ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

(En prickig) spöket Laban

Av angelica - 3 juni 2008 15:38


Nu är det ju sommar och alla blir när som helst kräftröda och bruna.

Såhär blir jag; blek, får soleksem, solfrossa och arg/stressad av värme.


Idag var jag ute och gick med hunden Maja innan lunchen i 2h.

Nu ser jag ut såhär; soleksem, dvs utslag, bubblor över hela armarna, prickar på händerna och bränd och feta bubblor vid axlarna där solen lyckades nå.

-Efter två timmar ute.


Klaga fan inte på att jag är blek, det vet jag mycket mycket väl och det är knappast något jag valt, jag vill helt enkelt inte gå runt med kliande, röda, vätskefyllda, enorma utslag över hela mig.


Det går över - ja men NÄR? Hur länge ska jag måsta få de jävla attackerna innan huden vant sig ? Jag har inget skydd alls mot solen, kan inte ens använda solkrämen för den får jag allergiutslag utav.


Så tänk er när jag var på gran canaria i januari; soleksem-utslag PLUS allergi-utslag på en och samma gång på samma delar av kroppen. Mysigt ?

Dessutom solfrossa på kvällen, det var plusgrader som fan och jag satt med täcke och frös som ett jävla sär.


Soleksem - "...är den vanligaste hudsjukdomen som orsakas av ljus.

Känsligheten för sol kan avta, så kallad härdning."



 
 
e-ma

e-ma

3 juni 2008 23:39

Se det positivt :) det kan vara fantastiskt snyggt att vara blek :)

och angående dina utslag :O , har du brist på någon vitamin eller något annat tro :O ? du kan ju gå och snacka med någon i en hälsokostaffär :) dom brukar vara riktigt kunniga i sånt där :)

http://emaema.blogg.se

 
Anna

Anna

4 juni 2008 17:23

...addera också sömnbrist plus att jag förmodligen hade druckit för lite med tanke på att det var stekhett så har man den perfekta kombon :P

http://annanas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elin svart

10 juni 2008 17:13

Du är som jag. En dag i solen, nu är min rygg o panna sönder brända. kan rycka lös skinn o kan knappt röra mig -.- vi må vara bleka!

 
jeanette

jeanette

12 juni 2008 18:45

Precis som mig då, men tror faktiskt att jag lyckats bli lite brun nu och inte bara sönderbränd.. Lider verkligen med dig och hoppas på att min tid under långärmade tröjor är över!!

http://jeanettehansson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Skapa flashcards