ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

NYKOMLINGEN I FAMILJEN

Av angelica - 13 oktober 2009 17:15


Mer sällskapssjuk fågel får man leta efter.

Den är så otroligt sällskapssjuk att den sover med mig på natten numera. Inatt sov den hela tiden på min hals! Det känns som att ha fått tillbaka Lili, min förra undulat. Helt obeskrivligt underbar känsla. Just nu sitter den på min axel, tryckt mot halsen, putsar mitt hår och hud. Mysigt som bara den.


Däremot låter den fruktansvärt mycket, ett skärande skri som bedövar och susar i öronen. Fast den har börjat härma ljud från mina undulater, arten är ju inte så vältalig av sig men den försöker iaf. Hyschar man den blir det värre.



Den gör lite allt möjligt hyss; hoppar in i kylskåp, ner i diskhon, biter på allt papper den ser, följer efter folk ända in på toan. Mycket fågel i litet format. Den ska vara i händelsernas centrum!



Kan ni förstå att den förra ägaren släppte ut den och inte ville veta av den ?!

Men han måste ha varit otroligt engegerad och hängiven i fågeln med tanke på hur tam den är.

 
 
Oskar

Oskar

13 oktober 2009 19:28

Jag blir riktigt avundsjuk. Vill också ha!

http://osskie.blogg.se

 
Sandra

Sandra

13 oktober 2009 20:13

hahah, vad söt :)

http://jiggly.blogg.se

 
fiffiluren

fiffiluren

13 oktober 2009 20:47

vilken cooling :)

http://fiffiluren.bloggagratis.se

 
Fröken Morfar

Fröken Morfar

13 oktober 2009 23:02

Jag bor i piteå, men om du är intresserad så kan jag förklara uppgiften lite mera?
Det är några punkter som ska ingå, så kanske du kan kolla dom om det passar för dig osv?
Vore spännande att göra om dig och det yrket tror jag.
Men har du så du kan få åka dit och hälsa på om det vore som så att du inte hinner få nått jobb att hoppa in på?

http://fimpen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jzza

14 oktober 2009 07:23

men vad söt:) Låter ju hur mysigt som helst..

 
Jenny

Jenny

14 oktober 2009 10:24

haha, vad söt! jag gillar din brors miniräknare, jag hoppas att han ska gå natur sedan! eller har kanske redan har börjat på gymnasiet.. :o

http://tjockjenny.blogg.se

 
Emma

Emma

14 oktober 2009 20:25

Nej men gud så söt.. Om jag kunde hitta en fågel som var så tillgiven skulle jag oxå skaffa en =)

http://laserduskriverjag.bloggagratis.se

 
haidi

haidi

14 oktober 2009 20:47

*SV:* hihihi okejj ;)

Förlåt för sent svar, fick din kommentar i början av oktober ^^

http://haidis.se

 
Ingen bild

amanda

20 oktober 2009 15:21

Naw, vad söt. Shitt vad lika du och din broder är varandra, fortfarande. Helt otroligt, hur gammal är han nu? Är han som Rickard eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards