ANGELICATO

Alla inlägg under december 2007

Av angelica - 4 december 2007 09:26

Etologiprovet gick finfint, dock har jag problem att bli hyperstressad de första 10 minuterna, hoppar och har mig mellan alla sidor, i hopp om att inte råka få hjärnsläpp just då, ganska opraktiskt egentligen, till en första början vill jag alltid bara gå därifrån och strunta i provet pga stressen, jävla blackouts. Dock löser det sig och det slutade med att jag var näst sist att gå ifrån provsalen, en enda dum fråga hade jag rejäla problem med, en som egentligen inte borde vara så svår, en som inte låter svår, men som jag bara svarade en dum mening på. "Hur skiljer sig människans sexualitet från andra djur?" Varför var den så svår för mig ?! Vi har ju sett nån film om det, men inte så att jag tänkte på någon relevant skillnad just då och inte heller nu. Möjligtvis att djur endast vill föröka sig, medans det hos människor är fler faktorer, såsom kärlek osv.

Av angelica - 4 december 2007 09:21

Bromma_Buss_TUN598_Jonkoping_290705.jpg

För mig så är bussar smått charmiga, helt enkelt gulliga burkar som jag föreställer mig som en fjärilslarv. Jag har pussat en buss dvs gjort en busspuss, i utmaning mot Milan vem som hann först med det, och jag tog första bästa länstrafikbuss som offer på morgonen påväg till skolan.

Av angelica - 4 december 2007 06:36

Jag kanske ska få träffa min farfar.

Av angelica - 3 december 2007 23:52

<3

Av angelica - 3 december 2007 19:49

Jag skulle kunna skinnflå mig, brännas på bål, skrika sönder mina stämband, ge dig världens vackraste ord samlade i ett skrin,-


Redovisning på djursjukvården, jag, Linnea, Erika och Carro. Ingen av oss hade förberett sig, alla hade glömt bort samt inte orkat fixa ihop något, så vi drog till datorerna under rasten och kirrade ihop lite stoft som vi sedan redovisade, Hypertrofisk Cardiomyopati-HCM, redovisade vi om, det gick ändå bra, kändes lite virrigt med alla ord som man i stort sett aldrig använder, dyspne-andnöd, förmak, kammare osv, ärligt talat tråkigt. Vi hade fått mycket dålig tid på oss, egentligen bara en lektion, dålig stil.


-allt för att visa


Luleborna, dvs vi som pendlar mellan Lule-Pite vareviga dag fick sluta lite extra tidigare, så vi hann med 1345-bussen, så jag for in till stan och träffade Kristofer, käkade Friscomål på Max, förbannat vilket max-hamburger-sug jag har haft nu i flera veckor, säkert i en månad skulle jag tro, gott må jag säga, Frisco är lätt min favorit av alla hamburgare någonsin!


-att jag älskar dig

Av angelica - 3 december 2007 19:31

"Underordnad

Underordningsideal som transformerar mina innersta känslor, största hemligheter, till utlämningscentral för ignorans. starka händers bekräftelse på förminskande av värdighet, närhet, ärlighet. idag, men kanske även som eko av förnimbara närtider, närstrider. då vi rustat upp, står i uniform och låtsasskriker "jag är ingen soldat, jag har inga vapen att ta till" för det är det jag gör. tar till, går till attack, för mina ideal, för mitt underordningstrots, de är värda kriget, uniformen, förnedringen av fula knep. jag släpper dom aldrig, trots underordningsviskningar i nacken, av dagar, nätter i förfluten form, imperfekt, som jag vill leva upp till. röda naglar, röda läppar, magens mjukhet men högst på önskelistan har alltid underordnad stått, för varje kvinna. för den kvinna jag trott jag bordat bli, underordnad, förlåt för mina behov, för mina känslor, för det som skriker; jag är en soldat, så fan att jag är värd att stridas för. men det tar emot."


Så härlig, tycker om flödet.

Av angelica - 3 december 2007 19:22

Dokkas skickade en länk, typ tidsfördriv ett tag iaf.

Av angelica - 3 december 2007 00:29

Mwhahah det var inte ens meningen.


» My life, your entertainment ♥

Purple hair don't care. LULEÅ

 

Återkommande läsare? ↓

bloglovin

Omröstning ↓

Vad vill du se mer av i bloggen ?
 Klagomål
 Umgänge&Partaj
 Åsikter
 Bloggningstips
 Egopics
 Personlighetstester
 Vardagsbetraktelser
 Smink&Hårtips
 Bus&Hyss
 Tävlingar
 Videobloggar
 Musiktips

Senaste nytt

Kategorier

Tidigare år

Bloggträd

Länkar

Sök i bloggen

Translate

Följ min blogg ↓

bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards