöver" inte högklackat.

Har redan permanent högklackslängd så det säger sig självt. Mindre onda fötter och mer party? Många gånger märker man att det första framförallt tjejer gör när de ser en på exvis stan är att kolla ner på skorna - Har hon klack eller är hon faktiskt lång? En vän till mig i min längd märkte att hon ofta får sura blickar efter det?


8.   Lättare att ljuga upp åldern några år vid behov.

Där kommer vi igen till det med vuxna, för man ser ju just äldre ut när man är lång. Alltid bra?


9.   Hög gånghastighet.

Behöver inte se ut som en stressad råtta när det är bråttom. Här är det lugna älgkliv som gäller och är det riktigt, riktigt bråttom, ja, då går det verkligen undan. Kan ha en normal promenad när de andra lägger i en lite högre växel.


10.   Mindre risk för viktkomplex?

Kan gå upp i vikt utan att det syns vidare mycket eftersom det finns mer att fördela det på. Anledningen till att långa ofta är smala. Har ju vägt 7kg mer än jag gör nu för ett tag, men det var ingen som riktigt reagerade på att jag hade gått upp? Däremot om en annan tjej hade lagt på det så borde det ju synas rejält?


jagpåhm

Fuck you bitch my shoes are brand new

 
 
malin

malin

22 oktober 2009 18:35

otroligt snygg as always!

http://mawhlz.blogg.se

 
jhani

jhani

22 oktober 2009 20:34

Helt rätt:D , fast ett jobb till ;) gissar du rätt får du en länkning.. btw, gillar din stil!

http://JJHANII.BLOGG.SE

 
jhani

jhani

22 oktober 2009 20:54

hehe, nej du ska välja 1 till mellan de 3 bilder som är kvar:)

http://JJHANII.BLOGG.SE

 
f

f

23 oktober 2009 00:07

Jag har fått uppfattningen att du trivs bättre med längre personer. Att du tänker ganska mycket på längdskillnader? Nu är jag ju medellängd så jag har inte så mycket att referera till men jag började tänka på exempelvis vikt. Jag brukar inte tänka så mycket på att jag exempelvis hellre är med de som är lika smala som mig. Hmm

Fast samtidigt kan jag förstå att man känner mer samhörighet med de som är likadana. Såsom punkare vill vara med punkare etc



http://prism.bloggspace.se

 
Olivia

Olivia

24 oktober 2009 22:13

Haha vad skön du är! :) Riktig ego-boost för mig som är nästan 180 och 14 år haha. Hur lång är du? :)

http://ulivia.blogg.se

 
Walentin

Walentin

25 oktober 2009 13:49

sv: Haha :D så du tycker att jag passar som fjortis? :P
snygga ben du har ;)

http://walentin.blogg.se

 
Ingen bild

mizzKORTIS

26 oktober 2009 18:12

Fördelar med att vara kort:

-Oftast rör du dig nätt och kvinnligt. Inga svajande armar och böjd Quasidimodo-rygg hära.

-Killar lär referera till dig som "docka" och "älva" - särskilt om du är proportionerligt byggd.

-Medan resten av världens kvinnor åjar sig över att se ut som 30-åringar redan i 20-års åldern kmr du troligtvis se ut som 20 i 40-årsåldern.

-Det är jävligt lätt att få dina långa medsystrar att känna sig som gigantiska jättar, bara genom att stå bredvid de och se söt ut.

-15-centimeters-klack? Give me!

-Killen din kmr kunna slänga upp dig i famnen i tid o otid. Vem skulle klaga? Vidare finns det inget som stärker deras manliga beskyddarinstinkt mer än lilla du. För att inte snacka om urvalet det finns därute för korta tjejer.

-I jobbsammanhang blir du den som inger respekt genom att just vara liten men låta stor. Plus, att liksom en lång tjej sticker ut, kmr du kunna sticka ut på samma sätt. Att längd inger respekt kmr bara latmaskar med.

- På konserter behöver du inte stå; - du blir bara upplyft på älsklingens axlar. Osis dära!

-Det är fullt möjligt att vara subtilt bitchigt och komma undan med det genom att le sött och lägga huvudet på sne. :)

-Du får folk att automatiskt slappna av genom att inte inge ett hotfullt intryck. Bra i arbetslivet, där alla ska vara på sin vakt hela tiden.

- Kurvorna kmr snabbare för kortisar om du går upp i vikt; Salma Hayek-kropp...hellu! Ingen "falla i inga bröst-kategorin" hära. Så mkt för ditt snack om att kläderna sitter bättre.


Tack för mig, känns som om jag bevisat hur löjligt ditt inlägg var. Det räckte tydligen inte med att skriva att alla är vackra oavsett längd. Suck, denna utseendefixering har verkligen gott till överdrift...bevisligen.

 
angelica

angelica

26 oktober 2009 21:06

mizzkortis: Jag har beskrivit både för och nackdelar med att vara lång om du kollar ner lite längre i min blogg.

Att jag skriver det här har ingenting med överdrift av utseendesfixering att göra. Endast en överblick i de långas liv.

http://angelicato.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ls.

25 december 2009 15:28

jo jag tkr det att detta var lite kränkande för dom korta..
Själv är jag 151. och är 14 år. jag trivs bra och alla killar i min klass tycker det är charmigt.. OCH det med vikt? .. Asså jag har gått upp en massa jag me.. Men det lägger sig rätt. och det syns inte alls. så om en kort tjej går upp 7 kg behöver inte alls det heller synas.. Visst det finns för och nackdelar med att vara kort, men det finns också nackdelar med att vara lång också.. kläderna kan sitta bra på korta med.. ÄVEN på långa kan kläderna sitta jävligt fult på!. Jag tkr detta inlägget var ONÖDIGT .. Tack och hejj =)

 
angelicato

angelicato

25 december 2009 18:42

WAJN WAJN - jag har skrivit NACKDELAR i ett annat inlägg, så fuck you =)

http://angelicato.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

emma, 1.80 sharp

27 december 2010 23:56

tack, tack, tack!
jag tror jag ska spara listan för lite svagare stunder :)

angelica

27 december 2010 23:57

går så ;)

 
DianaRydell

DianaRydell

30 juni 2013 20:03

Grattis, långa tjejer syns, var stolt. Finns tom kläder för oss i Sverige nu. Tallvibes.se har för över1.80 Kanon...

http://www.tallvibes.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards