ANGELICATO

Alla inlägg under januari 2009

Av angelica - 26 januari 2009 23:31

"Mannen:
En vidrig liten varelse som lever för mat, sport och sex.
98% av dess handlingar går ut på att få stoppa kuken i ett hål.
Jag skulle vilja kalla mannen för ett sexuellt utnyttjande svin.

Kvinnan:
Manipulativ varelse som hellre svälter än äter.
Manipulerar folk för att få som hon vill, till vilket pris som helst.
Jag skulle vilja kalla kvinnan för ett manipulativt svin." -Smet

Av angelica - 26 januari 2009 22:19

Får ständigt höra av folk att de tror jag har någon form av löshår (extensions, clips lr vad fan nu allt heter, har inte ens koll på alla de där formerna) och även att det aldrig är kluvet eller slitet.

Allt är mitt eget och inget 'tilläggs-hår'. För tillfället är det typ 15 cm lr någe sånt nedanför BH-bandet och precis innan svanken, däremot ser det ju kortare ut med kläderna, typ hoods osv.


Kilar till frisören mest oftast med två månaders mellanrum och det gör jag bara för att det ska bli enklare att fluffa upp, för håret växer som nå jävla anabol-drogat gräs och uppklippningens effekt försvinner därmed POFF.


Jag borstar väldigt sällan håret, egentligen mest för att jag är lat, det är helt enkelt inget jag tycker om eller har kul av. Iof så blir det ju borstat när jag fönar det, men jag brukar bara föna övre delen av håret, det mest uppklippta på vardagarna och hela håret till fest.

Får jag för mig att borsta de längre längderna under veckorna så använder jag en glestandad kam med stora och breda tänder.


Färga håret har jag aldrig gjort. Däremot tonar jag det ungefär lika ofta som jag klipper håret. Jag tycker det känns läskigt med färg, fast ändå sitter den här toningen så jävla hårt och är så gode mättad på pigment att jag tvivlar på att det ens skulle bli någon skillnad.

Kommer inte ihåg vad toningen heter men det är den där irriterande reklamen med bruttan som säger glossy glossy som att hon är importerad från utlandet.


Jag torkar alltid håret med fön efter dusch. Av den anledningen att jag vill ha fluff från hårbotten och att luggen hänger in i ögonen annars, mest av det praktiska skälet. Egentligen sliter det ju men det är inget jag hitills märkt av.


Hårprodukter är mysigt.

Använder Osis Dust it och även tunt med Oriflames hårspray för att det inte ska flyga runt. Som Schampoo blir det från LUSH, antingen Hippy Happy eller Snow Fairy (Båda luktar läskigt gott) Nu har vi precis köpt L'anza från frisörsalong

BALSAM I MASSOR, vadsomhelst bara det är MYCKET och MYCKET igen.


TJOFRÄS DET VAR ALLT och tacka vet jag att det finns toaletter att pissa i.

Av angelica - 26 januari 2009 17:39

1) FOLK SOM PÅ SKOLAN INTE TVÄTTAR HÄNDERNA NÄR DE VARIT PÅ TOAN

Märker varje dag på skolan att väldigt få faktiskt TVÄTTAR HÄNDERNA efter de har varit på toaletten, än mindre med tvål. Utan de bara passerar utan att slänga en enda blick på handfaten.

Hur kan man undgå att tvätta händerna när man passerar tre st handfat redan på vägen ut?

Tvålgrejen kan jag förstå, den är så uttorkande skolans tvål att det är obehagligt stramt efter att man använt den.


Bör även tillägga att det i regel bara går tjejer på grans, men att så stor del inte ens bryr sig om hygienen att de ens orkar tvätta händerna är motbjudande.


Visst, inte pissar och skiter de ju precis i händerna, men man tar ändå i så mycket skitiga saker så då är det fan lika bra att tvätta när man ändå är vid ett handfat. Tänk bara på alla snuskiga förkylningsbakterier som man möter dagligen denna årstid.


2) FOLK SOM HOSTAR I HÄNDERNA

Där sitter en riktigt snorig person, som rosslar och bara är allmänt krasslig. SÅ HOSTAR PERSONEN SIG I HÄNDERNA. RÄTT i flatorna

-Ursh. Efter att personen gjort det så kan jag inte tänka på någonting annat än det på ett bra tag, och än värre så letar jag detta beteende kommande minuter för att se om jag behöver äcklas något mer, vilket det oftast brukar bli.

Nysningar i handen är också äckligt, men svårare att undgå eftersom det inte går att hejda eller planera en nysning.

För mig är det typ i samma äckel-grad som disktrasor är, dvs vidriga.

 

Själv händer ovanstående ibland även för mig trots att jag äcklas av de, men då äcklas jag då fan lika djupt.

 

Inte undra på att jävlat alla blir förkylda helatiden.

Föredrar verkligen att hosta och nysa i armvecket eller i halsduken.

Av angelica - 25 januari 2009 16:34


Av angelica - 25 januari 2009 03:47

Kvällen slutade lite fucked up, att ambulansen kom och hämtade osv, tråkigt men sant.  Det var iaf kul så länge det varade ochklart att man blir orolig såna här tillfällen.


Edit: Det var ju inte jag som ovan gällde, utan en av kristofers kompisar

Av angelica - 24 januari 2009 20:25

Som ni vet är jag världens bästa och alla älskar mig så DJUPT!


Sitter hos Robert och det är chillfest! Hitills är vi jag, kristofer, shirre, robert, jocke, sam, robert, sen kommer wille, james och birre! mer vet jag inte ;p


För tillfället har jag precis kollat vad som står om koffein och fann följande på wikipedia

"Koffein är världens mest konsumerade psykoaktivt verkande drog, men till skillnad från andra droger är den laglig och oreglerad i så gott som alla juristdirektioner"


Vi dricker vin och killarna har precis bastat färdigt och duschat!

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards