ANGELICATO

Alla inlägg under maj 2009

Av angelica - 14 maj 2009 21:55

En del av mitt projektarbete är att utvärdera två olika grupper möss som klättrar i ett träd.


Er hjälp behövs för att jag inte ska "färga" resultatet efter vad jag personligen tycker om mössen. Jag kan ju som sagt blivit "hemmablind".


Så kolla in den här länken för att ge er åsikt!

http://springhjul.blogspot.com/2009/05/blog-post.html

 

Ni kan kommentera i den här bloggen eller den bloggen.

Av angelica - 13 maj 2009 22:50

Idag har alla 3or haft projektredovisning och självklart lyssnade jag på de tjejerna som for till Sos efter mig för att ha det som projekt, att ta reda på hur det fungerar på plats.


Annas bild


Eftersom de djupdykt mer i hur allting sköts och går till än vad jag gjorde när jag var där, så har de givetvis fått veta mer.

 

Jag blev minst sagt chockad och rent ut sagt FÖRBANNAD när jag såg hur de kastrerar hundarna. Eller snarare VART!

-I kattrummet på ett bord med en smutsig filt = ingen steril miljö alltså! Det enda de gjorde var att stänga in alla katter. MEN VAD FAN HJÄLPER DET?!

Inte ett jävla skit. Miljön är fortfarande en hälsorisk för djuret i en operationssituation!

De visste inte ens hur man tog bort stygn senare, så de fick göra det istället!

Det var inga hundar som kastrerades där när jag var där så jag hade ingen aning om allt detta.


Jag håller med de till punkt och pricka att många, märk MÅNGA, hundar där borde avlivas av sociala problem och fysiska skador.


Ärligt talat tror jag att enda lösningen för att få ett slut på alla lösdrivande hundar är; att avliva alla hundar som är "gatuhundar" överallt och kräva att hundägare chippar sina hundar, erbjuda gratis chippning mm till de, så att ägarna alltid går att spåra. Även då verkligen försöka ändra folkets syn på hundarna och kontrollera att de sköter djuren!


Även att vaccinationspapper var i en enda stor röra när de fick se kontoret.. Hur kan man ha koll på allt då?

 

Det finns ju otroooligt sämre ställen också där hundarna inte ens får komma ut en gång om dagen.


Det är fruktansvärt att det ska behövas ställen som Sos animals, att det finns folk som verkligen dumpar sina djur i diket/kartonger mm. Även i Sverige. Att man kan göra sådant.


Men vad kan man förvänta sig av något så tragiskt som människan? -Ingenting...

Av angelica - 12 maj 2009 00:42

Red en ny favorithäst idag. Spirre, han känns som en blandning av Dexter och Ravinsky vilket passar mig finfint.


Satan vad kasst det gick på uppridningen på skolan i 1an. Jag hade haft uppehåll med ridning över ett år och hade inga ridmuskler kvar och var sjukt rostig i allmänhet. Aldrig mer ett sådant uppehåll för mig, för det förstörde så mycket, man glömmer mer än man tror.


Hästen på bilden är Dalita.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards