ANGELICATO

Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Om ändå värme kunde lösa allt

Av angelica - 3 mars 2008 21:21

Nu är det ju inte så att jag går och kollar magen bara för att man kan, men jag vet ju inte längre vad jag ska göra, eftersom ingenting har dämpat problemen.


Problem med magen fick jag precis i början av 7:an, alltså snart 5 år.


När jag äter dämpas det någon minut, sedan blir det kallt, gör ont och jag mår illa.

Matlusten försvinner från och till, vilket slutar i att jag sitter med en Proviva (i hopp om att reklam ska hjälpa mig, men icke) vid min sida och vägrar att äta.

Ett ständigt sug i magen, ungefär som att man är hungrig, men i huvudet viskar det "näe, du vet ju att du inte är hungrig, du kommer bara att må mer illa"

Sura uppstötningar blir ju en del av vardagen.

Någon gång när det var som värst så spydde jag helt spontant på stan (typ ingen som såg, stod ju och väntade på bussen så, hehe)


Hur som helst så är det jobbigt, äckligt och jag är less.


Det kan ju vara nå bakterier i magen möjligtvis, en bekant till mamma hade problem, gjorde gastroskopi och det visade sig vara bakterier; penicillin och Losec - han har aldrig haft problem efter det.


Hela Sverige har väl cp-magar


Jag har provat; sluta dricka mjölk, sluta äta tuggummi; ingen skillnad och vi kan gå över till kurerna; Novalucol, novaluzid, Samarin, Omeprazol 10 mg, Acura Omeprazol 20mg.


Det sistnämnda Acura Omeprazol har jag precis gått klart kuren på hela 28dagar, dvs hela Februari precis som läkaren skrev ut. INTE EN ENDA SKILLNAD, näe jag tog tom TVÅ stycken imorse; 40mg och det är surare än den suraste gnälltanten du träffat.


____________________________________________________


Jag klagar inte bara, jag lovar, även fast det är enkelt att hitta i-landsproblem.


MIN FOT HAR MIRAKULÖST REPAT SIG på gran canaria

Värmen - säger mamma och pappa

om det nu är värmen eller inte så är jag glad; äntligen kan jag sitta på knä och vicka på fötterna utan att det stramar och gör ont.


Kanske blir allt bra tillslut.


Om ändå värme kunde lösa allt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av angelica - 28 december 2014 02:21

        Då var man på andra sidan jorden tillslut.  Varit här ungefär 3 veckor.  Känns fantastiskt att göra något annat än Luleå!   ...

Av angelica - 10 november 2014 18:21

Magkänslan har alltid rätt. Ibland går det bara inte att låta bli att vara en idiot. I slutändan var det ändå lika bra!Snart ger jag fingret åt allt här för ett bra tag, det är ungefär det som håller en vid ytan och ingen annan än jag själv som ger m...

Av angelica - 4 november 2014 22:05

        Finns mycket att säga, men blir inte mer. Varför? Magkänslan. ...

Av angelica - 26 oktober 2014 10:47


Av angelica - 28 juni 2014 23:08

Nån här som varit dit?

» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards