ANGELICATO

Alla inlägg under april 2008

Av angelica - 7 april 2008 21:15

Det verkar som att jag och Kristofer inte får något gensvar efter att hon skrev


Ni påstår att ni vill ha en "förklaring", vad exakt vill ni att jag ska förklara för er,? hmm ni kan väl börja med att ställa en fråga istället

för att försöka "skita ner andras bloggar med ert tragiska syn på hur en person ska leva sitt liv"


Hon publicerade inte heller frågan


"Ni behöver hjälp och vi är chockerade över att så många uppmuntrar sjukdomen, då den efter våra erfarenheter både tar liv och förstör anhörigas.


Hoppas att du kommer med något vettigt svar nu nu och inte bara går på personliga angrepp som du verkar ha vanan att göra.


Det är inte precis så att vi inte vet vad som händer anorektiker, personer i vår vänskapskrets har både isolerat sig från omvärlden, förlorat vänner, blivit tvångsmatade mm.


Nu vet ju inte vi om ni överdriver er svält i eran blogg, men det finns faktiskt personer som lider mycket svårt av det, både psykiskt och psykiskt.


Tror du att ni mår bra av att svälta er, eller gör ni det för att ni inte trivs med er kropp?


Du stör dig på att vi liksom många andra är emot självsvält eller thinspo, pro-ana, eller vad fan ni vill kalla eran patetiska livsstil, vi undrar varför du tycker att våran åsikt är fel?


Vad grundar du egentligen din åsikt/livsstil på, varför anser du att den är så bra?"


Ska man nu rikta in sig så personligt; med bild och namn på mig, då borde det passa med ett svar tycker man ju.


Så därför; riktar vi denna fråga rakt ut - till alla.

Besvara?

Av angelica - 7 april 2008 21:01

I remember the time I knew what happiness was
Let the memory live again


Har den här som en liten speldosa, nivet såna där själva låten är på en rulle där det sticker ut små piggar och sedan en slags kamm som skapar ljud när rullen snurrar runt. Förstår ni?


When the dawn comes
Tonight will be a memory too
And a new day will begin


Förknippar den så sjukt mkt med när jag var liten, då jag alltid gick runt med den speldosan och snurrade upp den, sen kunde jag ligga och lyssna på den om och om igen. Tycker den är charmig.


It is so easy to leave me
All alone with the memory


Den silvriga lilla hjärtdosan som går att öppna med vinrött mjukt tyg inuti.

Nu är den dosan ganska så sliten, locket går att ta av, man får hålla rullplattan på sin plats annars snurrar den långsamt men bestämt. Trots det hänger den med mig.


If you touch me,
You'll understand what happiness is
Look, a new day has begun...



Av angelica - 5 april 2008 22:56

"Dina matvanor följer ett typiskt stressätarmönster."

Mkt möjligt.


"Socialätare: Om det inte vore för fester, restauranger, kafèer och barer så skulle du säkert äta nyttigt. Men du går överdrift när du är tillsammans med andra. Du kan inte hålla igen och äter allt som ställs framfördig."

Men självklart, bju mig och jag slukar det ^^

Av angelica - 5 april 2008 20:15

Hot Chipotle var ingen hit. Det enda speciella var att den var stark.

Snuskig lök, dålig smak på det starka, tråkigt bröd, skosulig majonnäs, bara en lökring som man inte ens kände av.

Chill namn på burgaren, hot chipotle, kan tänka mig att den sålt bra, men knappast något man återvänder till.

'

'
'

'

>>Underkänd<<


Frisco - fortfarande i topp.

Av angelica - 5 april 2008 16:48

Det blir Max ikväll för mig och Krills, ska käka den där förbannade Hot Chipotle.


"Utöver svenskt nötkött, sallad och bacon har den en mexikansk chipotlesås gjord på rökt chili. Namnet Chipotle härstammar från aztekernas språk nhualt, där chil betyder "het peppar" och potli betyder "rökt". Den heta smaken rundas av med lite majonnäs och burgaren toppas med krispiga lökringar."


Gå på reklam osv, hoppas den är lika god som Frisco !

Av angelica - 4 april 2008 21:26


Lumene Blueberry Curl<-Köpte ny mascara idag, den här på bilden. LUMENE Blueberry Curl Mascara


Typ nå fröolja och blåbärsgrejs i lr nå, sån där plastborste.


Jag tycker inte riktigt om vanliga borstar, de är så äckliga, känns som att de inte omsluter fransarna utan bara trycker dit färgen.


Får se om den är bra, har inte provat den än.

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'







<-Brukar ha Masterpiece Max mascara,

men tänkte prova en annan för en gångs skull, huvudsaken att det är plastborste!

Förut när jag hade maskara med vanlig borste så sa optikern att det var sår på hornhinnan, som från maskaraborste, så jag bytte till den här och det försvann, den "skrapar" ju inte med sina mjuka plastborst så att säga.

Inte bra för linsbärare att ha sår på hornhinnan, bakterierhärd osv.


Skulle vilja ha den som waterproof

som tydligen finns, rinner så mycket för mig när jag är ute, så det smetas ut.








'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'

'



<-Just nu har jag haft Aqua Lash Mascara ett tag för att de andra tar slut så fruktansvört fort. En max factor är slut på typ 2-3månader.

Nog för att man inte ska ha mascaror längre än så,

bakterier you know.

Tycker om den, men råkar man få färgen på huden så kan sminkningen vara förstörd om man inte får bort det fort med en tops lr nå. Vanlig borste.



'

'

'

'

'

'

'

'




Lash Lift Mascara

<-Eller så brukar jag ha den här som mamma brukar köpa åt mig ibland.

Max Factor Lash Lift.

Funkar hyffsat, en vanlig vardagsmaskara helt enkelt. Vanlig borste.





Max Factor är lätt favoriten för mig.

Av angelica - 4 april 2008 17:28

märkte nyss att jasg inte länkade de tidigare grejsen, men fan ni får söka skitungar , en har ni ju hittat  iaf : D

Av angelica - 4 april 2008 00:01


Din personlighetstyp:

Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.


Kärriärer som skulle kunna passa dig:

Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, SYO-konsulenter, journalister, religionslärare.


Uppmanar likaså här alla som läser, känn er tvingade ! x)




» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards