ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Jag skäms över att vara människa, liksom många andra.

Av angelica - 14 april 2008 21:40


Nej jag är inte en galen psykopat, men jag bryr mig faktiskt inte så mycket om det här fallet med den omtalade Engla.


Visst det är tragiskt, men det händer så mycket skit överallt och jag bryr mig mer om djur än om människor, så fuck människor egentligen.


Såna här fall blir mode för ett tag, folk skriver om det i sina bloggar överallt, kanske tänder ett ljus på skolan i klassrummet för att hedra and so on.


Men skulle ni slå upp en gammal tidning med något barnmord som skedde för några år sedan skulle ni säkert känna igen det och tänka "Juste" men inte annars tänka tanken på det andra lilla barnet som dog då.


Hade det handlat om en hund, då hade jag nog brytt mig mer.

Djur plågas för att din outfit ska vara nog mode.

Eller om det hade varit någon jag kände, men allt sånt här, är alldeles för avlägset för mig.


Kalla mig vad ni vill, men jag bryr mig fortfarande inte nog mycket.


Tack och hej!

 
 
Anna

Anna

14 april 2008 22:12

Jag bryr mig också mer om djur än människor generellt sett. Men en 10-åring som mördas när hon cyklar på väg hemåt är ingenting annat än vidrigt :'(

http://annanas.bloggagratis.se

 
Minna

Minna

14 april 2008 23:18

Känner precis som du - visst är det vidrigt, men 1) hon är redan död, 2) englas familj lär inte se att det inte finns nå ljus i mitt fönster, de lär inte se att jag inte skriver i bloggen and so on...

http://den-annorlunda.blogspot.com

 
f

f

15 april 2008 18:12

jag har hängt med och hoppats på att Engla skulle hittas oskadd... Jag brukar dock reagera mer då djur behandlas illa, kanske för att många människor är så hemska med allt och alla... Jag tycker iallafall att det är fint gjort av alla människor som tänker på Engla och hedrar henne genom ljus etc. det känns som att de visar starkt hur fel det mannen gjorde mot henne var även om jag själv inte gör det då jag har nog med egna problem för att tända ljus för varje död människa i världen, som jag inte ens känner.

http://prism.bloggspace.se

 
Ingen bild

Jenny

15 april 2008 19:58

Ja, det känns mer hemskt då djur far illa men jag vet inte riktigt varför det känns så :O Fast jag tände ett ljus ändå, mest för att jag fick en uppmaning att göra det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards