ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 22 april 2009

FÖLJER DEN VITA KANINEN LÅNGT NER I BOET.

Av angelica - 22 april 2009 00:06

Samtidigt som vissa säger att det är okej och fint att vara fet/tjock/mullig så tar de ändå själv illa upp när de kallas för dessa ord. Hur kan de ta illa upp av att kallas något som de menar är okej och fint?



Idag åt jag Frisco på MAX, förbannat gott. OM NOM NOM och MUMS!<3


Båda har sina nackdelar. Det är varken bra eller fint att vara sjukt underviktig eller sjukt överviktig.


Jag anser att man inte ska uppmuntra överviktiga att fortsätta vara feta bara för att vara snäll och accepterande då en kropp inte mår bra av att vara det. Självklart menar jag då inte att dessa ska sluta äta osv, eftersom inte det heller är bra.


Jag uppmuntrar inte till någonting förutom att inte uppmuntra sjukt underviktiga och sjukt överviktiga att inte försöka åtgärda problemet.

Det är ju som att be personen blunda och stanna kvar i en återvändsgränd, eller?


Dessutom finner jag det inte logiskt att en person med ätstörning såsom anorexi kan tas in för sondmatning mot dennes vilja men man tar inte in en person med grav fetma mot dennes vilja för viktminskning?

Är det jag som fattat fel eller hur kommer det sig, fara som fara, right?

 
 
Renée

Renée

22 april 2009 11:33

Sv: Visst gör dom! Lite av det som är charmen :)

http://reneesmedhult.blogg.se

 
Minna

Minna

22 april 2009 11:59

jag tkr du har helt rätt i det, samtidigt kan man ju faktiskt ha anorexia utan att vara pinnsmal också... Om man väger 300kg och snabbt går ner 150 så räknas det som anorexia.

http://minna.synvinklar.se/blogg

 
Emilie

Emilie

24 april 2009 11:27

Döden är självklart när man blir tillräckligt smal. Kroppen lägger av för att det inte finns någon näring, och den äter upp sig själv. Är man däremot väldigt fet, så dör man om man får en hjärtinfarkt, blodpropp eller liknande. Dessa saker måste inte hända för att man är jättefet, men det kan hända. Det jag fösöker säga är att undernärda som tas in för sondmatning garanterat står med en fot i graven, medan när det gäller feta är gränsen inte särskilt tydlig. Förstår du hur jag menar?

http://eminentlyems.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards