ANGELICATO

Alla inlägg under september 2008

Av angelica - 10 september 2008 09:52

green tea / red bean kitkats, interior    Vill ha massor

Av angelica - 8 september 2008 23:53


Aldrig att jag skulle passa som en jävla rövtorkare, och vegetarian in my ass, ingenting för mig.

Eksem är jag full av, psykolog vore fräs.


Vad ska du bli?

Av angelica - 8 september 2008 00:27


Av angelica - 6 september 2008 22:39

Sista timmarna nu för röstningen, och det ligger 25 lika mellan mig och en annan!


Rösta

Av angelica - 4 september 2008 17:28

Kan man nuförtiden kalla instinkt för ytlighet?


För djur är ett av de största instinkterna hos djur att föröka sig.

För att få de bästa förutsättningarna att sprida vidare de bästa generna gäller det då att hitta den mest lämpade partnern att föröka sig med.

För många av dessa djur gäller det då att imponera genom att antingen vara störst och/eller vackrast.


Dock tror jag att folk sällan tänker på att ytlighet till viss del är naturligt.

Snygg partner -> Snygga avkommor -> Deras chans att föröka sig ökar -> Man sprider sina gener vidare.


Det som utmärker könet för oss människor är:

  • Hona har; bröst och rumpa.
  • Hane har; muskler och åter muskler.

Det är väl vad jag kallar människans förutsättningar att i grunden locka till sig partner.


Det företag ofta gör via media för att sälja är att anspela på sex;

röda läppar, långa ben och former såsom just bröst och rumpa.

  • När människan blir pilsk så ökar blodcirkulationen till bla läpparna,de blir då rödare.
  • Långa ben tyder på superfruktbar, iom att tjejer får längre ben vid just puberteten.
  • Rumpa och bröst tyder på en hona som kan pressa fram barn och förse barn med mat.

Inte konstigt att det säljer och inte konstigt att människan gör mycket med sin kropp för att öka sina förutsättningar att locka till sig partner med bla:

Det enklaste; Smink. Grövre: Operationer.


Om en fågel väljer ståtligast hane tänker nog ingen; vilken ytlig fågelhona.

Men för människan om denne väljer en riktig hunk/brud så kan denna kallas för en "Ytlig person".


Självklart finns det andra viktiga faktorer såsom personlighet mm, framförallt hos djur som är parbildande. Men ovanstående ser jag som en bas för alla djur i allmänhet.


Frågan är bara hur långt vi är villiga att gå och vad som är okej.

Av angelica - 4 september 2008 00:02


Se nu till att klämma fram en röst på mig här


Annars skall min gnälliga själ förfölja dig i all evighet.

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards