ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Mörön - En idyllisk by eller ett Amish-Hell ?

Av angelica - 17 juni 2008 20:06


Mörön, en liten idyllisk by där man i stort sett kan räkna invånarna på tio händer ?


Med en liten småbåtshamn med camping- och badmöjligheter, säljaktsmuseum och fågeltorn kan denna by tyckas vara en lugn plats att bo på. Men vad mer kan en så liten by som denna rymma ?

-Jo, Old people ca 60bast som prompt hävdar att allt var mycket bättre förut, nuförtiden syndar alla, förstår ni ? Folk som inte tål folk.


Igårkväll var det alltså ett 'byamöte' i mörögården om de såkallade problemen.

En sur gubbe har på en offentlig/allmän plats (hamnen) tagit kort på hjulspår från moppar för att sedan fara runt till alla ungdomar och jämfört denna bild med deras moppespår.

Med syftet att anklaga någon för att ha kört moppe på en väg, eller vad?

Självklart visade sig hjulspåret inte tillhöra någon av dessa "gansters" utan en nybliven moppepojke de anser vara så snäll.

De klagar på att ungdomarna kör runt med sina moppar och lever om så förfärligt (HALLÅ ALLA FÅR VARA PÅ VÄGEN OCH KÖRA)


En grillstad i hamnen har nyligt brunnit ner, efter att bla min granne och vän grillat där en kväll och tydligen ska det vara deras fel, men då undrar jag; Ska inte en grillplats vara brandsäker, hallå ? De har fan inte anlagt nån jävla grillplatsbrand.


Jag tänkte köra runt o ta lite kort så ni får se hur lonely Mörön egentligen är. Att det kan vara så turbulent i en så liten by är för mig en gåta, men allt kan hända bakom stängda dörrar.


I MÖRÖN VET ALLA ALLTING OM ALLTING

Amish-Hell fortsätter


 
 
Mickis

Mickis

18 juni 2008 01:25

Angelica du har en fin o bra blogg, men du försöker att anmäla dig till en metrobloggtävling. Med din blogg går detta inte i dagsläget, har du dock en metroblogg är du mer än varmt välkommen, jag kommer då att granska den o ta med dig, men med denna blogg måste jag som står bakom Mickis pokalen säga nej till din begäran att få bli granskad, jag är ledsen men regler är regler.
Ha en fin dag annars angelica

http://www.metrobloggen.se/litenmickis

 
zizzi

zizzi

18 juni 2008 08:24

Hej!
Du har vunnit tredje pris i min tävling! Gå in på min blogg och läs mer.
Kram cissi

http://zizzi-zizzi.blogspot.com

 
angelic

angelic

18 juni 2008 16:46

men oj, det lade jag aldrig märke till, att det endast var metro, synd : >

http://angelicato.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

29 juni 2008 19:21

HAHA, Mörön :(

http://annanas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

fd möröbo

6 december 2008 17:27

Hej!
har själv varit möröbo på 80-talet, skulle vara kul att se lite bilder från Mörön. Förstår helt hur du känner ang mörön, fast du kommer att sakna det när du flyttat och fått lite perspektiv. Hamnen är väldigt vacker på ljumma sommarkvällar.

 
gustenboy

gustenboy

3 januari 2010 18:12

haha googlade mörön och kom hit;) kungligt beskrivet !!! haha vem var den nyblivna jättesnälla moppepojken;)?

http://www.bitminröv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards