ANGELICATO

Alla inlägg under april 2008

Av angelica - 17 april 2008 18:45


Och vad i helvete är det här för fult egentligen? jag dör :D

Slutet åsååå


Av angelica - 17 april 2008 18:27


Ni tror inte en av klassens jubelidioter *inga namn nämnda* ska vara och klanta sig inför operationen på hunden då?!


-När man rengör med tvål/sprit-indränkta bommullstussar på den rakade ytan så ska man ALLTID börja PRECIS där snittet ska dras för att tussen är renast då och SEDAN arbeta sig runtom och utåt för att avsluta precis vid pälsen. Det har hon gått igenom flera gånger innan just denna gång.


Då började idioten med att rengöra skärytan, arbeta sig utåt, precis som man ska MEN SEN GÅR HON TILLBAKA rätt till skärytan och börjar tvätta PRECIS DÄR med den nu relativt smutsiga tussen.

Det är i stort sett som att torka av bakterier från hunden och smeta på det rätt på skärytan.


Pantade jävel. Ingen sa nått men jag kommenterade det iaf.

Idiotbäver.

Av angelica - 17 april 2008 17:54


Nu såhär ett år från förra vintervåren så är jag riktigt glad över att allt är så bra nu, jämfört med då. Tänk att det kan vända så tvärt åt något så fint. Det var som att ha det där lilla privata molnet över en som förföljde en.


"Svenska hjärtan tinar aldrig när dom väl har frusit
skitsnack ge mig kärlek och passion och hunger och magi så smälter jag rakt av" Lasse Lindh -Svenska hjärtan


Och nu när du, nu när du har mig så förlorar du aldrig mig

Av angelica - 17 april 2008 17:38


Under veterinär-lektionen under hela eftermiddagen så skedde detta:

  • Sydde igen ett högdräktigt får som fastnat i en påle och slitit upp ett 10 cm stort sår på undersidan strax bakom frambenen.
  • Kastrering en hanhund
  • Ett får lammade
  • Avlivaning av två st rödörade vattensköldpaddor


Det såg rätt så brutalt ut när tackan (mamma får)bökade omkring ibörjan då de höll fast henne, man var ju så orolig för lammen i magen !


Mot slutet av ingreppet på hanhunden så vaknade han upp och skulle i stort sett slänga sig av operationsbordet, men de i klassen som var nära hade snabba reflexer må jag säga, allt gick bra. Han var bara förvirrad och kände ingenting för han var bedövad.


Under avlivningen på sköldpaddorna så dök det upp lite minnen från när jag själv hade mig ett par. De kräver ju såpass stort akvarium i längden så vi kunde inte ha kvar de/arbetet kändes inte värt det, då man inte umgås med de mkt. Så det kändes typ som att "Det här är ditt straff, att se de här två dö, som symboliserar dina tvp som du en gång hade" Blev tårögd där ett tag, var tvungen tänka på annat, distansera mig ifrån det så att säga. Jag är känslig av mig ja.


Tusen år har gått, men ändå hänger du kvar som ett jävla spöke.


Allting jag sa igår står fast

Av angelica - 16 april 2008 22:31

Kommer ha fett med träningsvärk imorgon pga kvällens ridlektion.

Jag red Totte, tror han är den högsta av de vad jag uppfattar iaf.

Han har oerhört bestämd trav, så det blir verkligen att rida med, inte vila ett enda steg med honom inte.

Vi red lätt utan stigbyglar, tränade avbrott osv, galloppfattningarna gick bättre än jag väntat mig, trodde jag skulle glida av i hörnen, men det gick fint.

Skulle gärna ha honom nästa gång också, men har nu haft honom 2 gånger i rad så det blir nog någon annan nästa gång.


Måste bara avsluta med honom igen, han är värd att läggas upp ytterligare;

Av angelica - 14 april 2008 21:40


Nej jag är inte en galen psykopat, men jag bryr mig faktiskt inte så mycket om det här fallet med den omtalade Engla.


Visst det är tragiskt, men det händer så mycket skit överallt och jag bryr mig mer om djur än om människor, så fuck människor egentligen.


Såna här fall blir mode för ett tag, folk skriver om det i sina bloggar överallt, kanske tänder ett ljus på skolan i klassrummet för att hedra and so on.


Men skulle ni slå upp en gammal tidning med något barnmord som skedde för några år sedan skulle ni säkert känna igen det och tänka "Juste" men inte annars tänka tanken på det andra lilla barnet som dog då.


Hade det handlat om en hund, då hade jag nog brytt mig mer.

Djur plågas för att din outfit ska vara nog mode.

Eller om det hade varit någon jag kände, men allt sånt här, är alldeles för avlägset för mig.


Kalla mig vad ni vill, men jag bryr mig fortfarande inte nog mycket.


Tack och hej!

Av angelica - 12 april 2008 18:55

fest ikv hos krills ^^ congratz te björn

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards